Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gerrie schreef:
esther26 schreef:Na zo alle verhalen te hebben gelezen ga ik nog effe doorspitten. Mijn paard staat nu al bijna 4 maanden stil, ze heeft een beschadiging in haar hoef en door verkeerd bekappen heeft ze hier last van gekregen. Ze heeft nu afgeronde alumumium ijzers (lichter en beter draaien) met zooltjes (demping), maar ze loopt op een kant nog niet zuiver. Straks heb ik contact met de kliniek, kijken of zij nog iets weten, anders misschien toch maar eens Easywalker gebruiken. Weet iemand een hoefsmid die ook in Brabant werkt en hiermee ervaring heeft?
Remember schreef:Wat ik me afvraag, waarvoor dient de brug? Is dat echt noodzakelijk bij de EW?
MaestroE schreef:Ik heb trouwens nog verder gezocht naar info en ik kwam op een site die zei dat die brug dus alleen maar voor stevigheid zorgde.. Ik kan me daar enigzins wel wat bij voorstellen..
Shyla25 schreef:De straal is net als jou hart en pompt het bloed door de voet heen. Dit kan alleen maar als hij de grond raakt of druk krijgt.
Als er dus geen druk is is er geen genoeg bloed en gaat de voet achteruit.
De straal wordt klein de hielen smal en de hoef droog. Er kan een dubbele zool ontstaan en de hoef kan een andere stand krijgen.
Dus bij voorkeur wel druk houden op de straal doormiddel van dus evt een brug
MaestroE schreef:
Maar waarom is dat da nniet zo bij gewone ijzers? Dan zouden die toch eigenlijk juist verbannen moeten worden?