nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:10

Afbeelding

Dit is één van mijn (niet schoongemaakte :+ ) epics, mét zelfgemaakte straalpad. :D
Foto is wel vanuit een iets andere hoek genomen, maar duidelijk is dat het plastic niet naar binnen gebogen zit.
De hielband is moeilijk te beoordelen, maar wellicht dat de mijne ook anders zit door veelvuldig gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:19

Terugbuigen kan niet. Het plastic is zo gewelfd, als je het terug buigt springt het meteen weer terug in de gewelfde positie. Het is wel een hele grote maat (echt een enorme schoen :') , misschien dat daarom die ruimte achter de hielband zit?
Kijk maar eens naar de verhouding hand-schoen, en ik heb geen kleine handjes!!
Afbeelding

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:58

Ik lees net je post nog eens, maat 7 :wow: Wist niet eens dat dat bestond haha!
Mijn schoen is maat 2, wellicht dat 't daardoor ook vertekent!

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:30

Vertekend of niet ... dit hoort zo niet te zitten is mijn idee.
Het lijkt wel of hier een te kleine gaiter op zit. Dan moeten ze de schoen wat verder in elkaar vouwen om het vast te krijgen.
Neem even contact op met de degene waar je de schoen hebt gekocht.
Al is hij gebruikt, ik neem aan dat een fabricagefout valt onder garantie.
Daarbij kun je dit pas zien als je de schoen gaat gebruiken.
En drukplekken en huid die beschadigd is uiteraard niet de bedoeling (van geen enkele hoefschoen).
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:42

Ik heb hem bij Krämer in duitsland besteld en heb ze een mail gestuurd (in het duits, aarrgghh :') ) met de foto's erbij. Nu ff afwachten wat ze antwoorden...

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:08

He Lamar,
Jammer he....want hij zat op zich goed vast. En nu dit probleem weer. :(

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:32

Ik had 't dan over de vertekende hielband isapaardje.
Vind jij ook niet dat-ie een beetje vreemd zit bij Lamar? Jij hebt toch ook epics of niet?
Het plastic hoort sowieso absoluut niet zo te zitten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:08

Klopt, voor hielband geldt hetzelfde als mijn opmerking over de gaiter. Het lijkt ook daar wel of er eentje in zit van een maat kleiner.
Advies/tip: kijk daar eens naar. Zowel op de gaiter als op de hielband staat ook een maat gestanst.

Hieronder een foto van mijn 'epic' waar ik bij moet opmerken dat dit dus een gewone easyboot is, met daar een los bijgekochte gaiter op gezet (vandaar de weerhaakjes aan de zijkant en niet de platte rubber plaatjes als bij een normale epic).

Afbeelding

Hielband sluit strak aan tegen de achterkant van de schoen.
Het groene is het speciale easyboot inlegzooltje (6 mm).

Hieronder een foto van alleen dat zooltje.

Afbeelding

Het is dus ingedeukt daar waar de draagrand zit, maar tot op heden is dat ook alles, en omdat paardje er prima mee loopt, ben ik bij nader inzien toch wel tevreden over die zooltjes, mede gezien het feit dat Isa nu met dit weer ongeveer 5 uur aaneengesloten op deze schoenen loopt (de overige 19 uur heeft ze dus Cavallo aan; maar die moeten paar uur per dag op de kachel liggen om te drogen :+ )

Oh ja en je ziet trouwens ook duidelijk dat de drukverdeling van de voet niet correct is. Dat komt door haar bevangenheid en de platte zolen nabij hoefbeen. Ook te zien dat de schoen een maat te groot is, maar een maat kleiner kan ze net niet aan. Vandaar oa die kapjes op de weerhaken (voor verkleinen breedte) en de gaiter om de boel aan te houden, iets wat tot op heden prima lukt dus.

