Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dais_ schreef:Marigo schreef:
Benieuwd naar jullie mening
Het valt me op dat op nagenoeg alle foto's te zien is dat er in de zool gevijld is. Ook is de wand helemaal weggevijld op de laatste paar foto's. Welke bekapper heb je? Ik zou een andere zoeken als ik eerlijk ben. Een dier dat al gevoelig loopt en dan dit werk leveren is vragen om problemen.
Anna_Dani schreef:Heb je het dan echt over de stralen?? Want die zijn nooit wit en brokkelen al helemaal niet. Dat klinkt eerder als de zool....maar het verstralen is wel iets nieuws voor me, zeker icm het hele weke brokkelige (witte) spul wat eronder zit. Het brokkelt er al af als ik er met het borsteltje van de hoevenkrabber overheen ga..
DubbelFun schreef:De straal ziet er wat rommelig uit op het breedste punt en heeft ook een rare kleur?? Heb je er iets opgesmeerd (die rood-bruine juskleur)? Want je kunt nu niet goed inschatten hoe het er echt uit ziet.
DubbelFun schreef:Anna_Dani schreef:Heb je het dan echt over de stralen?? Want die zijn nooit wit en brokkelen al helemaal niet. Dat klinkt eerder als de zool....maar het verstralen is wel iets nieuws voor me, zeker icm het hele weke brokkelige (witte) spul wat eronder zit. Het brokkelt er al af als ik er met het borsteltje van de hoevenkrabber overheen ga..
Stralen zijn altijd halfzacht en rubberachtig. Afhankelijk van de ondergrond slijten ze af of -zeker met nat weer- worden het van die losse flapjes die er vanzelf afvallen. Bij te nat worden kan het bredere middenstuk van de straal wel een probleem gaan geven.
Dat er verandering in de hoeven gaat optreden door HB, verandering van stal én voer mag duidelijk zijn. Afhankelijk van de mate van HB kan het wel een jaar duren voor de ringen die op de hoefwand zichtbaar worden geheel zijn uitgegroeid én dat geldt dus ook voor wat er zich IN de hoef afspeelt.
maralyn schreef:Hoelang is het geleden dat dit paard bekapt is?
Oprecht en open vraag.
Ik zie inderdaad ook een de lange teen. Maar ook flaren.
Steunsels vind ik ook te veel. Maar daarin ben ik een enorme zeur, omdat mijn merrie gevoelig gaat lopen met te veel steunsels.