Citaat:Dat hoor je mij niet zeggen, maar ik denk wel dat veel oplossingen waarbij je gebruik maakt van het afstraffen (zoals sommige suggesties die hier gegeven worden) juist níet bijdragen aan de lange termijn oplossing en je daardoor er voorzichtig mee moet zijn. Een oplossing om te voorkomen dat het paard zichzelf nu bezeert lijkt me alleen maar goed, maar ik denk dat iets wat het gedrag van het paard beperkt (kluisteren) of afstraft (stroomband) voor de lange termijn oplossing juist averechts werkt.
Daarom vraag ik naar hoefschoenen/sokken met dempende werking en niet per se naar kluisteren en blafbanden. Maar mensen denken wel mee dus dat waardeer ik. En ook oplossingen die cru zijn hebben soms een mildere variant of een variant die volledig vriendelijk is. Feitelijk is een clicker precies hetzelfde principe als een blafband (namelijk heel snel kunnen reageren op gedrag) alleen is de blafband de negatieve en de clicker de positieve. Zo bestaat er misschien ook wel iets wat wél kan reageren op slecht gedrag, maar niet cru is. Je kan zomaar op een idee komen door verschillende opties aan te dragen, daarom is dit een discussieforum.
Onali schreef:Dorine92 schreef:. Ik ben niet dom he. Weet heus wel hoe je een paard kunt trainen. Zelfs tot op het hoogste niveau. Ik ben geen debieltje.
Blijkbaar wel.
En dat je een paard naar het hoogste niveau kan trainen zegt niks over je omgang met je paard.
Vind de antiblafband ook wel een goeie.
Flinke tik stroom als hij gaat schrapen
Misschien gaat hij het dan snappen dat jij geen tijd hebt.
Volgens mij is er niks mis met de omgang met mijn paard. Ze hebben een topleven (24/7 buiten, onbeperkt hooi, vriendjes, schuilstal, en dat voor sportpaarden tot op hoogste niveau, wie doet dat zo in nl, naar mijn weten niemand of bijna niemand), ik krijg ieder paard keurig de trailer in, ze werken fijn, en nu wil ik iets zachts onder zn hoeven doen zodat hij stopt met stampen. Poeh wat ga ik slecht met mijn paard om.
Ik ben niet van plan mijn paard onder stroom te zetten, dat jij dat suggereert is niet mijn schuld
Cayenne schreef:Het hoeft niet direct onder stroom te zijn. Je hebt ook anti-blafbanden met flinke trilstand.
Kijk dat is nou weer een nuttige bijdrage. Niet zielig maar wellicht wel effectief