haf_jessie schreef:ja haha vind ik ook.Dan heb je ook veel pech gehad,ik ook moet ik zeggen.Vorig jaar maart een paard in laten slapen,en jaar daarvoor februari.Mag nu wel eens goed gaan vind ik.hihih
Daar sluit ik mij bij aan. Toen ik 14 jaar geleden mijn andere pony kocht, was hij, net als mijn nieuw pony, binnen een paar weken kreupel en dat is nooit meer overgegaan, waardoor ik al 14 jaar niet kan rijden. Maar ik hou me nu vast aan het verhaal van Leille
Al ben ik wel een beetje bang, dat je het altijd in je achterhoofd houdt... En dan bv vaak denkt, ik stop nu maar met rijden of ik ga maar niet naar het strand dit keer, vanwege zijn spat
Maar vooralsnog mag ik blij zijn als we uberhaupt weer mogen rijden!
Ik sluit mij ook aan bij het spattopic!!!
Er zijn al centrale hoefkatroltopics, zomereczeemtopics etc etc, maar geen centrale spattopic en helaas komt spat best vaak voor...
Overigens, haf_jessie, hoeft mijn paard ook geen spatbeslag. Nog niet althans. Als het spatproces nu stopt en de gewrichtsspleten dus schoon blijven. En de botwoekering alleen aan de buitenvoorkant zit, dan hoeft hij geen spatbeslag, want dan valt er niks te ontlasten. Wel heeft mijn pony door de pijn aan zijn linkerbeen, zijn gezonde rechterbeen ver naar binnen onder zijn lichaam geplaatst om het gewicht over te nemen van het zere been. Waardoor de hoef van zijn gezonde rechter been erg schuin is afgesleten (de buitenkant superkort en binnenkant lang). Om dit te corrigeren, krijgt mijn pony volgende week waarschijnlijk wel ijzers..