IK heb nergens de intentie mensen te overtuigen en zal dat dus ook niet doen

Ik zeg enkel: accepteer andermans ideeen, maar dat blijkt onmogelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Ik vraag je simpelweg waarom je beweert dat alle mensen die natuurlijk laten bekappen, zelf in de voeten zitten te hakken na een tweedaagse cursus?
TinkerTreas schreef:Iedereen moet zijn/haar paard zo houden op de manier die hij/zij het beste vind. Mijn vorige paardje heeft de eerste paar jaar dat ik haar had altijd met deken en met ijzers gelopen. Met ijzers ging ze heel snel glijden, dus heb ik die eronder uit gehaald. En aan dekens heb ik een enorme hekel, dus die heb ik allemaal verkocht. Mijn nieuwe paardje hoop ik ook ijzerloos te kunnen houden en er komt zeker ook geen deken op, omdat ik dat een hoop gedoe vind. Maar mijn paardje komt over een paar jaar wel in een box te staan, omdat er hier in de randstad bijna geen stallen te vinden zijn waar ze het hele jaar naar buiten kunnen...helaas....
Mishandelen wij dan onze paarden? Ik vind van niet, zolang je je paard genoeg ruwvoer geeft en ze voldoende lang uit de box haalt (dus geen uurtje per dag).
Cer schreef:Zahlina schreef:En dit zijn nu net die opmerkingen waarom er zulke lange discussies onstaat tussen "gewoon" en "natuurlijk" en waarom er zovelen zijn die niets moeten weten van het natuurlijk bekappen.
Arabesk, waarom zie jij het als missie om heel paardminnend nederland te overtuigen van jouw gelijk?
Is Arabesk de vertegenwoordiger van alle mensen die hun paarden natuurlijk laten bekappen eigenlijk?
Cer schreef:Nee, je scheert alleen wel iedereen ineens over 1 kam op niet zo'n aardige manier, onder het mom van 'jouw mening'.
Citaat:Sorry Cer, maar als jij zelf in hoeven gaat staan hakken nadat je een cursus hebt gehad van 2 dagen, je je paard nat in de wei moet zetten omdat ie een berenvacht heeft en je niet aan dekens doet. Vind ik niet juist tegenover de dieren, doe me dán maar een Anky look-a-like.
Citaat:Aan de naturals: als ik dit nu zo lees, dan kan ik concluderen dat er ook nooit een DA bij je paard komt? Of iig geen reguliere DA, want die heeft natuurlijk de verkeerde opvattingen.
Citaat:Je rijdt ermee, hebt dus verwachtingen, maar aan de andere kant biedt je ze niets. Meer op de 'zoek het zelf maar uit' tour.
Zo lust ik er nog wel 20, is in mijn ogen meer 'hoe hou ik zo goedkoop mogelijk een paard'.
DubbelDun schreef:@Waratje: daarom staat mijn 20 jarige ook lekker onder een regendeken als het regenachtig is en krijgt ze een winterdeken met hals op als het onder de 10 graden komt
Wel vijl ik al jaren zelf de hoeven als dat nodig is. Hakken doe ik nietdat laat ik aan de regulieren smid over en die doet het ook niet
Citaat:Sorry Cer, maar als jij zelf in hoeven gaat staan hakken nadat je een cursus hebt gehad van 2 dagen, je je paard nat in de wei moet zetten omdat ie een berenvacht heeft en je niet aan dekens doet. Vind ik niet juist tegenover de dieren, doe me dán maar een Anky look-a-like.
Citaat:Aan de naturals: als ik dit nu zo lees, dan kan ik concluderen dat er ook nooit een DA bij je paard komt? Of iig geen reguliere DA, want die heeft natuurlijk de verkeerde opvattingen.
Citaat:Je rijdt ermee, hebt dus verwachtingen, maar aan de andere kant biedt je ze niets. Meer op de 'zoek het zelf maar uit' tour.
Zo lust ik er nog wel 20, is in mijn ogen meer 'hoe hou ik zo goedkoop mogelijk een paard'.
Quellian schreef:Het staat me erg tegen dat naturals overtuigd zijn van hun eigen theorie. Prima, maar probeer anderen niet te overtuigen.
Quellian schreef:Een DA zou komen met antibiotica als een paard een longonsteking heeft op het moment dat hij nat in de wei is gezet zonder deken. Maar enerzijds kies je bewust voor de longonsteking -zou hij in de natuur ook oplopen? Moet ie maar niet rennen als het koud is- en dat kan opgelost worden met medicijnen die ver van de natuur staan. Oke, een deel van de antibiotoca bestaat uit schimmel, maar niet alle ingredienten zijn zo natuurlijk. En dan heb ik het hier alleen maar over antibiotica, achterwege laten dat er méér medicijnsoorten bestaan.
Cer schreef:Er is geen 'ons' en 'we'... Je werpt jezelf nu op als spokesperson voor een groep waar niet eens een definitie voor is.
Misschien een ideetje voor uitbreiding van het Bureau voor Discriminatie
Quellian schreef:Je ziet duidelijk dat ze zichzelf 'wij' noemen![]()