Arabesk schreef:Ik heb even globaal de posts doorgenomen. De vooroordelen druipen ervanaf. Als ik elke vraag en elk vooroordeel hier ga zitten uitwerken, ben ik gewoonweg de site aan het overschrijven.
Ik zal de links geven die antwoord geven op jullie vragen, spaart mij tijd, kan ik nog redelijk op tijd naar bed
Zelf bekappen of niet?
sportvoorbeelden van onbeslagen paarden
kan MIJN paard zonder ijzers? Doe de test!
Zelfbekappers aan het woord
de gevaren van natuurlijk bekappen
bekappen, academische opleiding of ambachtelijk?
Zoals jullie zien, liggen de antwoorden bijna op straat, je kunt ze zó oprapen, mits je even wilt bukken. Hoef ik niet de hele tijd alles op te rapen.
Welterusten. En oja, morgen ben ik ook de hele dag niet online.
Ik kan hier uit alleen halen waarom mensen niet zelf moeten gaan bekappen. Het gaat hier helemaal niet over lopen op ijzers of niet dus dat kun je nu wel achterwegen laten. Het gaat er mij puur en alleen om dat mensen na 1 dag de waan krijgen dat ze zelf kunnen bekappen, daardoor krijg je gevaarlijke situatie's als bv in in de link "de gevaren van natuurlijk bekappen" als ik jullie moet geloven was zij fout bezig en niet volgens de natuurlijke bekappings methode.. zegt wie? wat als diegene die het haar geleerd heeft haar het verkeerd geleerd heeft? of haar nooit had moeten laten slagen? dan ligt de fout alsong bij diegene die haar alles heeft geleerd. Een leerling is alleen maar zo goed als diens leraar.
Ik vind en blijf het gevaarlijk vinden, als de leerling 1x het paard slecht bekapt en daarna met de vijl bezig blijft dan word het er nooit beter op immers blijft de misvorming in stand gehouden. Ze leren niet te kijken naar het gehele paard waardoor de kans groter is dat veel van die dieren onnodig pijn hebben. Hoe dan ook, ik zal nooit gaan geloven in ZELF natuurlijk bekappen.
@sizzle, goeie vraag denk alleen niet dat ze die gaat antwoorden
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 27-06-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links uit quote verwijderd