Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SachaPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:09

Hi Miranda, bedankt voor je reactie! Misschien een beetje domme vraag, maar wat is het verschil tussen een scan en een MRI? Ik dacht nml. dat een MRI altijd een scan was en dat dat heel kostbaar is (en niet in mijn verzekering zit ;( ). Ik lees inderdaad overal over boxrust en dat vind ik zo onnatuurlijk! Maar goed, wat moet dat moet. Eerst maar 'even' de diagnose vaststellen. Frappant is overigens wel dat voordat ik haar kocht ze zich ook behoorlijk had aangetikt. Dat was echter vrij snel weer goed. Wel kan ze als een dolle te keer gaan in de paddock of op het land. Nou ja, afwachten maar .... Fijn dat het met jouw paard weer goed gaat en dat je alles weer mag doen!
mijnzoef schreef:
Hoi Sacha,

Het is inderdaad een heel verhaal, balen voor jedat het niet gaat zoals je wilt. Je koopt natuurlijk een paardje om van te genieten en niet om zorgen over te hebben. Mijn merrie was 5 toen ze een blessure aan haar bandje kreeg. Ze is in het land flink geschrokken en aan het rennen geslagen en heeft daarbij haar hoefbal hard aangeslagen. Hier liep ze flink kreupel op echter na 6 weken was ze nog steeds niet helemaal zuiver. Je moest goed kijken en mijn gevoel zei ook dat er iets niet klopte. Ik heb in die periode niet gereden dus kan je niet zeggen of ze rijtechnisch daar op reageerde. Ik ben toen verder gaan zoeken en eerst foto's gemaakt en uitverdoofd. Hierbij bleek dat het diep onder in haar voet zou moeten zitten. We konden toen niet meer een scan maken omdat ze uitverdoofd was en dat geeft vertekening op de scan,. Ik ben toen 4 dagen later terug gegaan en daar bleek uit de scan dat er een gaatje in haar bandje zat, was maar 1 bij 1 mm maar dat is genoeg om ellende mee te hebben. Het hele bandje is mij verteld maar 4 bij 9 mm dus een gaatje van 1bij 1 is dan best aardig. Als je het niet vertrouwd zou ik zeker een scan van die bandjes laten maken. De kosten zijn daar niet heel hoog voor (bij mijn veearts was ik € 180,00 kwijt voor een compleet onderzoek) en dan weet je wel zeker hoe en wat. Zeker als de hoefsmid dit zo expliciet zei, vaak hebben die het best bij het juiste eind. Dat ze gevoelig is in haar rug zou te verklaren kunnen zijn als ze al langer met deze blesure loopt dan gaan ze de rest van hun lijf niet goed belasten. Ik zou zeker een scan laten maken of een MRI dat is allen wel veel duurder. Dan weet je maar of de bandjes goed zijn of niet kan je veel ellende besparen.

Met mijn paardje is na een eerste rustperiode van 6 weken ook op ijzers gegaan, speciaal voor haar gemaakt met een hele brede tak, eigenlijk had ze 1 1/2 ijzer onder haar voet, om het bandje te ontlasten. Ik heb haar met magneetveldtherapie behandeld en ze is voor een 3,5 maanden op volledige boxrust gegaan. Ze mocht iedere dag wel onder de man gestapt worden steeds iets langer en na enige weken aan de lijn als ze zich gedroeg. Nu gaat het na 3/4 jaar weer goed ik mag haar weer volledig belasten. Helaas is dit een blessure die veel geduld van zowel mens als dier vraagt. Hoop voor je dat het allemaal meevalt, veel succes en ik zou zeggen volg je gevoel Groeten Miranda

Dientje_Yara

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:26

Hi Sacha
Vervelend allemaal zeker als je niet weet wat er loos is
Ik zou toch een scan laten maken kost rond de 200 euro
Als ik zelf had kunnen kiezen had ik haar op een stukje weide gelaten met een maatje, de boxrust was wel heftig zeker voor mijn jonge merrie van net drie jaar
Ze is nu erg schrikkerig en gevoelig maar niet ieder paard is hetzelfde natuurlijk, ik ben achteraf ook wel blij dat ik me aan het voorschrift gehouden heb en nog steeds doe want ze is inmiddels al een stuk vooruitgegaan.

