2 jarig paard heeft rare draf op 1 hand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:08

Sientje schreef:
Joolien schreef:
Dat vind ik nogal een ongezouten mening, de ts is misschien ontwetend maar niet te lui om iemand te laten komen denk ik hoor...

Ken je TS persoonlijk? Ik heb uit nog niet 1 van haar berichten opgemaakt dat ze een DA gaat laten komen, hoe graag ik dat ook wel gelezen zou hebben.

Jij kent haar toch ook niet persoonlijk, misschien is het wel zo.
Vond ze het wel meevallen omdat ze het gewoon niet zo zag en moet het even inzinken.

Hoop ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:08

Sientje schreef:
Joolien schreef:
Dat vind ik nogal een ongezouten mening, de ts is misschien ontwetend maar niet te lui om iemand te laten komen denk ik hoor...

Ken je TS persoonlijk? Ik heb uit nog niet 1 van haar berichten opgemaakt dat ze een DA gaat laten komen, hoe graag ik dat ook wel gelezen zou hebben.

Ik zie ook nergens dat ze dat dat niet doet ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:10

Ariebren schreef:
Yep.

Weer eentje die een topic opent zonder geremd te worden door enige kennis en kundigheid.

Met een portomenee waar geen geld in zit voor de DA. :7

dit is geen oordeel vellen maar veroordelen.

Je weet de achtergrond van TS niet en kunt er niet over oordelen of veroordelen.

Ipv door modderen vraagt ze om hulp/advies. En wat krijgt ze naar gelang het topic langer duurt?
Ze mag zich gaan verantwoorden voor de krijgsraad van bokt, die alle wijsheid als aangeboren afwijking meegekregen heeft.
Nou helaas TS niet.... en die zal het moeten doen met hetgeen ze bijleert.
Maar gooi de deuren niet dicht voor diegenen die vragen hebben, om raad en advies vragen...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:11

En zoals iedereen kan lezen staat er dat ik denk("toch echt" slaat op een eerdere post van mij), niet dat ik het zeker weet.
Toevallig had er nog iemand gereageerd die vertelde dat bij haar paard ook groeipijnen oorzaak waren van de kreupelheid bij haar paard, maar dat het uiteindelijk toch ook hko was.
Ik hoop ook zeker niet dat het hko is, maar tja, zoals ik al zei heb ik meerdere paarden op deze manier zien lopen, en dat in combinatie met het veel struikelen wat ts zelf heeft gezegd, dan gaat bij mij dat alarmbelletje als eerst branden.
Zeker ook omdat dit paard vaker niet helemaal lekker heeft gelopen, maar dat zou ook kunnen met een lichte hoefbevangenheid.
Een stadium hoefbevangenheid zou ook kunnen, maar dan vind ik het wat vreemd dat het op de ene hand zoveel duidelijker is.
Een kilo'tje of 75 eraf zou sowieso voor dit paard beter zijn, ze is nog jong en in de groei, juist dan moet je ervoor zorgen dat er niet teveel gewicht op die benen en hoeven komt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:11

Sientje schreef:
Joolien schreef:

moet ze dan verantwoordelijkheid afleggen aan bokkers wat ze doet of niet doet?
tis verdorie 22:00 uur geweest. Voor een kreupelheid als deze ga ik geen avond tarief betalen, dat kan dan ook wachten tot morgen. Maar dat is mijn mening.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:13

Zullen we er hier geen diagnose ruzie van maken ;)

Denk dat we er het met zijn allen wel mee eens zijn: gewoon op zo kort mogelijke termijn een DA bij dit paard laten komen, en in de tussentijd dit paard niets meer laten doen! TS vraag hier om advies, daar moeten we blij mee zijn denk ik. En in dit specifieke geval lijkt me dan de enige en belangrijkste boodschap die TS moet krijgen:

Dierenarts inschakelen!
( en dan horen we hier hopelijk wel wat de diagnose is...)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:14

Joolien schreef:
Ik zie ook nergens dat ze dat dat niet doet ;)

Maar zie je dan wel ergens dat ze het wel doet...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:18

Alane schreef:
Sientje schreef:

moet ze dan verantwoordelijkheid afleggen aan bokkers wat ze doet of niet doet?
tis verdorie 22:00 uur geweest. Voor een kreupelheid als deze ga ik geen avond tarief betalen, dat kan dan ook wachten tot morgen. Maar dat is mijn mening.

Ben ik helemaal met je eens, kan wel wachten tot morgenochtend, maar zou ook niet langer wachten....

Grappig dat iedereen weer zn mening heeft over wat TS wel of niet doet, hele discussie of ze nou de DA gaat bellen ja of nee, wacht rustig af, niet iedereen zit 24/7 achter de pc hoor....

