ervaringen hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: ervaringen hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:16

Balen zeg! Ach gut
Ik heb ze gehad in de tijd dat mijn ijslander dik in de wintervacht zat, toen dus geen last van schuurplekken.
Toch de Pastern Wraps er maar bij aan dus Knipoog

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:39

Zitten die pastern wraps dan ook helemaal om de bal van de hoef? Ik hoop dat het na een rustige gewennings periode beter word anders zou het echt zonde zijn en had ik beter de Easyboots gekocht.
Ik vond het fijne aan de Cavallo dat je ze zo makkelijk aan en uit kunt doen.
De renegades lijken me ook heel fijn maar die zijn helaas nog niet op de markt geloof ik.
Ach we zien wel ben benieuwd of het met de pastern wraps beter gaat want ik vind het eigenlijk best handige schoentjes Knipoog

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:45

ja, de pastern Wraps zitten juist ook om de bal van de hoef. Shyla 25 heeft ze ook, vraag haar anders eens.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:04

ah ok nou ik ben benieuwd! Knipoog

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:16

de beschrijving van de Pastern Wraps zegt: "Pull Pastern Wraps over hoof with the shaped back area covering the heel bulbs of the hoof..."

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:12

Hier ook Marquis schoenen, zijn echt super. Gaan lang mee, zijn veel goedkoper uiteindelijk dan ijzers en vallen niet uit in blubber o.i.d.
Wat ik ook fijn vind aan de schoenen is dat je bijvoorbeeld 2keer zonder schoenen en dan 1 keer met schoenen kunt rijden. Zo kunnen de hoeven nog beter groeien en slijtvast worden.

Let op: wel goed inlopen anders krijg je wondjes op de hoefballen.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:29

Dat is dus wat ik me nu afvraag. Dus een oproep aan alle hoefschoengebruikers die modellen hebben die over de ballen van de hoef komen.
Ik heb met de Easyboots nooit problemen gehad en vanaf dag 1 kilometers ermee gemaakt zonder schuurplekken oid.
Ik kan me voorstellen dat ieder paard anders is maar mijn merrie had na een half uurtje toch al zichtbaar schuurplekken op de ballen en aan de kroonranden met de Cavalloboots die over de hele hoef gaan. Verder blijven de Cavallo,s wel prima zitten en trapt ze ze niet uit met haar achtervoeten zoals wel al eens gebeurd is bij de Easyboots.
Ik wacht nog even op de pastern wraps om te kijken of het dan beter gaat.
Zijn er mensen hier die dit probleem herkennen en wat doen jullie er aan?
Ik ga over 2 weken starten in Tessenderlo voor de 28 km endurance maar durf het niet aan met de schoenen.
Aangezien ze blootvoets loopt en de laatste rit in Peer over redelijk veel harde weg ging zijn haar voeten behoorlijk afgesleten. IJzers vind ik geen oplossing aangezien ik verder thuis niet veel over harde weg hoef. Zit dus nu te twijfelen hoe het op te lossen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:38

je pastern wraps zijn er morgen!! Ja kun je gauw testen!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:47

ik heb al ongeveer een jaar old macs maar heb ze eigenlijk niet meer nodig.
De hoeven van mijn paard zijn supersnel hersteld na jarenlang ijzers te hebben gehad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:04

@bluebell : eea zal te maken hebben met al dan niet hoge of lage hielen.
Mijn paarden staan met de ballen van de voet zowat op de grond en dan is het imo logisch dat ze eerder last hebben van slijten/schuren. Ik rij dus met Old Mac's al minstens 8 jaar en merk dat bij nieuwe schoenen de slijtage/schuren erger is als wanneer ze wat ingelopen zijn. Het elastiek aan de achterkant is dan ook een stuk soepeler en naarmate ze nog ouder worden kun je rustig spreken van 'uitgelubberd' Haha!
Ik gebruikte altijd een stukje schaap in de kootholtes, maar nu al weer een tijd de speciale 'sokken' van Old Mac's die wel ongeveer gelijk zullen zijn aan de pastern wraps van andere merken. Deze blijven vanwege het neopreen materiaal wat schoner als de stukken schaap Haha!

