nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:46

je kunt het proberen om zonder gaiter te rijden. Bij mijn paard gaat dat goed bij de achterschoenen, de voorschoenen wil ze nog wel eens uittrappen.
Eventueel wel een strap gebruiken, zodat ze zo goed mogelijk aansluiten.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:02

Ben bang dat hij ze zonder gaither uittrapt, het gaat om de voorschoenen.
Strap zit er wel nog in, het valt te proberen natuurlijk, maar ik heb liever dat ze goed blijven zitten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:09

Ik ga even helemaal ontopic .. heb voor kerstcadeau de Easyboots RX voor Isa aangeschaft.
Omdat ze nu 24 uur per dag op schoenen staat en ik de Cavallo's wel geschikt, maar ook wel erg zwaar vond (en de hoefballen toch kapot gingen), even langs Klaas Feuth gereden en kleinste maat opgehaald.
Heb ze net pas aangedaan. Ze stapte de sneeuw in, gleed even weg (ze zijn veel gladder) en begon daarna te draven !!! Haha, dat heeft ze weken niet gedaan. Maar omdat ze zo glad zijn van onder, hoop ik dat ze niet te veel blijft draven ... in ieder geval ga ik er dus vanuit dat ze goed aanvoelen.

Of de hoefballen beter beschermd zijn weet ik nog niet. Ze heeft ze pas paar uur aan.

Afbeelding

Detail foto:

Afbeelding

RX is trouwens een therapeutische schoen, en daarmee niet geschikt om te rijden.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:22

hoop dat ze bevallen, Isapaardje!
Dat ze niet bedoeld zijn om mee te rijden is in jouw geval misschien niet zo erg. De rij-variant heb je al in overvloed! :o
Wat goed trouwens dat de RX er ook in zo'n kleine maat is! (biedt voor mij ook weer mogelijkheden voor mijn ijs met kleine voetjes :P )

Hoe zien ze er van onderen uit? Zo op het eerste gezicht zou je verwachten dat ze hetzelfde profiel hebben als de Gloves.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:25

Jammer dat ze toch wat glad zijn. De zool lijkt idd op die van de Gloves en is ook de reden dat ik ze nu niet aan durf te doen zonder dat ik erbij ben.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:29

Klopt, zool lijkt op de glove. Ik had gedacht dat ze daarmee minder glad waren dan de gewone easyboots. Moet nu wel zeggen dat de uitloop vol sneeuw ligt waarvan de loop plekken vastgelopen zijn en daarmee dus ook glad zijn geworden. Ik zit nu even uit te puffen van sneeuwruimen, maar ga zo nog die plekken proberen ruwer te krijgen.
Ze krijgt voor de nacht toch nog de Cavallo's aan (die hebben van onderen profiel met ruwer loopvlak, als schuurpapier zeg maar). Heb er nog geen foto van, want ze heeft ze aan en ik ben nu niet bij Isa ...
Kleinste maat is 00 van de RX.
En die zijn net iets kleiner dan de standaard 00 van easyboot (ontdekte ik net toen ik een zooltje ging knippen. Breedte is gelijk, maar de toonlengte is eerder maat 000).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:34

gek, volgende de maattabel die ik vond zijn ze precies gelijk met de Epics 00.
Dat verschil tussen theorie en werkelijkheid zal dan waarschijnlijk wel weer met het binnenwerk te maken hebben.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:40

Ik kreeg de gipsenmal van de smitschoenen al met moeite in de RX ... maar dacht dat het mijn onhandigheid zou zijn, want in feite zouden ze inderdaad een maatje te groot moeten zijn voor Isabella.
(wat ik ook wilde, want ik wilde graag nog een sok om de hoef kunnen doen).
Ik zag toen ik de groene zool van easyboot op maat wilde knippen dat de zool die in de RX zit, in de lengte korter is dan de aangegeven kniprand 00 die staat aangegeven (zat op de kniprand van 000).
Heb toch maat 00 geknipt en die paste er wel in overigens.

Edit:
Ze zijn erg licht. Slechts 230 gram per stuk (normale schoen is 265 gram), tegen 405 gram Cavallo (let op: shetlandmaten).