Sterkte in ieder geval en houd ons op de hoogte

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:28

He Sacha,

het verschil tussen een scan en een mri is voor zover ik het weet dat een mri 3 dimentionaal is en een scan niet. Op een MRI kunnen ze nog beter een diagnose stellen maar dit is inderdaad een vrij dure aangelegenheid. Het vervelende bij Beau was dat het gaatje net op het randje van de kroonrand nog zichtbaar was op een scan maar door de hoef heen kunnen ze niet scannen, een MRI kan wel door de hoef heen beelden maken. Omdat we het net nog konden zien en de grootte redelijk konden meten heb ik verder geen onderzoek gedaan, alleen de diepte konden we dus niet in.
Boxrust is tegen natuurlijk daar ben ik het volledig met je eens. Beau was ook gewend om in de zomer de hele dag buiten te lopen en in de winter minstens 6 uur op de paddock. Toen het gebeurde (juni vorig jaar) liep ze hele dagen op het land. Ik heb haar toen ze door die trap tegen haar hoefbal waardoor ze echt flink kreupel liep eerst nog op het land gelaten. Na 5 / 6 weken ben ik toen naar de veearts geweest en die adviseerde om haar op haar box te houden., Nu is dat bij ons niet te doen als de rest buiten loopt want dan wil ze (begrijpelijk) mee en wordt op stal erg onrustig. Ik heb toen een stukje van 3 bij 3 meter in de paddock afgezet en haar daar in gelaten. Toen ik na 6 weken weer bij de veearts kwam voor controlle was er niets verbeterd helaas. Ik heb toen besloten om haar tijdelijk te verhuizen naar een andere stal waar ze wel op haar box kon blijven en waar ik haar op een goede bodem kon stappen op de hoop dat dit haar bloedsomloop zou stimuleren waardoor het gaatje dicht zou gaan. Ze heeft toen ook speciaal beslag gekregen en ik heb haar met magneetveldtherapie behandeld ook ter stimulering van de bloedsomloop. Toen ik na 6 weken terug kwam was er weldegelijk iets verbeterd. Gelukkig maar vanaf toen is het beter gegaan. Uiteindelijk heeft ze 3 maanden niet los gelopen. Het ging me aan mijn hart maar het was gebleken dat het toch echt beter was. Het was geen makkelijke tijd en hoop het nooit meer te hoeven doen maar voor de blessure was het echt beter.

Veel succes met je beslissing !!
groeten Miranda

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:00

hoi meiden,
Sascha: ik zou ook zeker een scan laten maken, dan weet je in ieder geval iets, ze kunnen best wel veel zien op een normale scan, en voor het allerlaatste stukje wat te diep in de hoef zit is een MRI noodzakelijk.
Ik heb bij Flo geen MRI laten maken omdat de blessure bij hem net boven de kroonrand zat en duidelijk te zien was.
Het is nu bijna een jaar geleden, Flo was toen 5, vorige zomer heeft hij wel op een stukje land gestaan maar daar deed hij nog wel gek, dus de hele winter boxrust gehad. geen paddock, alleen aan de hand stappen. Ik heb wel het idee dat hij zich daarin berust heeft, maar zelfs met aan de hand stappen ontplofte hij soms.Hij heeft zelfs een keer mijn dochter het ziekenhuis in getrapt omdat hij vreselijk uithaalde
Ik begon hem in de winter weer wat op te bouwen maar dat ging echt niet goed, hij heeft vreselijk gebokt en mij eraf gelanceerd waarna hij vrolijk door de bak rende, wat natuurlijk helemaal niet goed voor zijn blessure was :( stomme knol! hihi.
Dus per 1 februari naar de stal gebracht waar hij vandaan kwam en zij rijden nu ruim 2 maanden op hem. Op dit moment is hij weer volledig aan het werk, en hij doet het fantastisch! Gister heb ik hem zelf de laatste 15 min gereden, en wat was dat genieten! Ik had wel de zenuwen maar daar moet ik even doorheen.
Over 2 weken gaat hij voor controle naar Bodegraven, en nieuw beslag, scan etc, en dan neem ik hem mee naar huis! In deze twee weken ga ik hem steeds meer zelf rijden, onder begeleiding langzaam weer overnemen.
Flo beweegt als een paard van 1.80m, terwijl hij maar 1.68 is, en het schijnt dat het een professor is :D meneer denkt errug mee en is nogal slim hihihi. ;(

Ik hoop dat hij goed blijft, al zal de stand van zijn hoeven altijd een aandachtspunt blijven. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn hart vast houd als hij weer voor de eerste keer los mag, voorlopig alleen na het werken, en op het land op een klein stukje....

