Daarna foto’s
Conclusie hoefbeen ligt te horizontaal,(beide voeten) en dunne zool, verder geen verbening kraakbeen of artrose of andere gekke dingen. Vanavond met van nassau bellen en morgen smid de opdracht geven voor ander beslag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
THoefs schreef:Omdat ik heel mn leven lang al tussen de paarden loop en omdat ik als kleuter meeging met mn vader. Heel veel paardenhoeven gezien heb dus een behoorlijke bagage aan ervaring heb,wat niet wil zeggen dat ik het nooit niet mis kan hebben. Wat ik wel kan zeggen is dat ik mn vak uiterst serieus neem en net als iedereen wil dat paarden gewoon comfortabel door het leven kunnen.
Jord schreef:THoefs schreef:Omdat ik heel mn leven lang al tussen de paarden loop en omdat ik als kleuter meeging met mn vader. Heel veel paardenhoeven gezien heb dus een behoorlijke bagage aan ervaring heb,wat niet wil zeggen dat ik het nooit niet mis kan hebben. Wat ik wel kan zeggen is dat ik mn vak uiterst serieus neem en net als iedereen wil dat paarden gewoon comfortabel door het leven kunnen.
Ik denk dat deze persoon er wel echt verstand van heeft.
Maar TS kun je niet een stukje op het harde afzetten waar ze buiten kan lopen met hooi? Dat doe ik bij mij ook als ik er 1 met een blessure heb, zodat ze toch rustig kunnen bewegen en in jouw geval droge voeten houden.
Montgri schreef:Ik volg iets op instagram, en heb geen idee of dit ook nut zou hebben bij het droog houden van hoeven.
FormaHoof. Ik weet niet of het ook iets is in Nederland eigenlijk. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan. Maar gezien de foto’s op instagram, kan ik mij wel inbeelden dat de hoef op deze manier droog kan blijven.
Lizz schreef:Montgri schreef:Ik volg iets op instagram, en heb geen idee of dit ook nut zou hebben bij het droog houden van hoeven.
FormaHoof. Ik weet niet of het ook iets is in Nederland eigenlijk. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan. Maar gezien de foto’s op instagram, kan ik mij wel inbeelden dat de hoef op deze manier droog kan blijven.
Ik volg dat ook en had hier ook aan gedacht, maar kan er niets over vinden in Nederland.
@ts, ben benieuwd wat Van Nassau zegt.
MarjanB schreef:Van nassau was not amused over de smidhad t al wel verwacht en was zelf ook al wat aan het lezen gegaan..
Heb nu via hem een smid doorgekregen omdat ik geen vervoer heb, die zegt hetzelfde en gaat kijken of hij me kan helpen.
Vosje98 schreef:Bij mij op stal hebben ze een stuk in de wei bestraat, hier kunnen de paarden op staan om hun voeten droog te houden en daar ligt ook het hooi. Je moet dan wel opletten als het vriest want dan kan het glad worden. Misschien heb je hier iets aan
_San87_ schreef:Ik zie dit topic nu pas, ik ga volgen. Fijn dat Van Nassau je kon helpen aan een goede smid, benieuwd wat hij zegt.
De botten zien er op de foto iig keurig uit. Nooit geweten dat een hoefbeen te horizontaal kan zijn, maar ergens klinkt het ook wel logisch, ik denk dat er daardoor ook wat meer druk op de pezen komt?
Art_Ificious schreef:Ik volg al een tijdje mee. Die röntgen zijn interessant.
Maar ipv negatieve voetas denk ik dat naar achter gebroken voetas de juiste benaming is. (Plaatje afbeelding nr 4)
Qua hoek heb ik deze info gevonden. Maar zegt dus niks over de hoek van het hoefbeen helaas.
De hoefhoek is de hoek die de hoef met de grond maakt. Gemiddeld is dat ongeveer 50 graden.
[ [url=m/BbeDdX.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:_San87_ schreef:Ik zie dit topic nu pas, ik ga volgen. Fijn dat Van Nassau je kon helpen aan een goede smid, benieuwd wat hij zegt.
De botten zien er op de foto iig keurig uit. Nooit geweten dat een hoefbeen te horizontaal kan zijn, maar ergens klinkt het ook wel logisch, ik denk dat er daardoor ook wat meer druk op de pezen komt?
Ja klopt, het is een negatieve voetas? Dit komt vooral door de te lage verzenen. Gelukkig voelden de pezen goed en de DA zei dat ze voor dr leeftijd en wat ze al gelopen heeft mooie droge pootjes heeft