Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gulpje schreef:detour schreef:A geeft dus heel verkeerd materiaal weer op bokt. Dat vind ik dus echt niet kunnen. Zo krijg je hippische sprookjes op internet...
Alleen al het feit dat twee mensen zonder enige opleiding mensen 149 euro laten betalen om een NB 'cursus van een dag' te volgen is mijn inziens al een kwalijke zaak.....
Gulpje schreef:Alleen al het feit dat twee mensen zonder enige opleiding mensen 149 euro laten betalen om een NB 'cursus van een dag' te volgen is mijn inziens al een kwalijke zaak.....
detour schreef:Dat je paard als je met hoefschoenen rijdt 22 uur per dag lekker op blote voeten kan lopen. Natuurlijker dus weer, niet natuurlijk.Wat is er N aan die hoefschoenen?
Isis_Ywen schreef:Wellicht off-topic, maar wil dit toch graag vermelden:
Pezen zijn amper in staat tot uitrekken of inkrimpen. Pezen zijn de indirecte verbinding tussen botten en spieren en moeten vanwege hun functie juist enorme trekkrachten weerstaan; ze zijn dus niet elastisch. Volgens mij doelt Arabesk dan ook op de spier die langer en korter word door het plaatsen van wiggen en niet de pees.
Sim0ne schreef:minkie schreef:volgens mij hebben de mensen die zelf een beetje aanklooien en zeggen dat ze NB. Iets anders hoog in het vaandel hebben!!
hun portemonnee
Onze NB-er is niet goedkoper dan een traditioneel smid. En die hoefschoenen zijn ook niet echt een koopje.
Sim0ne schreef:Gulpje schreef:Dus iemand zoals ik, die haar paard traditioneel laat bekappen en al jaren zeer tevreden is met haar traditionele hoefsmid* mét gedegen opleiding heeft het welzijn van haar paard niet voorop staan omdat zij 'met de massa meegaat'?
Dat staat er toch niet. Ik bedoel dat de reden om van de gebaande paden af te wijken, vaak een probleem is dat niet naar tevredenheid opgelost kan worden, waardoor mensen naar iets anders op zoek gaan. Dit zegt niets over mensen die geen problemen tegenkomen in de traditionele wereld. Bevalt het jou daar goed, prima toch...
Zahlina schreef:Isis_Ywen schreef:Ga even met je mee denken en ben bang dat ik het nu helemaal niet meer snap.
Een paard heeft onder zijn knie geen spieren meer lopen dus denk niet dat dit opgaat.
Maar als ze dan toch niet kunnen rekken of krimpen hoe kan Arno dan zonder problemen een bokhoef terugzetten want dat is wel het uiteindelijke doel.
Een bokhoef die drastische wordt teruggezet zal misschien niet eens de eerste dag/dagen moeilijk lopen naar vaak binnen iets meer dagen grote problemen krijgen.
kynshiri schreef:NB is voor mij dus streven naar het amper nog hoeven te bekappen van mn paarden door veel over ruwe ondergronden te lopen en verschillende soorten verharding te voorzien in de paddock.