Heb ooit ergens gelezen dat de meeste blessures bij paarden onstaan tijdens het land / paddock etc.

zou het dan echt na een jaar revalideren gaan gebeuren? Dat ik eindelijk kan gaan genieten van mijn paard???

Iedereen in dit topic ook heel veel geluk gewenst..... het geeft de mens moed als het goed gaat toch? *D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:13

Sascha, ik zou ook een echo laten maken bij een kliniek met goede apparatuur (zoals bodegraven). Ik werd in eerste instantie ook verwezen naar Emmeloord voor een MRI, maar ben via dit topic bij Bodegraven terecht gekomen en haar blessure bleek ook op een gewone echo goed zichtbaar. Scheelt ook weer een paar 100 euro..
Mijn paard heeft in eerste instantie geen boxrust gehad, ze stond overdag met andere paarden in de paddock en daarmee herstelde ze goed, dus ik mocht dat volhouden. Toen ging ze het land op en ging het helaas mis, dat was te veel en ze werd weer kreupel. Ze heeft toen 2 maanden boxrust gehad en daarna is ze weer (alleen) in een kleine paddock gegaan. Ik ben nu een jaar en een maand verder en ze staat nog steeds alleen, maar in een grotere paddock. Als ze helemaal opgebouwd is mag ze weer bij een ander paard en ik hoop deze zomer ook weer het land op.

Klinkt goed am_vanes! Duimen op goed bericht over 2 weken :)

Yade haar dikke been gaat beter, er blijft wel heel iets een verdikking boven het kogelgewricht, maar het stelt weinig voor. Misschien blijft er een galletje zitten. Yade heeft ook extreem droge en vrij dunne benen, dus mij valt het snel op als er iets zit. Ze heeft eerder een dik been gehad door een wondje en ik heb even teruggekeken, dat is toen ook wel een week of 6 zo gebleven.
Ik was weer lekker op weg om wat te draven, maar gisteren kwam ze kreupel uit de paddock, op haar andere voorbeen.. (godzijdank, ik had gek geworden als het rechts was geweest). Niet te geloven toch? Had 's ochtends nog een heerlijk stuk gewandeld en ook aardig wat gedraafd, helemaal rad nog toen.
Vanochtend was het dik bij de koot, maar ze liep wel alweer wat beter. Pfff... hoop dat ze zich gewoon verstapt heeft, maar opbouwen schiet niet echt op zo!
Wordt sowieso weer even alleen stappen, baal er zo van, want het is zo'n lieverd!

Afbeelding

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:23

Jeetje ireen dat is balen zeg!!!! je zou er toch moedeloos van worden.
heeft iemand gezien dat ze gek heeft gedaan in de paddock?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:48

Ik zal ook weer eens wat van me laten horen.. :)

Ik lees dat er weer een paar pechvogels bij zijn gekomen... :(:)

@Ireen: Kop op meid, know the feeling, maar er er komen vast gauw betere tijden aan! Dikke knuf! :(:)

Nou 28/3 ben ik naar Eric Laarakker geweest met Wo voor het kopschudden, waardoor we niet echt lekker aan het rijden waren, ze wilde wel en deed haar best, maar ik kon absoluut niet aan de teugels zitten..
Een gekke dag. Ook omdat het niet de gang van zaken zijn, die je zo gewend bent bij DAP Bodegraven..
Eric wist het vrijwel direct.. Aangezichtszenuw-ontsteking oftewel Trigeminus Neuralgie. Hij dacht eerst nog aan een wortelholte ontsteking, maar met doormeten kreeg hij dit niet door.
Ik had al een vermoeden, heb natuurlijk wel research gedaan :o .. Je moet het zien alsof ze steeds een 'schok' krijgt, die door haar hoofd heen gaat. Iedereen heeft vast wel eens kiespijn of zijn elleboog gek gestoten, doet best zeer. Wo ervaart dat dus in vlagen.. Die zenuw is overprikkelt. Eric heeft dit direct behandelt en we hebben medicatie mee. We mochten een week niks met haar doen en inmiddels mag ik er weer bitloos op, helaas door omstandigheden is dit nog niet gelukt. Wo lijkt, nu 1,5 week verder, iets op te knappen :) . Eng om te zeggen, want dat is natuurlijk ook waarop je hoopt...
Even voor de goede orde: iedereen heeft een mening over zijn behandelmethodiek etc, die discussie ga ik niet aan.. Ik ga daar heen omdat ik bij Bodegraven weet dat ze goed zijn voor de benen van mijn paard, maar voor deze specifieke klachten van Wolin wist ik dat zij hier niks mee konden.

