Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:15

bruintje123 schreef:
Het blijft interessant.
Zeker ook als de voetjes weer bijna aan een bekap beurtje toe zijn en wat scheef zijn afgesleten hoe ze dan klikken.

volgend mij klikken ze ng normaal maar dien je ze scheef te plakken?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:17

bruintje123 schreef:
Het blijft interessant.
Zeker ook als de voetjes weer bijna aan een bekap beurtje toe zijn en wat scheef zijn afgesleten hoe ze dan klikken.

Ze gaan er volgens mij van uit dat je de hoeven regelmatig bijhoud. Dacht gelezen te hebben dat zij dat 'normaal' vinden.
Voor het paard waar ik ze voor wil hebben klopt dat in ieder geval. Daar gaat wekelijks een veil langs.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:42

Nog een dingetje. Ik zou misschien gaan voor een set met twee runners. Daar zitten 12 mega lock tapes bij voor op de hoeven. Die tapes gaan, als ik het goed begrijp, drie weken mee. Of ze komen in ieder geval te laag te zitten na 3 weken. En ze zijn niet herbruikbaar toch?
4 tapes voor 2 hoeven, elke drie weken vervangen. Dat wil zeggen dat je in principe maar tape hebt voor 9 weken terwijl de schoenen het 3 tot 6 maanden moeten uithouden.

Moeilijke beslissing...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:20

Katyatje schreef:
Nog een dingetje. Ik zou misschien gaan voor een set met twee runners. Daar zitten 12 mega lock tapes bij voor op de hoeven. Die tapes gaan, als ik het goed begrijp, drie weken mee. Of ze komen in ieder geval te laag te zitten na 3 weken. En ze zijn niet herbruikbaar toch?
4 tapes voor 2 hoeven, elke drie weken vervangen. Dat wil zeggen dat je in principe maar tape hebt voor 9 weken terwijl de schoenen het 3 tot 6 maanden moeten uithouden.

Moeilijke beslissing...

Dan bestel je toch extra tapes?

bruintje123

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:26

Ik vijl zelf nooit.
Hij heeft nooit rare randen.
En dat laat ik aan de professional over.
Hij gaat elke 8 weken. Maar dan gaat er toch een stukje af.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:08

Delphi2 schreef:
Katyatje schreef:

Moeilijke beslissing...

Dan bestel je toch extra tapes?

Dat vind ik een beetje omslachtig. Geef dan minstens tape voor 6 maanden, wat de verwachte 'levensduur' van de schoen is. Als je er dan nog langer mee doet kan je inderdaad bijbestellen.
Maar nu weet je eigenlijk al zo goed als zeker dat je over een tijd nog een keer geld moet uitgeven aan tape en verzendingkosten. Ze kunnen dan even goed extra tape voorzien en de prijs doorrekenen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:24

Ik heb zojuist de gok erop gewaagd en meegedaan met kickstarter :)
Heb 2 sets genomen aangezien paardlief twee verschillende breedte maten heeft. Ben benieuwd of ze hun doel uiteindelijk gaan behalen en zo ja, hoe de runners gaan bevallen!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:39

Hier de link om ze te bestellen!
Kickstarter campagne is half uur geleden geopend en er is al voor €15,000 verkocht :j ben er zelf nog niet over uit omdat hoefschoenen ook goed bevallen, maar toch vind ik deze ontwikkeling geweldig. Ik hoop dat ze het halen!

https://www.facebook.com/megasushorseru ... 60304219:0

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:24

Ik vind het een super idee . Maar wil eerst resultaten zien. Dus ok blijf ze op fb en prutsmuts op bokt dit topic volgen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:31

Het is behoorlijk verleidelijk om de kickstarter campagne te helpen en een paar voor 75 euro te kopen :o Maar anderzijds, wil ik net zoals Kinel hierboven al zegt, eerst resultaten en ervaringen zien. Daarom vind ik het vaak zo tricky om een kickstarter project te steunen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:44

Het jammere hiervan is dat als iedereen dit denkt ze nooit aan het bedrag gaan komen..
Daarom heb ik het er nu op gewaagd en dan wil ik best 180 euro uitgeven(ik ga voor vierkant, twee sets) om ze uit te proberen.

Ben niet 100% tevreden over mijn huidige schoenen dus probeer graag iets nieuws :)
Uiteraard is het ieder voor zich en ik ga zeker niemand dwingen om geld uit te geven als je er niet volledig achter staat!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:03

Dat vind ik ook een beetje, als iedereen wil wachten op ervaringen, dan komen ze misschien helemaal niet aan hun benodigde doel!

