Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:57

Wanneer je iets heel heftigs meemaakt dan stap je vaak over op de automatische piloot om staande te blijven, wanneer het gevaar weg lijkt is dat niet meer nodig en blijkt vaak pas wat je van je lichaam en geest hebt gevraagd, veel!! Kan er over meepraten, ook net weer opgekrabbeld en vandaag voor het eerst in maanden even een dag er tussenuit geweest, heerlijk. Maar nu lekker moe en languit in de stoel met kop koffie.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:24

Heftig, dat zo'n klein banketstaaf wondje zulke grote gevolgen kan hebben. Als het goed is dus vanavond weer thuis. Gefeliciteerd! En nu op naar herstel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 19:39

Mieke_Cunna schreef:
Heftig, dat zo'n klein banketstaaf wondje zulke grote gevolgen kan hebben. Als het goed is dus vanavond weer thuis. Gefeliciteerd! En nu op naar herstel.

Nog één nachtje slapen, morgenavond is het zo ver :-)

Bedankt allemaal. Vandaag ging het weer iets beter, fijne werkdag ook gehad, maar het zal nog wel wat tijd vragen.

Woensdag 19/2
Vanmorgen plots de kliniek aan de lijn, mijn hart ging even tekeer, maar het was gewoon om even het verdere verloop te bespreken. Even later mijn dierenarts ook aan de lijn gehad, ze gaat zelf een paar dagen op vakantie, maar zal vrijdag een collega sturen want vrijdag is er hier alweer een check en nieuw verband nodig.

Hij moet nog tien dagen in het verband staan, met een wissel om de drie dagen ongeveer. De wonde is droog, draadjes mogen uit over een week. Hij moet nog, maar ik weet het niet meer 100% uit mijn hoofd, een tweetal weken volledig op boxrust. Dan een tijdje beginnen stappen, per vijf minuutjes opbouwen. Dacht ook twee of drie weken. Dan een paar weken rechte lijnen stappen en draven en als dat allemaal goed gaat, mag hij weer op de wei. Ik weet het niet meer helemaal zeker, dus pin me er niet op vast, maar ik krijg het nog door op papier of mail.
Qua medicatie ook nog een tijdje antibiotica en een paar dagen ontstekingsremmer. Ik krijg een makkelijke spuit om het in zijn mond te doen.
Factuurtje ook meegekregen, is helemaal wat ze op voorhand gezegd hebben, dus geen verrassingen. Dat is ook wel zo fijn.

Morgen stalletje klaarmaken, werk maar een halve dag dus heb alle tijd. Zal het wel fijn vinden, paardje bij mij in de buurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:15

Wat een fijne Update :D
Snel slapen vanavond, dan is het eerder morgen :=
Goede reis morgen met Adje en verwen hem maar lekker
als hij weer thuis is +:)+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:42

Ik vind je topic nu pas. Wat heftig zeg! Dat zo’n wondje zulke gevolgen kan hebben. Nu ja, ik heb al wel eens gehoord dat een ontsteking nabij een gewricht opletten is geblazen maar ahv je 1e foto kan je dit toch niet vermoeden.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar je hoeft jezelf toch echt niets te verwijten. Wanneer je de wonde eerder gezien had, had de behandeling net hetzelfde geweest, het had geen verschil gemaakt.
Gelukkig komt Adje morgen naar huis +:)+ .

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:55

Yeaaahh vandaag mag je hem ophalen *\o/*
Super fijn dat hij dan weer lekker thuis is bij jou. Nu op naar zijn verdere herstel +:)+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:44

*\%/* lekker mee naar huis witmans!
Wat fijn dat je de mogelijkheid hebt om hem aan huis te zetten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:49

Witmans <3

We hebben het huis drie jaar geleden gekocht, precies daar omdat we zo de mogelijkheid hebben. Nadeel in deze overbruggingsperiode is alleen dat mijn ander paard dus nog op een andere locatie staat, dus praktisch een beetje dubbel gedoe, maar dat neem ik er bij. Mijn ventje komt terug en da's het beste nieuws van de laatste weken :)

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:12

Heerlijk, vanmiddag is hij er weer. Heel veel succes, de komende tijd. Gaat best druk worden. Maar zo fijn dat hij lekker bij je is <3 . Geniet lekker van hem, dat heb je inmiddels dubbel en dwars verdiend <3

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:13

ohhhh ik vind het zo geweldig voor jullie. Het zal zeker nog even spannend blijven, maar de vooruitzichten zijn in ieder geval heel goed. Ik had me ook nooit gerealiseerd dat zulke wondjes zo gevaarlijk zijn, helaas uit eigen ervaring geleerd dat dit wel zo is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:50

Heb je er heel veel zin in, of ben je zenuwachtig dat hij thuis komt straks? Ik was het allebei, maar vond het vooral heel erg fijn. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:25

Beide wel, ik hoop maar dat hij rust kan vinden. Alles is alleszins klaar. Ook het naambordje :D

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:04

Poeh dat was even heel spannend TS! Gelukkig gaat het alweer de goede kant op.