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:18

Isapaardje: wat een nette schoentjes zeg :wow:
Ze zien er erg comfortabel uit. In mijn ogen fijner als epics of cavallo's :o
Geen last van kale ballen :+ , kapotte/bekraste hoeven oid. Gaan ze wel makkelijk aan?
Maar wat ik me nu afvraag: wat zou de reden zijn dat je er niet mee kan rijden?
Heb je daar enig idee van/over?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:38

Dit is de onderkant van de RX:

Afbeelding

Hier nog een foto voordat ik ze aantrok.
De groene zool heb ik er dus zelf ingelegd. Standaard zit er een dikke 12 mm zwarte zool in (die heb ik ook laten zitten).
Je vouwt de achterflap naar achter en zo kun je de hoef er makkelijk inzetten.

Afbeelding

Vanmiddag wilde Isabella ze nog even verder uittesten. Eerst liggen, rollen, opstaan. Dat ging goed, toen drafje, daarna galopje ... volgens heeft ze ze goedgekeurd, want ze brieste volop :+
Zonder gekheid ... ze had dus een paar roze plekjes opgelopen nabij hoefbal/kroonrand de laatste dagen (door Cavallo en/of epic) en die zagen er na paar uur RX erg rustig uit.

Eerste indruk is goed.
Waarom je er niet mee zou kunnen rijden weet ik niet zeker. Het materiaal is over het algemeen wat minder stevig, en dat zal zonder meer de reden zin. De zwarte onderkant is ook wat flexibeler dan de gewone Easyboot, bovenkant is van elastiek (met klitteband). Ik denk dat het vrij snel sluit als je veel over harde weg gaat, maar las ook ergens op een topic dat iemand er mee rijdt (bos).
Maar goed, na een halve dag heb ik daar verder nog geen ervaring mee natuurlijk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:36

Daar ben ik dan uiteindelijk wel benieuwd naar, want ze zien er verdomd goed uit! :j

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:23

op de site van easycare staat dat ze bedoeld zijn voor therapeutisch gebruik, maar ook gebruikt kunnen worden voor "light turn out".

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:40

Omdat ze zo hoog sluiten zo je ook meer warmteontwikkeling in de voet kunnen krijgen en dat zal ook niet altijd gewenst zijn :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:42

Dubbeldun: tja, dat zou ook een reden kunnen zijn :)*

Heb er ook even over zitten nadenken want de eigenlijke steun is natuurlijk wel stukkie lager dan de gewone boots / cavallo's. Vraag me af of je dan een soort "slipper-effect" zou kunnen krijgen?
Bedoel; als ik teen slippers aanheb dan loop ik soms naast de zool :7 . Dan zwiept de zool ooit naast mn voetbed...Nu weet ik niet of meer mensen dat hebben en of jullie me begrijpen? Afijn, daarom draag ik dus nooit meer teenslippers :+
Maar wat ik duidelijk probeer te maken; doordat groots gedeelte van deze nette schoen zeer flexibel is, zou een paard (met heel wat meer gewicht + lompigheid) zich daardoor kunnen verzwikken dan met gewone??
Er mot toch een reden zijn waarvoor ze voor gewoon rijden, niet aangeraden worden :?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:36

Omdat ze zo hoog sluiten lijkt me dat dat de bewegingsvrijheid van de ondervoet ook niet ten goede komt?

Ze lijken me trouwens wel fijn om langer aan te laten inderdaad, ben benieuwd wat je uiteindelijke bevindingen zijn isapaardje!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:38

Ik denk dat de schoenen prima geschikt zijn voor wandelwerk. Ga dat er ook denk ik wel mee doen als straks de sneeuw weg is, want ze loopt er gewoon keurig netjes op.
De schoen sluit wel hoog, maar hij is eigenlijk maatje te groot voor Isabella, maar ze zijn niet kleiner.
De voet wordt niet warmer dan in de Cavallo trouwens. Het zijn twee flappen die je wegslaat (voor en achterkant) en dus kier aan de zijkant. Klitteband is van elastiek en vandaag ontdekt dat ik ze daardoor te strak deed. Isabella gaf het zelf aan door aan de voet te gaan frotten (en daarmee het klitteband los te trekken ... ik dacht dat het een shetlandstreek was, maar toen ik ze losser had gedaan, bleef ze er weer vanaf :P).
Ik weet wat je bedoeld met teenslipper-idee, maar dat kan ik van deze schoen niet zeggen.
De onderkant is ook een soort 'kommetje' van harder rubber voordat het zachte begint. Ze zouden dus niet buiten de schoen moeten kunnen gaan lopen.
Ga er vast achter komen gedurende de tijd dat ik ze heb.