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:26

Ik heb de pastern wraps binnen (bedankt skessa Knipoog ) Dus ik ga vanmiddag nog een testritje maken om te kijken of dit helpt. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:49

Ik zag dat Old Mac ook nieuwe Paster Wraps heeft, die lijken wat op de ingebouwde wraps van de Epic's (meen ik).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:59

Ik heb de Cavallo Easy Boots van Skessa overgenomen en die bevallen inderdaad prima! Ik rij er niet heel veel mee, we hebben meer dan voldoende zandpaden hier in de buurt. Alleen als ik een route rij waarbij we wel een stuk over de weg moeten doe ik ze aan. Dat gaat trouwens heel makkelijk! Ideaal systeem met dat klitteband! Hij had deze week inderdaad wat plekjes op zijn hoefballen, maar die zijn ook zacht op dit moment omdat het zo nat is.

Jónas liep er zo mee weg. De eerste paar keer heb ik rustig aan gedaan, maar inmiddels trek ik rustig een sprintje. Ze blijven prima zitten en hoewel ze wat zwaar zijn lijkt hij er geen last van te hebben. Lachen Ik wil ook nog hoefschoenen voor zijn achtervoeten. Die zijn echter erg ovaal en ik heb nog geen merk gevonden dat daarbij past.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:25

De nieuwe generatie Old Macs is eerder lang dan breed, (de Gen-2) dus meer geschikt voor lange smalle hoeven.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:57

Bij de ovale achterhoeven van mijn ijslander passen de Easyboots prima! Knipoog

Wat fijn dat de Simple Boots zo goed bevallen , Imre!
(ik heb eventueel nog een paar pastern wraps voor de Simple Boots liggen, mocht het nodig zijn de hoefballen extra te beschermen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:21

Ik zou nog wel eens een iets verhoogde rand in de Old Mac's willen. Ik merk dat er toch wel kleine steentjes in komen en soms pijnlijk onder de zool gaan zitten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:12

DubbelDun schreef:
Ik zou nog wel eens een iets verhoogde rand in de Old Mac's willen. Ik merk dat er toch wel kleine steentjes in komen en soms pijnlijk onder de zool gaan zitten.

Ik heb deze old macs ook maar heb totaal geen last van steentjes die in de schoen komen.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:25

Zo we hebben de proef op de som genomen en even uitgebreid getest Knipoog
Heel onverantwoord in een razende rengalop over een kiezelachtig pad en geen centje pijn!
Schoenen blijven super zitten en met de sokjes aan zagen de hoefballen er prima uit na ongeveer een uurtje rijden incl stevige galop sessies!
Dus wat mij betreft is de Cavallo echt een super schoen Haha!
Enigste minpuntje vind ik de zool die is al behoorlijk afgesleten terwijl ik nog niet echt veel gereden heb. Verder niks op aan te merken! makkelijk aan en uit te doen en zelfs bij extreme omstandigheden bleven ze netjes aan de hoeven zitten.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:00

Zo, dat is even goed nieuws zeg!! OK dan! Haha!

Eerlijk gezegd kreeg ik de pastern wraps niet goed aan, ze kropen steeds omhoog wanneer ik de schoen erbij aan deed. Maar het is jou duidelijk wel goed gelukt! Super nieuws!!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:58

Ik meld me ook even in dit topic.

Ik heb de easy boot new range improved gekocht. Dat zijn easyboot schoenen zonder sokje zeg maar. In de handleiding staat dat ik die los kan kopen (de gaiters) maar weet iemand waar?

maargoed, de schoenen: makkelijk aan en uit te trekken. Dat had ik niet verwacht! Ze passen volgens mij goed, schuiven niet. Morgen ga ik een proefrit maken ermee. paardje liep er relaxed mee. Ben benieuwd of hij er beter mee op het verharde loopt dan zonder schoenen. Daar loopt hij namelijk niet zo lekker nu zijn ijzers eraf zijn, ik merk het meteen Huilen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:52

Oke wil misschien een paar hoefschoen aanschaffen voor als hij weer eens gevoelig is.