Affijn.. We mochten dus weer gaan opbouwen, maar hebben vrijwel niks gedaan de afgelopen weken.. Op kliniek Den Hoek is Wolin behoorlijk uit haar plaat gegaan. Ze hebben een prachtige boomgaard, waar we met de paarden mogen grazen en stappen. Wolin had daar echter geen tijd voor.. Ze was hysterisch nadat ze 'alleen' achter bleef in de praktijkruimte: haar buurpaard vertrok en Wolin kent het daar niet, tel daarbij op dat ze aan haar lijf zaten, wat vreemd aanvoelt.. Dus het was heftig. Kort gedraai en gespring, steigeren en hard afzetten... Ik hield mijn hart vast.. -O- Even losgelaten in de paddock/round pen, waar ze even haar ei kwijt kon. Gelukkig geen kort gedraai of ongelijke bodem..

A.s. dinsdag 10 maart moeten we weer terug naar Bodegraven voor de scan van de ondervoet en ja.. ik durf er niks van te denken.. Ik vond dat Wo weer wat minder liep, een dag nadat we naar Eric waren geweest, wat krabbeliger. Maar nu zie ik er niet veel meer aan, ze gaat nog steeds op een drafje mee naar de paddock.. Leeft zich uit in de paddock, dit houd ik helaas niet tegen.. en aan wat ze dan even gauw laat zien, zie ik niet erg veel. Wel staat ze nu 7 weken op de ijzers en ik heb het idee dat ze best wat meer opzet zou mogen in de ijzers, om tot het einde makkelijk weg te komen. Eric zei dit ook direct, ze moest meer opzet en wist na een enkele drafpas al dat Wolin erg blessuregevoelig is.. Ze loopt met veel knieactie, smijt hij haar voorbeen eruit en klettert hard op de grond... Een geweldenaar in haar beweging, maar het is ongezond voor haar lijf. Hier zijn we bij Bodegraven natuurlijk ook al mee bezig geweest.

Poeh.. Een erg stressvolle periode hier. De scheiding van mijn ouders hakt er met regelmaat nog flink in en dat vreet energie, daarnaast heb ik veel nachtdiensten gewerkt, waar ik niet heel erg goed tegen kan (slaap overdag slecht), daarnaast natuurlijk ook erg aan het malen over het herstel van Wolin.. En nog een hoop andere zaken..
We wachten maar gewoon rustig dinsdag af.. Het kan links, het kan rechts.. Ik weet het niet.. Hoop op het beste.. Wil haar dolgraag op het land hebben vandezomer, maar de gedachte alleen al geeft erg veel stress.
Gaan jullie duimen voor me? ;)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:50

Wolin; ik duim voor je! Je krijgt een hoop voor je kiezen hoor.... sterkte meid!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:24

Ik duim voor je mee ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:46

Jeetje Ireen, het zit jou toch ook niet mee! :(:)

WL, Ook ik duim voor je!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:28

Natuurlijk ga ik voor je duimen WL!

Hier lijkt het allemaal wel mee te vallen gelukkig.. paard kan zich blijkbaar ook "gewoon" verstappen :+ , je zou het bijna vergeten na een dergelijke blessure. Ze liep vandaag alweer zo goed als zuiver en pootje was weer dun.. Pff..
Ik denk dat ze gek gedaan heeft inderdaad, ze had ook zere broekspieren. Madam had in een andere ("enge") paddock gestaan en haar vriendin/buurvrouw was 's middags ook nog weg geweest, ik denk dat ze voor het hek heen en weer heeft gerend.. en dat gaat in haar geval met de nodige sliding stops en gekke draaien, hoop dat het verder geen kwaad heeft gedaan voor de blessure zelf. Nog maar even een weekje rustig aan en dan hopelijk gewoon de draad weer oppakken :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:27

Fijn Ireen dat het toch lijkt mee te vallen! Logisch dat je meteen het ergste denkt, je hebt ook al zoveel meegemaakt. Je zou idd bijna vergeten dat ze zich ook gewoon kunnen verstappen.

