Beweeglijkheid ruggegraat.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Beweeglijkheid ruggegraat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:19

Pipo schreef:
Maar antwoord geven op de vraag of een paard ten alle tijden buigt in een wending, geef je geen antwoord op.

Kan je antwoord geven op de gestelde vraag?

Hoe vaak ga je deze vraag nog stellen?
Ik heb al 2x gezegd dat er altijd buiging is.
Dat er niet altijd overal buiging is heeft andere oorzaken, maar heeft niets te maken met of het mogelijk is of niet.
Blokkades in de rug kunnen er voor zorgen dat er minder tot geen beweeglijkheid is. Maar ook dat kan overal in de wervelkolom voorkomen lijkt mij. DE kans dat het in het rompgedeelte voorkomt lijkt mij echter groter doordat op dat gedeelte een zadel ligt (welke misschien niet fijn ligt) en een ruiter zit (die misschien op alle mogelijke manieren in de weg zit).
Dus als je paard alleen in de hals en lendenen buigt, zou ik bij mezelf afvragen hoe dat nou komt......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:43

Pipo schreef:
Het gaat niet over mijn paarden, maar over paarden in het algemeen. Als ik vraag naar de uitvoering in de praktijk van je stellingen maak jij er een slechte vraag van. Maar antwoord geven op de vraag of een paard ten alle tijden buigt in een wending, geef je geen antwoord op.

Het is een slechte vraag, aangezien jij een vraag stelt en daar een puur ontkennend antwoord of een puur toekennend antwoord op wilt. Terwijl de stelling veel complexer in elkaar zit, zodat er nooit alleen "ja" of alleen "nee" geantwoord kan worden op de vraag die jij eraan verbindt.
Vervolgens doe ik moeite om de complexiteit van het geheel te benoemen, maar dat snap jij kennelijk niet, gezien het doordrammen op jou slechte vraag.

Het antwoord op jou laatste vraag is hierboven eigenlijk al gegeven en is dus "nee". Maar dat komt niet omdat niet klopt wat de fysio's en andere kenners hier aan informatie plaatsen, maar omdat jou vraag niet klopt met de stelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:27

Needje schreef:
Pipo schreef:
Maar antwoord geven op de vraag of een paard ten alle tijden buigt in een wending, geef je geen antwoord op.

Hoe vaak ga je deze vraag nog stellen?
Ik heb al 2x gezegd dat er altijd buiging is.
Dat er niet altijd overal buiging is heeft andere oorzaken, maar heeft niets te maken met of het mogelijk is of niet.
Blokkades in de rug kunnen er voor zorgen dat er minder tot geen beweeglijkheid is. Maar ook dat kan overal in de wervelkolom voorkomen lijkt mij. DE kans dat het in het rompgedeelte voorkomt lijkt mij echter groter doordat op dat gedeelte een zadel ligt (welke misschien niet fijn ligt) en een ruiter zit (die misschien op alle mogelijke manieren in de weg zit).
Dus als je paard alleen in de hals en lendenen buigt, zou ik bij mezelf afvragen hoe dat nou komt......

Dan is hierbij voor mij de discussie gesloten, want daar ging het in eerste instantie om. En een verdere discussie vind ik niet interessant. En mijn paarden doen er niet toe, dacht dat dit een algemene discussie was en niet specifiek op mijn paarden gericht.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:29

poeh, ik werd een paar pagina's terug verweten dat ik op een nare manier discussiëerde. nou, mw. pipo herself kan er ook wat van! Bloos!
ik snap niet helemaal waarom het nodig is te vloeken, het zo op de pesroon te spelen, of zo heftig te hengelen naar een antwoord wat je toch niet gaat krijgen, omdat je blijkbaar nog steeds niet snapt waar we het hier over hebben.
ik ben er ondertussen méér dan klaar mee. wat een geneuzel. volgens mij zijn alle mensen, behalve ééntje, het hier eens.
klaar, zou ik zeggen! Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 10:30

Is ook een algemene discussie. Maar jij stelt dat paarden alleen in de hals en de lendenpartij buigen....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:36

Pipo schreef:
Dan is hierbij voor mij de discussie gesloten, want daar ging het in eerste instantie om. En een verdere discussie vind ik niet interessant. En mijn paarden doen er niet toe, dacht dat dit een algemene discussie was en niet specifiek op mijn paarden gericht.

Je plaatst zelf een stuk van Karel waarin zo ongeveer het hele paard besproken wordt als betere uitleg dan die van jezelf. Uit dat artikel blijkt toch duidelijk dat één stuk van de wervelkolom niet los gezien kan worden van de rest van het paard. Geloven in Karels ideeën mbt rug en romp, rijmt niet zo goed met bovenstaande quote.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:47

Afbeelding

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:49

Moderatoropmerking:
Aangezien mijn vorige modopmerking compleet werd genegeerd, hier een slotje voor het nog verder uit de hand loopt.