Ik heb ze gehad in de tijd dat mijn ijslander dik in de wintervacht zat, toen dus geen last van schuurplekken.
Toch de Pastern Wraps er maar bij aan dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Ik zou nog wel eens een iets verhoogde rand in de Old Mac's willen. Ik merk dat er toch wel kleine steentjes in komen en soms pijnlijk onder de zool gaan zitten.
Marcella schreef:Oke wil misschien een paar hoefschoen aanschaffen voor als hij weer eens gevoelig is.
Maar kan je hiermee ook gewoon draven op het asfalt of is dit af te raden.
En heb zijn hoef vanavond even opgemeten en kom dan uit op 12 cm breed, 14 cm lang en 6 cm hoog. Welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen.
bluebell schreef:Zo we hebben de proef op de som genomen en even uitgebreid getest![]()
Heel onverantwoord in een razende rengalop over een kiezelachtig pad en geen centje pijn!
Schoenen blijven super zitten en met de sokjes aan zagen de hoefballen er prima uit na ongeveer een uurtje rijden incl stevige galop sessies!
Dus wat mij betreft is de Cavallo echt een super schoen![]()
Enigste minpuntje vind ik de zool die is al behoorlijk afgesleten terwijl ik nog niet echt veel gereden heb. Verder niks op aan te merken! makkelijk aan en uit te doen en zelfs bij extreme omstandigheden bleven ze netjes aan de hoeven zitten.
Tieme schreef:tuurlijk kan je ermee draven op de weg. ze zullen alleen iets harder slijten. die van mij heeft z'n voorschoenen vooral aan als hij voor de wagen loopt. dus veel draven.
de maat schoenen die je moet nemen is geheel afhankelijk van het merk schoenen die je wilt nemen. elk merk heeft weer z'n eigen maten. moet je dus even kijken op de site's van verschillende merken.
wanneer is hij bekapt?? je kunt de hoeven het beste opmeten na het bekappen.
Marcella schreef:Oke wil misschien een paar hoefschoen aanschaffen voor als hij weer eens gevoelig is.
Maar kan je hiermee ook gewoon draven op het asfalt of is dit af te raden.
En heb zijn hoef vanavond even opgemeten en kom dan uit op 12 cm breed, 14 cm lang en 6 cm hoog. Welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen.