[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:24

Mijn Shetlander ging ook weer slechter, vond ik gister een ontzettend venijnig steentje in de witte lijn. Hopelijk knapt hij nu gauw op.

Det staat wel meeste tijd, maar daar is alles mee gezegd.

Dus ik heb een vraag, hoe slecht waren jullie paarden op zijn slechts, hoe lang duurde dat en hoe zijn ze nu. Zo moeilijk om te beslissen wanneer het genoeg is of hoelang mijn adem/geduld moet zijn dat ze wel weer beter wordt. Als het t paard van een ander zou zijn zou ik zeggen stoppen! Genoeg is genoeg, maar het is mijn eigen blije paard :(:)

Oh Francis wat een klote besluit :(:)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:26

Ai Francis, slecht nieuws zeg. Ik zou het zo snel mogelijk achter de rug willen, zelfs al staat t ander paardje dan paar dagen alleen. Tot na het weekend is toch nog een dag of 5 hé.

Ipsilonka, moeilijk te beantwoorden, heb ook al 2 kreupele artrosepaarden jaren aangehouden, maar HB is wss wel een stuk pijnlijker, bij een duidelijke kanteling zou ik sneller de stap zetten.

Lotus83

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:27

Francis, ik heb je een pbtje gestuurd. :(:)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:28

Mijn shetlander was 9 mei op haar slechtst. Ik heb een filmpje van haar naar mijn dierenarts gestuurd waarop ze echt lag te creperen in stal. Hierop is de dierenarts meteen naar mij toegekomen en heeft ze pijnstilling in het bloed gespoten. Daarna stond ze weer. Ik was nog wat aan het napraten, toen mijn andere hoog drachtige pony ineens begon aan haar bevalling. Zodra mijn shet dat door had, kreeg ze een soort enorme boost van haar oerinstinct en wilde ze alleen maar erbij zijn. Daarna is het met een stijgende lijn beter gegaan. Soms een klein dipje, maar sinds eind september is ze helemaal goed. Ik denk dat als mijn veulen toen niet geboren was, mijn shetlander het opgegeven had en ik dus ook.

Edit: wat ik heb gedaan om mijn pony beter te krijgen is langdurig bute, getest en afgewogen hooi, magnesium bijgevoerd (een maand of 2 denk ik), biergist bijgevoerd (3 maanden), vitalbix en heel veel hoefsmid. Ik heb haar al die tijd gewoon rond laten scharrelen op het straatje en door de paddock. Koelen vond ze niet fijn.

Sterkte Francis! Soms is het allemaal toch zo oneerlijk.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:42

Hier gaat het vandaag ook echt k.t.
Mijn hart breekt echt op het moment. Ben der gister vitamine e gaan bij voeren. Zou dat het kunnen verslechteren?
Ik weet het echt niet meer, het is zo hopeloos. Wil eigenlijk nog wachten tot dat ik de spullen heb van de holistische dierenarts maar dit moet niet zo door gaan want dan is het goed geweest.

Heel veel sterkte Francis.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:49

Sterkte Francis.

In het weekeind dat ik met Roos er uit was wou ik het eigenlijk zo snel mogelijk. Maar moest ik zelf maandag en dinsdag op cursus. Woensdag ponyrijlesjes en donderdag hemelvaartdag en reed Rendac niet. Liefst had ik toen meteen maandag en dinsdag ophalen besloten, maar dat was geen optie, ik wou er zelf bij zijn. Woensdag en tot vrijdag laten liggen ook niet. Dus mijn lieve dierenarts is toen op hemelvaartdag gekomen.
Die woensdag is ze door alle leskinderen nog gruwelijk verwend, vol gepropt met alles wat ze niet mocht hebben. Oude verzorgmeisjes die zo veel van haar geleerd hebben zijn nog langs geweest voor een knuffel en een appel. De rest van de pony's heeft er toen ook van genoten, Roos kreeg alles niet eens zelf weg.
Ik hoefde geen maatje voor de andere te regelen, die bleven met z'n 4en over.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:12