(edit: ook sorry voor de smerige schoen, maar had geen zin hem eerst te poetsen voor jullie :D)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:20

Juist, de hielband lijkt inderdaad een maat kleiner dan de schoen, precies wat ik bedoelde. ;)
Benieuwd hoe Krämer reageert Lamar!

Mooi geknutseld trouwens isapaardje!
Ik heb laatst mijn epics ook helemaal uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt, ik ben enorm atechnisch maar ik was enorm snel klaar, het ging echt best goed. :D
Mijn rechter gaither is helaas bijna overleden, dus binnenkort moet ik ze nog eens demonteren om 'n nieuwe gaither erop te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:43

Ik heb bericht van Krämer!
Volgens hun kan het mogelijk zijn dat het een fabricagefout betreft en ik moet de schoen terugsturen.
Morgen maar meteen ff doen :)

@ Isapaardje: Wat sneu dat je paardje bevangen is, ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:11

Gelukkig mag je de schoen terug sturen. Hopelijk krijg je gewoon een nieuwe.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:02

dat is inderdaad fijn :j, maar ondertussen ben je eerst wel weer een hele tijd schoenloos. Met al die feestdagen gaat de post ook niet zo snel. :(

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:19

Lamar schreef:
@ Isapaardje: Wat sneu dat je paardje bevangen is, ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat!!

Ze is op dit moment niet echt bevangen, maar het is wel een paar keer zo erg mis gegaan dat het chronisch genoemd kan worden. En dit weer is niet bepaald ideaal voor ex bevangen paarden.
Vandaar dat ik haar op hoefschoenen hou. Dan hebben de voeten het minst te lijden :P

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:44

Lamar schreef:
Ik heb bericht van Krämer!
Volgens hun kan het mogelijk zijn dat het een fabricagefout betreft en ik moet de schoen terugsturen.
Morgen maar meteen ff doen :)

He Lamar,
Dat is goed nieuws. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 01:05

Isapaardje schreef:
Ze is op dit moment niet echt bevangen, maar het is wel een paar keer zo erg mis gegaan dat het chronisch genoemd kan worden. En dit weer is niet bepaald ideaal voor ex bevangen paarden.
Vandaar dat ik haar op hoefschoenen hou. Dan hebben de voeten het minst te lijden :P

Het lijkt me echt een nachtmerrie als je paard hoefbevangen is. Ik moet er niet aan denken! Ik heb die van mij nu ook op zand staan met hooi om al het fructaan in het gras te vermijden (want ik heb nog gras zat, stom genoeg!)

Ik heb van Smit de 4 schoenen nog, alleen de rechter achterschoen draait steeds naar buiten en dan komt de sluiting bijna achter de hiel te zitten. Vandaar dat ik 1 easyboot epic heb gekocht om te kijken of die blijft zitten. Als dat het geval is dan wilde ik hem achter op easyboots zetten. Nu kan ik in geval van nood wel een half uurtje rijden op de smitjes en dan onderweg er een keer afklimmen om de schoen weer recht te draaien maar het is wel steeds zo'n hele klim van zo'n shire af en er weer op :roll:
Volgende week gaan ze 5 dagen naar een pension vanwege het vuurwerk dus dan valt het wachten op een nieuwe schoen gelukkig weer mee.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 01:15

o, gelukkig maar ;), dan kun je nog even vooruit.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:31

Ik heb de Cavallo's besteld :D Komen volgende week. En voor mijn HB shet een paar easyboots. Die zijn ook onderweg. Kunnen ze weer even vooruit.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:49

Lamar schreef:
Ik heb van Smit de 4 schoenen nog, alleen de rechter achterschoen draait steeds naar buiten en dan komt de sluiting bijna achter de hiel te zitten.

