Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:IJzers onderleggen staat voor mij zeker niet gelijk met standverandering. Geen enkele weldenkende hoefsmid zal het in zijn hoofd halen om de stand van een paard te veranderen zonder dat daar een gegronde reden voor is. Standcorrectie kan nodig zijn, maar dan kan en mag dat wat mij betreft alleen maar ten behoeve van het welzijn van het paard, bijvoorbeeld bij revalidatie, afwijkingen, hoef- of beenproblemen.
Speedster schreef:Nee, *knip*
mariekie schreef:eerder wordt hier gezegd: De bedoeling van de cursus is niet dat je in alle gevallen weet hoe je moet handelen, maar slechts in 1 geval: nl bij je eigen paard,
Hoekan dat als je niet eens je eigen paard mee neemt naar de cursus???
Citaat:Het is misschien maar 1cm, maar het paard moet er toch aan wennen. Een goede hoefsmid zorgt ervoor dat deze overgang zo klein mogelijk is en zo soepeltjes mogelijk verloopt, maar de overgang blijft altijd. Ik ben compleet met je eens dat standverandering alleen ten behoeve van het welzijn van het paard mag zijn. Ik kan het niet beter verwoorden. Maar in meer of mindere mate vallen ijzers daar ook onder, en daarom vind ik dat je dus ook alleen een ijzer eronder kan zetten als onder diezelfde voorwaarden en niet omdat een ruiter geen balans heeft.