Maar kan je hiermee ook gewoon draven op het asfalt of is dit af te raden.

En heb zijn hoef vanavond even opgemeten en kom dan uit op 12 cm breed, 14 cm lang en 6 cm hoog. Welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:50

Marcella schreef:
Oke wil misschien een paar hoefschoen aanschaffen voor als hij weer eens gevoelig is.

En heb zijn hoef vanavond even opgemeten en kom dan uit op 12 cm breed, 14 cm lang en 6 cm hoog. Welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen.

tuurlijk kan je ermee draven op de weg. ze zullen alleen iets harder slijten. die van mij heeft z'n voorschoenen vooral aan als hij voor de wagen loopt. dus veel draven.

de maat schoenen die je moet nemen is geheel afhankelijk van het merk schoenen die je wilt nemen. elk merk heeft weer z'n eigen maten. moet je dus even kijken op de site's van verschillende merken.
wanneer is hij bekapt?? je kunt de hoeven het beste opmeten na het bekappen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:06

bluebell schreef:
Zo we hebben de proef op de som genomen en even uitgebreid getest Knipoog
Heel onverantwoord in een razende rengalop over een kiezelachtig pad en geen centje pijn!
Schoenen blijven super zitten en met de sokjes aan zagen de hoefballen er prima uit na ongeveer een uurtje rijden incl stevige galop sessies!
Dus wat mij betreft is de Cavallo echt een super schoen Haha!
Enigste minpuntje vind ik de zool die is al behoorlijk afgesleten terwijl ik nog niet echt veel gereden heb. Verder niks op aan te merken! makkelijk aan en uit te doen en zelfs bij extreme omstandigheden bleven ze netjes aan de hoeven zitten.

Dat had ik dus ook.Mijn paard zet haar hoefjes niet netjes recht neer, maar iets schuin omdat ze herstellende was van een peesblessure. Binnen de 5 maanden was de zool helemaal afgesleten, en toen was het jammer dat er geen aparte zolen besteld kunnen worden, want het leer was nog helemaal goed, mankeerde niets aan. Heel af en toe had ze een plekje, maar op zich was ik heel tevreden over de Cavallo's. Ik heb toen contact opgenomen met de leveracier in Duitsland of er iets aan gedaan kon worden, of een soort coulance regeling oid maar dat was niet zo. Uiteraard heeft mijn paard ze zelf schuin afgesleten dat buiten alles. Alleen als er een dikkere zool op had gezeten (zodra je profiel weg is zit er een heel dun zooltje onder) dan had ik het wel aangedurfd om er bv. een kunststof ijzer onder te laten zetten. Dus bij mij gemengde gevoelens over de Cavallo's.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:26

Tieme schreef:
tuurlijk kan je ermee draven op de weg. ze zullen alleen iets harder slijten. die van mij heeft z'n voorschoenen vooral aan als hij voor de wagen loopt. dus veel draven.

de maat schoenen die je moet nemen is geheel afhankelijk van het merk schoenen die je wilt nemen. elk merk heeft weer z'n eigen maten. moet je dus even kijken op de site's van verschillende merken.
wanneer is hij bekapt?? je kunt de hoeven het beste opmeten na het bekappen.

Geloof dat hij in mei voor het laatst bekap is. Bloos En zover als dat ik kan zien is het eigenlijk voorlopig niet nodig. Zal anders vanmiddag even een foto maken van zijn hoeven. Knipoog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:17

Marcella schreef:

Oke hierbij nog de foto's en de hoeven zijn niet schoongemaakt.

Voorbenen.
Afbeelding
Achterbenen.
Afbeelding