Francis wat ontzettend moeilijk jullie hebben er zo hard voor gestreden, dat het dan toch niet mag lukken, vreselijk, wat enorm balen dat je haar er niet doorheen krijgt, heb het erg met je te doen, ik heb zelf toen voor zo snel mogelijk gekozen, vrijdag na de foto's de knoop doorgehakt en zaterdag laten inslapen. ik wens je heel veel sterkte

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:17

Francis schreef:
Hier is de hoefsmid net weg... de knoop is door, de handdoek gaat in de ring. Ze is volgens hem weer volledig hoefbevangen, ligt niet aan het bekappen. Ook achter was ze pijnlijk en ik ging er van uit dat dat vooral van het op de achterhand staan was, maar ook op 1 achtervoet reageert ze nu op de visiteertang dus ook daar is een proces gaande. Gisteren avond voelde ik ineens dat een melkklier opgezet en hard was en ze heeft een 'plakaat' voor haar uiers. IR-kenmerken die er ineens bij komen... waarvan!?? Dus ookal zou ik haar nu in weken toch weer goed krijgen, het is gewoon wachten op de volgende aanval. Er gaat iets zo ontzettend mis in dat lijf dat ik het gewoon niet meer goed krijg.
Nu ben ik dus aan't dubben... doe ik het zo snel mogelijk of til ik het over het weekend. Ze heeft zo'n pijn en 3 dubbele dosis pijnstilling doet te weinig... ik vind over het weekend tillen eigenlijk al niet fair meer. Ik zit hier nu dus als een appeltje voor m'n beeldscherm, niet goed wetend wat ik moet doen... Moet ook nog een maatje voor Pippa zien te vinden dan...

Oh wat ontzettend moeilijk en naar Francis... heb er kippenvel van, zo oneerlijk.... Als ze echt zoveel pijn heeft dat het met extra doseringen van pijnstillers niet wat verbetert zou ik denk ik er voor kiezen om het voor het weekend proberen te regelen, hoe ontzettend moeilijk en snel dat ook is.... enorm veel sterkte, denk aan jullie Y;( Y;( Y;(

Ipsilonka, als ik die verhalen hoor zijn sommige paarden echt door een hel gegaan maar toch weer opgeknapt... daarom vind ik dit zo'n moeilijke ziekte... wat is eerlijk en wanneer is het klaar? Dat kan niemand je vertellen en ik weet ook niet hoe ik het zou aanpakken....

lauret ook enorm veel sterkte.... Wanneer ontvang je de spullen van de holistische arts? Hou wel in je hoofd dat een alternatieve benadering soms behoorlijk lang kan duren voor het goed en wel werkt en niet direct wonderen is, al hoop ik dat uiteraard wel voor :(:)

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:20

Ach Francis, wat een kl#te nieuws... wat heftig en wat oneerlijk, jullie hebben zo hard gestreden. Ik snap overigens je keuze heel goed om nu een grens te trekken, je hebt alles geprobeerd en het blijft terugkomen.
Heel erg veel sterkte toegewenst...
Staat er niet ergens een shet in de buurt die je zo lang mag lenen?

Ook voor de rest: heel veel sterkte toegewenst. Opvallend hoeveel er nu toch weer slechter gaan,.. het lijkt wel vaker in een soort van golfbeweging te gaan..

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:21

lauret schreef:
Hier gaat het vandaag ook echt k.t.
Mijn hart breekt echt op het moment. Ben der gister vitamine e gaan bij voeren. Zou dat het kunnen verslechteren?
Ik weet het echt niet meer, het is zo hopeloos. Wil eigenlijk nog wachten tot dat ik de spullen heb van de holistische dierenarts maar dit moet niet zo door gaan want dan is het goed geweest.

Heel veel sterkte Francis.

die van jou is toch recent te kort bekapt? zou dat niet maken dat het nu zo K* nog gaat? zou toch de holistische arts afwachten, soms kan het een heel verschil maken, hoop het iig voor je, het is vreselijk je dier zo te zien, weet er helaas alles van, geloof me als het klaar is dan weet je het, de uitdrukking van je dier is dan zo anders, weet niet of je de pijn grimassen schaal kent van paarden, moeite waard om even naar te kijken, kreeg ik toen van mijn DA om in te schatten hoeveel pijn ze had. Had je nog tijd gehad om naar die Styrofoam (schuimblokken) te kijken, ik had er het eea over gepost recent, sterkte!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:28