Er zijn trouwens filmpjes te vinden met wat je allemaal kan doen met de 'ijzers' :j
https://www.youtube.com/watch?v=6AhQqbuXDi4

En inmiddels op 21,000. Knap vind ik het!
Nog 'maar' 79,000 te gaan :')

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:06

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:43

Wow, gaat snel! Klopt het dat je toch nog geen maat moet doorgeven bij het bestellen? Dan bestel ik misschien nog vanavond ondanks al mijn twijfels. Want zoals al gezegd wordt, als er nu niemand investeert kan het product ook niet verder getest en verbeterd worden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:30

Moest ik het geld hebben liggen, had ik het misschien wel gedaan. :) Is gewoon beetje bad timing en ik heb voorlopig nog geen schoenen nodig voor mijn paardje. Al is de verleiding er wel hoor, voor die prijs. Als ik Renegades aanschaf zou me dat dubbel zoveel kosten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:38

Waar kan er contact gelegd worden voor afwijkende maten?ik wil graag meedoen maar enkel als ik zeker ben dat er een maatje gemaakt kan worden voor mijn trekpaard.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:09

Duhelo schreef:
Waar kan er contact gelegd worden voor afwijkende maten?ik wil graag meedoen maar enkel als ik zeker ben dat er een maatje gemaakt kan worden voor mijn trekpaard.

Je kan ze mailen of een fb bericht sturen. De maattabel is al best groot, tot 17 cm breedte! Hoeveel heb jij nodig?

Ik heb ze ook besteld en de teller staat inmiddels al op ruim 30000 euro! *\o/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:21

Ik twijfel heel hard nu.. Mijn bekapster komt volgende week en zou het met haar eens willen bespreken. Maar ik vrees dat de crowdfunding tegen dan al voorbij zal zijn :=

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:39

Jackytje schreef:
Ik twijfel heel hard nu.. Mijn bekapster komt volgende week en zou het met haar eens willen bespreken. Maar ik vrees dat de crowdfunding tegen dan al voorbij zal zijn :=

De kickstarter loopt een maand dus gaat gewoon door als ze hun streefbedrag gehaald hebben! Het enige is dat ze maximaal 6000 sets aanbieden voor deze prijs (3000 sets met 1 paar, 3000 sets met 2 paar), maar dat is best veel :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:43

Dan duim ik dat ze evt nog een setje van 1 paar voor me zullen hebben tegen dan ;) Is meteen ook handig om de juiste maat te meten.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:46

De maat hoef je nu nog niet door te geven, dat komt allemaal pas als deze actie afloopt! Maar natuurlijk wel handig om het vast te weten :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 00:44

Bijna vergeten door alle inpak-stress... en ik heb dit topic geopend :')
Heb net ook een set van 4 gekozen. Gelukkig wordt er nog geen maat gevraagd, maandag vlieg ik naar Australie en ik weet nog niet of ik het morgen nog red naar stal te crossen >;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:08

Chouchou schreef:
Duhelo schreef:

Je kan ze mailen of een fb bericht sturen. De maattabel is al best groot, tot 17 cm breedte! Hoeveel heb jij nodig?

Ik heb ze ook besteld en de teller staat inmiddels al op ruim 30000 euro! *\o/*

absoluut geen idee, ik vergeet al de hele week om mijn meter mee te nemen naar stal :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:39

Waar ik ook naar benieuwd ben is of dat er ook een specifieke sport variant komt. Dat zou ik nog eens een uitkomst vinden. Zonder ijzers stoppen is gewoon not done. Een paar schoenen speciaal voor de reining. Zou ideaal zijn om de schoentjes om te wisselen. Een paar voor buiten,een paar voor reining werk en een paar voor koeien werk. Zou de meest ideale situatie zijn. Even klikken en de juiste schoentjes aan voor de juiste job. Ik zie wel iets in het project als ik het zo bekijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:00

Ik heb gisteren nog mailtje gestuurd via de website en heb vandaag al een antwoord, goede service dus! +:)+

De verwachte leverdatum is dus juli 2017 en de periode dat ik ze nodig heb zou augustus 2017 zijn. Ik vond de tijd ertussen dus best nipt. Dit is wat ze me geantwoord hebben voor de mensen die met hetzelfde dilemma zitten.

'Our delivery will be in July 2017 and if things go very well we are able to deliver earlier. Delivery in July means that you should have the Megasus Horserunners by August 2017. But we are not able to foresee all circumstances although we have a really good plan. I´m sorry everything is a little bit based on believe and hope but we will give our best to be as fast as possible!'