Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djilan schreef:Over de schoenen van Smit heb ik trouwens tot nu toe zeer weinig positieve geluiden gehoord..
Francis schreef:Sosha, misschien is dat idee van een kunststof ijzer d'r onder plakken dan voor jou een optie? Zou ik niet te lang mee wachten, maar op het moment dat je door het profiel heen bent achter gewoon het hele profiel d'r af en zo'n kunststof ijzer er onder. Is het niks kun je altijd nog nieuwe kopen.
Francis schreef:Sosha, moet je even terug naar pagina 5, Deighton oppert daar die methode om de hoefschoen duurzamer te maken, juist voor paarden die slepen of draaien.
Eens in de zoveel weken een kunststof beslagje van één of twee schoenen vervangen is altijd nog goedkoper dan de hele schoen vervangen. Simon wilde het dus wel zo doen dat het kunststof beslag vervangbaar is.
Ik denk zelf dat een hak van een schoen ofzo toch een stuk zachter is en wel heel snel weg is.
Sosha schreef:Ja zeker weten, het beestje loopt er ook super mee.
Dus als mijnheer/mevrouw Renegade en mijnheer/mevrouw EasyBoots eventjes de handen in een willen slaan, hebben we toch zo de perfecte schoen?
sheraton schreef:Even het volgende, de slijtage welke je aangeeft heeft inderdaad te maken met hoe je paard zijn voeten neerzet.
(achter)voeten die draaien ( baljaderen) hebben een veel hogere slijtage dan voeten die recht neergezet worden.
Wat ik tot nu toe gezien heb bij dergelijke paarden( heb zelf twee Haflingers, waarvan een dezelfde "kwaal" heeft) is dat de slijtage op een gegeven moment stabiliseerd omdat de schoen ( zool ) de stand van de hoef aangenomen heeft.
Er zal altijd slijtage blijven optreden, maar deze zal niet zo sterk zijn als in het begin.
DubbelDun schreef:Maar op de site van Renegade wordt er doorgelinkt naar hoefsmeden die er mee bekend waren (tenminste zo kwam het op mij over) Dat is dus niet zo ??