De dierenarts komt over 1,5 uur. Ik kan het niet maken haar nog tot na het weekend te laten lopen. Vrijdag heb ik eigenlijk bijscholing, zaterdag wordt er hier aan huis een lezing gegeven waar ik het hok voor vol heb, dat was de rede dat ik het eventueel over het weekend zou tillen maar dat kan ik naar Raya toe niet maken vind ik, en 't is nou niet dat ik in dat geval veel vrolijker zou zijn. Het is wat het is en dit hoort ook bij het houden van paarden. Ik zie wel hoe ik er vrijdag voor sta, les kan ik als 't moet gewoon niet naar toe gaan, da's dan jammer, lezing gaat hoe dan ook door, hebben mensen voor betaald. Maar paardenvolk dus die snappen het vast wel als ik wat minder heppiedepeppie ben.
Ik hield hier ook al wel rekening mee dus het is niet zo dat het totaal onverwacht komt. Ik denk dat ik er wel soort van 'vrede' mee heb (wat niet weg neemt dat het gewoon FF-ing pijn doet).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:30

.... enorm veel sterkte straks.....

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:31

Francis schreef:
De dierenarts komt over 1,5 uur. Ik kan het niet maken haar nog tot na het weekend te laten lopen. Vrijdag heb ik eigenlijk bijscholing, zaterdag wordt er hier aan huis een lezing gegeven waar ik het hok voor vol heb, dat was de rede dat ik het eventueel over het weekend zou tillen maar dat kan ik naar Raya toe niet maken vind ik, en 't is nou niet dat ik in dat geval veel vrolijker zou zijn. Het is wat het is en dit hoort ook bij het houden van paarden. Ik zie wel hoe ik er vrijdag voor sta, les kan ik als 't moet gewoon niet naar toe gaan, da's dan jammer, lezing gaat hoe dan ook door, hebben mensen voor betaald. Maar paardenvolk dus die snappen het vast wel als ik wat minder heppiedepeppie ben.
Ik hield hier ook al wel rekening mee dus het is niet zo dat het totaal onverwacht komt. Ik denk dat ik er wel soort van 'vrede' mee heb (wat niet weg neemt dat het gewoon FF-ing pijn doet).

:(:)

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:33

heel veel sterkte straks Francis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:43

Sterkte Francis. Dit zijn bijzonder lastige keuzes. Maar wel ontzettend dapper. :(:)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:56

O nee, Francis, wat ontzettend kl*te. Wel de eerlijkste beslissing voor Raya. Heel veel sterkte ;(

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:09

Heel veel sterkte Francis :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:30

Sterkte en kracht toegewenst. Klote beslissing om te maken

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:32

Sterkte! De juiste beslissing denk ik, vooral omdat pijnstillers niets doen...

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:37

heel veel sterkte straks en de komende tijd Francis, dapper maar oh zo moeilijk besluit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:50

Heel veel sterkte Francis, de moeilijkste keuze die je voor haar hebt gemaakt, zodat je haar nog meer lijden hebt bespaard.. Blijft Pippa helemaal alleen achter? Als je Pippa afscheid laat nemen/ bij het dode lichaam laat zal de acceptatie vaak sneller en makkelijker gaan dat ze hun maatje moeten missen.
Ik heb eventueel beeldmateriaal van hoe dat bij mij ging met vooral een moeder en dochter die nooit gescheiden waren. Ze hebben nooit om het overleden paard geroepen, terwijl ze wel brullen zodra er maar 1 uit zicht is/ met de trailer weg is..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:11

Die ervaring heb ik ook Shanna.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:35

Raya is weg, ze heeft geen pijn meer... ik deste meer. |( Ze ligt nog in de paddock, Pippa heeft een poosje bij haar gestaan en staat nu weer gewoon hooi te eten. Vanavond komen de achterburen haar voor me aan de weg leggen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:38

;( ;(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:55

Francis schreef:
Raya is weg, ze heeft geen pijn meer... ik deste meer. |( Ze ligt nog in de paddock, Pippa heeft een poosje bij haar gestaan en staat nu weer gewoon hooi te eten. Vanavond komen de achterburen haar voor me aan de weg leggen.

Het is afschuwelijk Y;(