coline22 schreef:De pony is pas 4 jaar, niet in conditie, soms kreupel en oogt niet happy op de strandfoto's. Als ik dan lees dat de pony 6 dagen in de week belast wordt met rijden/longeren heb ik maar 1 conclusie. Buiten dat hij wellicht wat mankeert is zijn agenda overvol! Dat kan hij op zijn leeftijd niet aan, te weinig eten en zwaar moeten werken (1 1/2 uur naar het strand rijden......dat is veel en veel te zwaar voor een pony in die conditie en op die leeftijd). Ik kan je 1 advies geven, rust, rust, eten, eten, koop een deken zodat hij al zijn energie in groeien kan steken, en breng zijn overvolle agenda terug naar 3 keer per week een half uurtje rijden...Meer en meer dan genoeg!
Ik heb ook een paard gekocht in die conditie twee jaar terug en je moet hem nu eens zien....Sorry van bovenstaande maar dit is echt denk ik wat je kan helpen, wil voorkomen dat je pony straks versleten is op te jonge leeftijd. Mijn vorige paard heb ik van zijn 3e tot zijn 28e gehad en die heb ik ook in zijn jonge jaren met zeer veel beleid gereden, anders was hij nooit 28 jaar geworden...
Als je terug had gelezen had je gelezen dat ze niet 6x per week word gelongeerd/gereden. Veder wa het met de auto 1,5 uur rijden en niet onder het zadel ofzo. Ik ga echt niet eers 1,5 uur naar het strand rijden, dan daar rijden en weer tetig. Ik ben niet gek. Ze vond het strand helemaal geweldig, jammer dat dat niet te zien is op de foto's. En nee het is niet zo dat ik het geweldog vond dat pony het dan ook gelijk leuk vond. Zo bekijk ik dat niet.