Ik ben vandaag weer op wedstrijd geweest met Zhuf en heb haar voor het eerst in het L1 gestart. 1x 1e, 1x 2e en 2 winstpunten. Super blij dus! Zo zie je maar, dat alles soms nog op zijn pootjes terecht komt. :)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:55

Aukelizzy :
Toppie!!! heeft ze helemaal Nergens last meer van? Ik ga morgen en de rest vd week weer zelf op flo rijden.... Heb nog wel de bibbers, tis nog zon kuiken!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:00

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:16

am_vanes schreef:
Aukelizzy :
Toppie!!! heeft ze helemaal Nergens last meer van? Ik ga morgen en de rest vd week weer zelf op flo rijden.... Heb nog wel de bibbers, tis nog zon kuiken!

Nee ze heeft gelukkig echt helemaal nergens last meer van! :D

Succes met rijden! Zal wel weer spannend zijn.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:58

Ireen_ schreef:
Natuurlijk ga ik voor je duimen WL!

Hier lijkt het allemaal wel mee te vallen gelukkig.. paard kan zich blijkbaar ook "gewoon" verstappen :+ , je zou het bijna vergeten na een dergelijke blessure. Ze liep vandaag alweer zo goed als zuiver en pootje was weer dun.. Pff..
Ik denk dat ze gek gedaan heeft inderdaad, ze had ook zere broekspieren. Madam had in een andere ("enge") paddock gestaan en haar vriendin/buurvrouw was 's middags ook nog weg geweest, ik denk dat ze voor het hek heen en weer heeft gerend.. en dat gaat in haar geval met de nodige sliding stops en gekke draaien, hoop dat het verder geen kwaad heeft gedaan voor de blessure zelf. Nog maar even een weekje rustig aan en dan hopelijk gewoon de draad weer oppakken :)

Inderdaad Ireen.. We schrikken ons iedere keer weer rot.. :(:)
We zijn al zo ver gekomen, dus we zijn extra getriggerd bij een mispas..

Ben vandaag uit de nachtdienst gekomen, dus ga nu maar lekker naar bed. Morgen weer vroeg eruit, op naar Bodegraven.. Spannende dag.. Zal wel een hoop gegaap, gespannen blikken en niks drinken worden voor mij.. Je bent gespannen of je bent het niet ;) ..
Bah.. wil helemaal niet, bang voor de uitslag... ;(

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:31

Gelukkig Ireen dat het goed gaat maar inderdaad die bibbers soms wordt je er gek van. Na Beau haar lompe actie met haar achterbeen ben ik ook weer iedere keer aan het kijken of ze wel goed loopt, en dat is gelukkig zo, maar toch ppfff.

@Wl heel veel succes morgen!! Duim hard voor je. Merk je al iets verbetering door de andere medicatie die ze nu krijgt van Laarakkers? Ben benieuwd het is altijd een beetje zweverig vind ik maar ik heb er ook al veel goede resultaten mee gehad dat ik er zeker in geloof!

@ Aukelizzy, gefeliciteerd top hoor. Ik heb ook weer eens ingeschreven 19 en 20 mei, dacht doe maar twee dagen dan kan ze de eerste dag klieren en de tweede dag luisteren. Ben er dan bijna een jaar uit wat wedstrijden betreft. Ze loopt fijn nu maar we zullen dan haar zenuwen (en de mijne een beetje :o ) in bedwang moeten houden. Heb nu 5 punten in de L1 dus nog 5 te gaan.

@amvanes, mooi paardje hoor die Flo. Kan me na zien van het filmpje wel voorstellen dat ze enorm af kan gaan. Succes komende week met rijden en straks in Bodegraven

Gister weer voor het eerst naar het Amsterdamse Bos geweest en Beau heeft zich keurig gedragen. Vond het allemaal wel weer spannend maar kon beheerst stukken draven en galopperen. Was samen met een stalgenootje en dat ging prima. Over een tijdje het strand maar eens proberen, ben benieuwd hoe ze daar is, kijken of het een beetje een zeepaardje is. Normaal vind ze water geweldig maar als dat water op je af komt dan wordt het misschien toch anders hihi

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:23

Wolin: heel veel succes vandaag!

Mijnzoef: wat fijn dat je weer gaat starten, dat is mijn droom ook met Flo :o , ja hij kan goed afgaan, en heeft heel veel kracht dus je hebt al snel het idee dat hij loeihard gaat maar t valt wel mee.... brrr vandaag weer erop ( vreemd he dat je dat vertrouwen weer op moet bouwen) en bos of strand.... heerlijk!!!

