dianalamboo schreef:uitgegroeid stengelig gras wat hard is door de droogte, zal dat ook nog veel fructaan bevatten?
ze krijgen 1x per dag en klein strookje erbij maar 1 heeft er veel jeuk en dikke manenkam
Ik gok op ja

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dianalamboo schreef:uitgegroeid stengelig gras wat hard is door de droogte, zal dat ook nog veel fructaan bevatten?
ze krijgen 1x per dag en klein strookje erbij maar 1 heeft er veel jeuk en dikke manenkam
barbaras schreef:Ik moet zeggen dat ik juist nu wel mijn hb shet op de wei heb, daar staat erg lang en heel droog gras en dat gaat echt redelijk mits erg kleine stukjes er dagelijks bij. Ben ik erg blij mee want mijn oude Arabische ruin staat er ook in de wei en die 2 kunnen niet zonder elkaar. Dus t is of aan stal de shet op de paddock en de Arabier er naast in erg kaal weitje waar voorheen shet ook wel eens bij stond maar juist dan bevangen werd ivm gestresst gras. Of nu op de dijkwei waar het gras echt zeker tot knie hoogte staat en super dor is en daar een klein stukje waar de shet op staat en de Arabier loopt er om over de gehele wei.
Daphne1988 schreef:Even vraagje, hopelijk snel antwoord want hierin vertrouw ik meer in ervaring als in de dierenarts.
Mistral heeft een ontstoken oog. En daar moet ik nu eigenlijk terracortril in smeren.. maar het is een corticosteroïd.
Enig idee of het kwaad kan voor bevangen paarden?
Slmt9 schreef:Ik zag een percentage van 13% suiker/zetmeel bij die van Hartog. Dat leek me wel meevallen. Maar ik durf het niet zo goed, ben ergens toch bang dat fructaan de grasbrok noet consequent maakt in percentages. Wellicht compleet verkeerd gedacht.