Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bets schreef:Nou mooi zeg klinkt goed in elk geval. Ik zou dat grondwerk wat Marijke uitvoert ook wel willen leren, heb haar DVD wel maar nog niet helemaal afgekeken helaas vanwege ontbreken van de tijd maar ga er zeker ook eens aandacht voor besteden. Want het schijnt wel bijzonder te werken inderdaad. Al is het maar om mijn horizon te verbreden. Fjin dat het zo goed ging!!! Heb je Marijke nog groeten gedaan van me?
Verrox schreef:Mijn paard heeft hko maar nu merk ik dat zijn karakter verandert....wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Hij lijkt trouwens geen pijn te hebben ( hij wil graag werken en erg veel looplust)
Zou het misschien kunnen dat hij zich zoveel beter voelt?Hij deed nooit een stap verkeerd maar schrikt nu regelmatig en is veel voorwaartser, ook bokt hij nu af en toe!
aerdenhout1 schreef:Ben ik dan de enige met een paard met hoefkatrolontsteking????
Sammyoo schreef:Drieëneenhalf jaar geleden is geconstateerd dat mijn haflinger een cyste heeft op haar linkerstraalbeen, fase 4. Ze was zes jaar toen ik haar kocht, ongeveer 100 kilo te zwaar en had slechts één maal in haar leven een hoefsmid gezien. Ze kon ook nog geen voetjes geven. Ze staat nu op normaal hoefbeslag. Ze wordt wel wat stijler gezet en de ijzers hebben zijlippen, zodat het wat naar achteren gelegd kan worden. Ik geef haar dagelijks glucosamine en ben verder heel voorzichtig met haar. Drie keer in de week longeren waarvan twee maal met pessoa zodat ze goed haar achterhand gebruikt. Drie maal in de week rijden; recreatief western en regelmatig een bosrit. Bij het rijden let ik goed op dat ze recht is en probeer met m'n beperkte rijkunst zoveel mogelijk haar achterhand te activeren. Als ze bij het rijden struikelig is, beperken we de arbeid voor die dag met wat gymnastische oefeningen in stap.
De dierenarts is erg tevreden. Ze loopt goed, is vrolijk en ziet er goed uit. In overleg met de dierenarts wordt ze zelfs aankomend voorjaar gedekt, van erfelijkheid zou geen sprake zijn. Beide ouders hebben voor zover mij bekend ook nooit problemen gehad. Nu hopen dat ze drachtig wil worden en dat ik haar gezond houd. Ik ga ervan uit dat ik niet meer op haar kan rijden zodra ze zwaarder wordt, maar dan wordt het veel wandelen en longeren.
aerdenhout1 schreef:Ben ik dan de enige met een paard met hoefkatrolontsteking????