Even foto van de site van easycare geplukt, voor verhouding bij groter paard:

Afbeelding

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:36

Nou, ik vind ze er echt nog steeds super uit zien; heel comfortabel, gemakkelijk en elegant :D
Dus het ligt niet aan de kleine voetjes van Isa ;)

Ben idd ook erg benieuwd naar je bevindingen t.z.t. :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:49

Heb net een RX naast een epic (zelfde maat, zijnde 00) gezet. Dan zie je dat de RX net zo 'hoog' is als de gaiter van de epic. Alleen is hij geheel gesloten. Zie foto's van beide schoenen rondom.
De 'knopen' die je ziet op de RX schoen zijn (verstevigde) beluchtingsgaatjes (3 totaal).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aanvulling; de sok is niet stug. Hij is van gelijksoortig materiaal als de normale gaiter dus erg flexibel.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:57

:wow: Isapaardje: da's super joh, zo die foto's *\o/*
Zo kunnen we idd ze eens goed bekijken, wat de verschillen ed zijn. Toppie +:)+ +:)+
Mis alleen die van de onderkant nog :oo ;) !!

Heb ze nu al 3 x grondig bekeken en vind mijn redenatie eigenlijk heel raar :+ . Vind ze eleganter als epics terwijl als je ze nu zo ziet (naast elkaar) dan zijn de epics eigenlijk wat "kleiner" ogend als RX. Vermoed dat mijn redenatie komt doordat de RX geheel dicht zijn waardoor het 'rustiger / eleganter" oogt. M.a.w. gezichtsbedrog :Y)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:20

Eindje terug staat een foto van de onderzijde.
Ik heb eerder eens foto genomen van onderzijde epic (links) en glove, die zal ik hieronder plaatsen (aangezien de onderkant van de RX dus gelijk is aan die van de Glove):
Afbeelding

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 00:40

echt stom, mijn paardje had gisteren weer koliek en 8 weken geleden ook al! Ga m nu ontwormen tegen lintworm en van paddockgroep laten veranderen waardoor hij hopelijk gelukkiger wordt! wat een stout paard!

gelukkig loopt hij er nu wel weer fris en fruitig bij!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:02

Vervelend rakni! Hopen dat hij ook fris en fruitig blijft nu!

Ik heb zojuist een nieuwe gaither besteld voor de rechterschoen, die is nu compleet aan 't loslaten en zonder gaither gaat 'm niet worden denk ik.
Hopen dat ik 'm snel binnenkrijg, dan heb ik waarschijnlijk wel 2 verschillende aangezien ik 'oude' gaithers aan m'n epics heb momenteel. ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:48

Ach ja als het maar functioneel is toch?
Ik heb gisteren de Cavallo's binnen gekregen. Dadelijk eens passen bij mijn fjord. De easyboots voor mijn shet zijn er nog steeds niet :( Stomme TNT.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:49

TNT of verzender??
Heb je een traceerkode, dan kun je kijken waar ze uithangen :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:02

Easyboots heb ik destijds heel erg lang op moeten wachten.
Bleken ze al niet geleverd te zijn aan degene waar ik ze had besteld.
Ja dan kun je lang wachten natuurlijk.
Toen ik trouwens de RX op ging halen, hoorde ik van Klaas dat ik de laatste had, en dat ze daarna totaal waren uitverkocht, ook bij zijn dealer in Engeland. Kennelijk loopt de schoenenverkoop nu goed met deze sneeuw.

Trouwens op dit moment hebben mijn Cavallo's nog altijd de voorkeur boven alles, en dat is mede vanwege de goede grip op sneeuw en gladde bodem. Easyboot is nu echt spekglad, vooral de RX (jammer genoeg).