Aukelizzy: toppie, houden zo!!!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:57

Nou die zenuwen kan ik me nog levendig voor de geest halen hoor. Nu ik weer constant aan het rijden ben is het een heel stuk minder maar als Beau haar bui heeft ( en dat wordt gelukkig minder) dan heb ik ook nog de kriebels hoor. Beau kan heel erg van je been gaan lopen, je kunt drijven wat je wilt maar naar voren gaan ho maar. Ze weet dat ik me dan onzeker voel en als ze zin heeft pakt ze me daar dan op door ineens weg te schieten en ze is zooo snel. Zoals ik al zei het is nog maar af en toe maar door alle gekke acties van haar zit het er bij mij wel in, dat als ze dat gevoel geeft dat ik stop met rijden. Ik weet dat het niet zo moet maar tussen weten en doen zit toch wel een verschil :D De tijd dat ik Beau met muisjes reed en daar toen vanaf wilde was pittig maar het is goed gekomen en ik merk echt dat ze beter in haar vel komt, hard wil werken en tevreden is na het trainen, kortom in zijn geheel weer zichzelf wordt en niet het hitsige opgefokte beest die alleen maar wilde racen en gek springen omdat ze niet wist wat ze moest met haar energie. Let op de lol is weer snel terug als je dat gevoel weer hebt, succes komende week

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:54

Nou, wat een dag.. Klinisch was Wolin wat minder als de vorige keer en werd ze na het galopperen wat slechter.. Dat ze minder was, wist ik al wel, maar het oordeel en waar het aan ligt is altijd weer spannend.
Toen de scan: Sander was helemaal niet ontevreden over haar coll.banden! Zagen er best heel goed uit! Alleen bij het scannen van haar knieband was een vlek te zien, niet bizar groot, maar wel iets wat opviel. Bart zei ook dat dit bij het beeld past van wat ze liet zien: na de galop iets slechter..
Met Bart gesprek gehad.. Hij vind dat Wo de mogelijkheid moet krijgen tot vrije uitloop. Wolin is eigenlijk geen paard om 20 uur op de box te hebben. Waardoor ze dus extreme uitspattingen krijgt en hierdoor blessuress. Met m'n paard is niks mis qua bouw en op de foto is ze helemaal niet slecht, absoluut niet! Bart heeft dit nog uitdrukkelijk gezegd, Wolin is namelijk een heel mooi, sterk en goed paard. Maar haar extreme karakter gaat haar parten spelen in de opbouw.
Er moet voor haar iets fundamenteel veranderen in het management, overdag in de paddock minimaal, volgens Bart zou 24/7 ideaal zijn. Pfoe... Wat een kopzorgen.. Want bij mij op stal is dat vrijwel niet te realiseren.. Het is niet opeens: eureka, ze moet meer naar buigen, ik ben al meer aan het kijkengeweest naar de mogelijkheden.

Sander benadrukte nog eens hoe mooi hij Wolin vond, erg grappig.. 'Wat heb je toch een mooi paard'.. De kleur vind ie vooral interessant voor de fokkerij ook.. Maar hij keek naar d'r

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:01

Oeps.. Iets te vroeg geklikt..
Hij bekeek haar nog eens goed en knikte en zei 'Ja, heel mooi paard'.. Haha! *Trots.. Mijn paard :o *
Vorige keer zei Bart dat hij haar ook erg mooi vind..

Okeeeee. Genoeg opgeschept.. :D

Affijn, best positief, met een negatief randje. Knieband herstelt gewoon met rustig aandoen en rustige beweging.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:02

@Wolinlotte daf moet een hele geruststelling zijn, fijn dat het meevalt

en natuurlijk hartstikke leuk om te horen dat ze je paars mooi vinden :D

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:02

Aukelizzy schreef:
am_vanes schreef:
Aukelizzy :

Nee ze heeft gelukkig echt helemaal nergens last meer van! :D

Succes met rijden! Zal wel weer spannend zijn.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:03

Oeps die laatste ging per ongeluk

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:11

Redelijk goed nieuws toch WL? Die knieband, zit dat in een ander been (achterbeen?), was ze dan ook op een ander been niet helemaal goed? Fijn dat het in ieder geval niet aan de collateraalbandjes ligt.. zijn die nu dan "hersteld" of moet ze over een tijd nog eens gescand worden?

Ik kan het me best voorstellen dat het voor jouw paard beter zou zijn om veel buiten te staan.. maar lastig zeg, dat kan inderdaad niet zomaar overal. Gewone weidegang is geen optie? Of gaan ze bij jullie niet 24/7?