Ik heb zelf zo'n ontsteking gehad in mijn knie nadat ik ermee tegen een roestige spijker aan was gelopen. Ik was nog kind, had het niet eens aan mijn ouders verteld, want het bloed amper en was maar een klein, ondiep gaatje. Zij hadden het ook pas door toen mijn knie een paar dagen later een paar keer zo dik werd en ik er amper mee kon lopen. Om andere redenen moest ik die dag bij de neuroloog zijn en die hield me direct in het ziekenhuis.

Je ziet het dus gewoon niet aankomen. Enige wat je kan doen is schoonhouden en goed monitoren. Meestal gaat het goed en jouw paard had gewoon pech. Maar ik snap als geen ander hoe bang je bent je paard te verliezen als je er al een kwijt bent aan koliek. Beterschap voor je paard en ik hoop dat je zelf ook weer wat rust kan vinden. :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:59

En en en? Staat hij lekker in zijn eigen stal? :):)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:16

Ja hoor! Tiene zit hier naast me. Alles heel goed verlopen, brave Adje.

Wij hebben lekker samen frietjes gegeten om te vieren!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:28

*\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:57

Fijn bericht!

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:09

*\o/*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 01:07

Fotootjes zullen deze keer even moeten wachten, het is iets te donker :+

Maar hij is dus thuis. Ben net nog even gaan kijken en het meeste hooi was alweer op :+ hij stond er relatief kalm bij. Paar wortels en nu hopen op een goeie nachtrust voor meneer. Morgen, maandag en dinsdag werk ik maar een halve dag, dus met het weekend erbij kan ik hem toch een tijdje goed in de gaten houden.

Plan van aanpak heb ik nu ook bij me: 2 weken box, 3 weken opbouwend wat stappen, 3 weken rechte lijnen stap en draf, daarna terug back to normal.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:07

Goed man, Fijn dat hij thuis is!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 08:02

Ik heb de nacht doorgebracht op de bank, zodat ik kon horen al er iets was. Maar ik denk dat meneer prima geslapen heeft :+

Hij is heel rustig ook en heeft al veel hooi op, dus op het eerste zicht was het een goed plan om hem naar hier te halen.

Afbeelding

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:19

Haha dat vlas! Hij ziet er idd uitgeslapen uit :j Wat een goede berichten gelukkig!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:04

Heerlijke foto ! dat uitgeslapen koppie _O-
Gaat vast helemaal goed komen.
Je zorgt zo goed voor hem _/-\o_

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:25

Vanochtend stuitte ik op dit topic en was eigenlijk verbaasd dat er dus zo weinig bekend over is.
Mijn paard heeft vorig jaar september ook een ontsteking in haar kogelgewricht gehad door een mini wondje:

Afbeelding
Afbeelding

Wel grappig om te zien hoe erg de symptomen en de behandeling verschillen. Mijn paard stond direct op 3 benen, maar zondagavond laat pas gezien door de staleigenaar die heeft toen gespoeld en antibiotica gegeven na overleg met dierenarts. Volgende ochtend been al opgezwollen en nog steeds er niet echt op willen steunen, dus dierenarts toch langs geweest en na punctie ook twijfel. Na overleg met mij toch doorgestuurd naar de kliniek (ik was zelf aan de andere kant van het land dus heb ze daar ontmoet, maar zo veel lief naar mijn stalbazen _/-\o_ ). En na echo bleek dus inderdaad dat haar kogelgewricht ontstoken was, en dan komt net als bij jou die overload aan informatie, maar ook zij is gelijk op tafel gegaan. Met het verschil dat zij 2 dagen later weer ging, de dierenarts twijfelde toen ze binnenkwam al of ze 2 of 3 keer moesten spoelen (gelukkig bij 2 keer gebleven). Zij mocht na 8 dagen stalrust op de kliniek weer naar huis waar ze inderdaad nog even aan de antibiotica moest, maar wel gelijk op een kleine paddock mocht.

Afbeelding

Een week later mocht ze weer bij de groep. Maar ze heeft zich ook wel keurig gedragen moet ik zeggen, geen geren, geen gekke sprongen!

Ondertussen loopt ze er weer helemaal goed, haar kogel blijft wel een beetje dik maar waarschijnlijk door het gerommel erin, soms hou je dat toch.

Hopelijk komt ook alles goed met Adje, maar het lijkt wel de goede kant op te gaan :)!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:27

Hij staat er lekker bij!
Wellness centrum Adje, inclusief revalidatie protocol en heul veul hooi.

Geef je hem ook supplementen voor dat gewricht ?