Wordt het niet eens tijd om on-topic te blijven i.p.v. steeds weer jezelf te moeten verdedigen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hetzusjevan schreef:Het blijft maar doorgaan.
Wordt het niet eens tijd om on-topic te blijven i.p.v. steeds weer jezelf te moeten verdedigen??
pjotrg schreef:Dat bedoel ik nou. TS'er is al lang tevreden en hier bloeit de discussie natuurlijk versus traditioneel weer op.
Er zijn nog tig andere topics op BOKT waar dit ook al uitgekauwd is (door dezelfde bokkers!)
@ arabesk. ik heb je ge-PB't want anders wordt dit weer oeverloos!
@Anya (moderator): Topic sluiten?
corine1981 schreef:
Nee Yvonne, ik zou niet durven.
Maar in sommige gevallen kan het met natuurlijk bekappen op te lossen zijn, in plaats van speciale ijzers eronder te zetten.Maar ook die werken soms weer... Dus.
Het lijkt me een gebed zonder eind, de een vindt dit goed, de ander dat. Als het belang van het paard maar voorop staat niet?
SpikyBlue schreef:Dat snap ik dus soms weer niet hé, ik heb vaak zat een Natural horen zeggen: "Nooit ijzers! Echt niet! Behalve bij ernstige dingen zoals hoefbevangenheid" (vergeef me als dit niet de exacte woorden zijn). Maar daarbij denk ik dan weer dat er echt bijna nooit een ijzer aan te pas hoeft te komen.. I'm confused..
Arabesk schreef:Ook hoefsmeden hoor:
_angela_ schreef:En een NB-er weet dat je bij hoefbevangheid geen ijzer nodig hebt..... misschien heb jij de enige uitzondering daarop getroffen?
Arabesk schreef:vertrouwen op iemand advies is prima, maar neem zelf ook verantwoordelijkheid om je ergens in te verdiepen, de kennis van je HS en VA kunnen verouderd zijn
Arabesk schreef:vertrouwen op iemand advies is prima, maar neem zelf ook verantwoordelijkheid om je ergens in te verdiepen, de kennis van je HS en VA kunnen verouderd zijn
yvonne34 schreef:Na alle problemen die ik gehad heb met Boy, waarvan ik dacht dat de Da het niet helemaal bij het rechte eind had ( dat was de traditionele Da, maar veel te veel vertrouwde op het natuurlijk bekappen, komen er morgen weer ijzers onder. Misschien symptoom bestrijding, maar we hebben veel te lang aangemodderd en ik vertrouw nu volledig op mijn dierenarts en traditionele hoefsmid. Niet alles is op te lossen met natuurlijk bekappen.
Een paar stukjes terug staat in grote lijnen het verhaal van Boy.
Gr Yvonne
pjotrg schreef:Uit Yvonne's eerdere bericht concludeer ik eerder dat de hoeven van haar paardje zijn verpest door het natuurlijk bekappenEn dus niet door het eerder ijzer gebruik. Volgens mij is het simpelweg onzin dat ieder paard zonder ijzers zou kunnen lopen.
Als het wel kan is dat fantastisch, maar als het niet kan moet je je daar gewoon bij neerleggen.
opala schreef:Ik vind het niet jammer, maar vind het gewoon dramatisch, dat een paardenhoef na verloop van tijd dermate beschadigd kan worden, dat het paard niet meer zonder ijzers uit de voeten kan. Wat is inwendig in die hoef gebeurt onder invloed van het ijzer? Wordt het niet tijd om daar met z'n allen eens bij stil te staan. Je zou toch willen dat daar eens goed onderzoek naar wordt gedaan.