Kun je niet eerst een laagje equiwrap om de hoef draaien?
Dan zit de schoen veel strakker en is draaien volgens mij bijna onmogelijk.
Als het werkt is het een stuk goedkoper dan nieuwe schoenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 01:59

Is equirap hetzelfde als vetrap want dat laatste heb ik gisteren besteld om uit te proberen.
Wij zaten ook al te denken aan iets wat weerstand geeft en de boel wat strakker maakt, maar ik ben bang dat het weer niet gaat werken.
Ik heb al de sokken van van Smit geprobeerd maar de schoen draaide nog. Nu heeft het paard ook een raar loopje met zijn achterbenen. Omdat hij een shire is staat hij al koehakkig... hij sloft enorm (lui varken :D ) en hij slingert daarbij zijn achterbenen van buiten naar binnen terwijl de hoef over de grond schuurt.
Hem flink laten doorstappen geeft geen verschil, hij blijft sloffen. Draf is geen optie want dan komen er zoveel krachten op de schoen te staan dat hij meteen gaat draaien. Galop durf ik niet want dan vliegt de boel in het rond en konden er wel eens per ongeluk fietsers vermoord worden :=
Nadeel is dat hij ruim 1000 kilo weegt... ik was niet graag zo'n schoen ;)
De epic bleef trouwens in stap wel geweldig goed zitten, ik hoop niet dat dat alleen maar kwam omdat die verbogen zijkanten zich vast in zijn hoefballen groeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:35

@Lamar: als je paard draait met zijn achterbenen dan zal elke schoen waarschijnlijk draaien aan die voet(en). Zeker als je paard een redelijk ronde hoefvorm heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:15

Hij biljardeert niet maar schuift van buiten naar binnen over de grond en zijn achtervoeten zijn puntig, zo :
Afbeelding
De epic bleef goed zitten, misschien omdat dat materiaal harder is? De smit schoenen zijn veel flexibeler.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:20

Isapaardje schreef:
Kun je niet eerst een laagje equiwrap om de hoef draaien?

Heb toevallig van de week bij DA rolletje gehaald tegen z'n ballen :+ ! Ben van plan om er eerst watteschijfje op te leggen, dan met wrap erom en dan in schoen zodat (hopelijk) z'n ballen + verzennen + haren daaro niet meer beschadigen :(:)

Lamar: jammer dat je paard zo draait ed...Met epic draaide bij de mijne niets (door de groefjes natuurlijk) maar bij de cavallo's nu 1. Heb er zooltje ingelegd en nu draait ie iig niet meer ...
Op je foto ziet hoef eruit als gewone hoef (en niet een supergrote ;) ) maar je hebt natuurlijk 2 handen nodig om hem vast te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:46

DA rolletje tegen z'n ballen _O-
Sorry, heb net mijn kerstdiner op met de nodige drank!

Mocht de epic in draf gaan draaien dan is vetrap mijn tweede stap en een zooltje de tweede.
Ik weet alleen niet welk zooltje ik dan moet nemen, ik denk de meest harde omdat hij helemaal niet gevoelig is en zijn gewicht het zooltje nogal snel plat zal drukken?

Om zijn hoef van de grond te houden legde ik hem altijd op mijn been en zette mijn rug onder zijn buik, en dan maar hopen dat hij niet ging hangen!! Hij heeft vandaag geleerd zijn hoef in de hoefstandaard te leggen, hoop dat hij dat de volgende keer weer net zo doet want dat scheelt een week spierpijn!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:34

Lamar kan maar tot 2 tellen....achossie :+

Mijn rug vind een paard van 500 kilo al niet leuk, dus ik kan me wel iets indenken bij een reus van 1000 ;(

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:05

DubbelDun schreef:
Lamar kan maar tot 2 tellen....achossie :+

_O-

Niks voor mij zo'n reuzenpaard, ik ben maar 1.53 en iedereen verbaast zich er altijd over dat mijn paard (1.60m)toch niet zo groot blijkt te zijn als ze er zelf naast gaan staan. :')

Ik moet een nieuwe gaither gaan bestellen, die van de rechterschoen is helemaal aan 't losscheuren helaas.
Zag dat ze 25 euro per stuk waren, vrij prijzig vind ik zelf, maargoed wat moet dat moet hè. ;)