Sientje

Re: 2 jarig paard heeft rare draf op 1 hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:36

Ach, als TS gewoon had ingezien dat ze morgen de DA moest bellen, was de opwinding alhier een stuk kleiner geweest denk... ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:57

Moderatoropmerking:
Graag met respect blijven reageren. Volgens mij is de boodschap wel duidelijk. Een hele discussie hierover voeren is niet nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:05

Ts, als jou paard met een pallet om haar been aan de haal gaat dan kan het niet anders dan dat er beschadigingen aan de buitenkant zitten, dus dat even controleren morgenvroeg, als het wel zo is dan toch de da laten komen want door kracht van buitenaf kan het ook een peesbeschadiging zijn, ik schat je paardenverstand laag in maar dat weerhoud je niet van de plicht om zoveel mogelijk te willen leren en je paard zo gezond mogelijk te houden. Hier hoort een dierenarts naar te kijken, punt uit. Verder wil ik je vragen om eens veel te gaan lezen over paarden, gebreken , voeding en alles wat erbij hoort, dan kan het in de toekomst alleen maar beter gaan. En haal die pallets uit haar buurt, veilige omgeving is ook belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:09

He bah wat een opmerkingen weer.

Ts, morgen gewoon de DA laten komen. Even niets met het paardje doen.
Wat ik me wel afvraag ts, je ziet het verschil niet tussen een goed en kreupel paard.
Okee, dat kan, vroeger kon ik dat ook niet zien. Nu gelukkig wel.
Ik zie dat je meerdere paarden hebt.
Maak is een filmpje van het longeren van 1 van je andere paardjes.
En houd die naast die van het kreupele, dan zie je vast wel dat ze niet goed loopt!
Goed bedoelt, niet aanvallend!

maaike1994Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:21

woow... dat paardje loopt inderdaad heel erg kreupel...
wat de oorzaak ook is, hier moet gewoon een DA bijkomen
ik heb ook een 2jarige, af en toe ga ik met hem aan het halster gaan wandelen en leer ik hem zo ook commando's halt en stap... Als ik zou zien dat hij zo zou beginnen manken, zou ik hem niet nog meer opjagen (zoals in dat filmpje) om hem nog rapper te laten gaan. Sowieso zou ik eerst en vooral een DA bellen als ik zie dat mijn paard zo loopt, ipv eerst een topic op bokt te openen...
maarja, dat is wat IK zou doen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:11

Sientje schreef:
Ach, als TS gewoon had ingezien dat ze morgen de DA moest bellen, was de opwinding alhier een stuk kleiner geweest denk... ;)

Misschien ziet ze dat nu ook wel in...
we horen jet vanzelf wel.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:33

Diagnoses stellen via een beeldscherm vind ik "heel knap". Maar jee zeg ik ben ook geschokt. Ik vraag me af wat je met een paardje van 2 jaar moet als je dit niet als stokkreupel ziet maar wel als luilak. Daarnaast vind ik je paard echt te jong om aan het werk te gaan, te zwaar en horen pallets niet in een wei. Laat aub een dierenarts komen en zoek daarna hulp van iemand die wel verstand van zaken heeft en je kan helpen de komende jaren want ik denk eerlijk gezegd dat je hier nog helemaal niet aan toe bent.

Sterkte.

Izep

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:45

En we hebben allemaal weer ons oordeel klaar.
Vind het zo jammer dat er zoveel mensen ervan overtuigd zijn dat je door agressief te reageren en mensen de grond in te boren blijkbaar kunt bereiken wat je wil. Ik denk niet dat TS die pallet in de wei heeft gelegd voor de paarden om aan te knabbelen, eerder dat iemand hem daar gedumpt heeft of iets dergelijks. En aangezien niemand 24/7 staat te posten bij zijn paard gebeuren er dan wel eens ongelukken. Dat kan en daar doe je niks aan.
TS zal ongetwijfeld een DA laten komen, maar ik zou in dat geval ook niet à la minute hier verslag uit komen brengen aan een groep mensen die alles wat ik doe afkeurt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:07

Heb enkel de berichten van ts gelezen.

Denk dat het paard ontzettende last heeft van een spier in de schouder.
Hetzij een scheurtje hetzij een kneusing of een verreking.
ej ziet het bij elke buiging zowel rechtsom als linksom.

TS haal hier een DA bij en kijk wat hij zegt. Meer kan je ook niet doen.

Voor de rest vind ik het knap van je dat je advies vraag wat hiermee te doen MAAR mijn nekharen gaan overeind staan als jij dit niet kan herkennen als een fikse kreupelheid.
Ik vind het dan ook niet kunnen dat een 2 jarig paard wat pijn heeft gewoon doorgejaagd word.
Wat ga je doen als ze straks echt in training komt? sorry ben er bang voor.

Ga les nemen en lees goed op internet of boeken en vraag tips.
Iedereen heeft het moeten leren. PB box staat open.

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:27

Ts zet je paardje lekker op de wei. Ga een aantal weken niet meer longeren en kijk het eens een weekje af. Je kunt wel een dierenarts laten komen maar die geeft je toch het advies dat je rust moet houden. Is het na 3 a 4 weken rust, maar wel op de wei niet beter of zelfs misschien over dan zou ik er pas een keer aan denken om naar de kliniek te gaan. Op de kliniek kunnen zr hem dan uitverdoven en op de foto zetten. Bedenk je wel dat het een 2 jarige is en geen paard wat het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk moet kunnen. Je hebt alle tijd met hem! Succes

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:08

Ik heb nu ook het filmpje gezien, maar oei meid, wat ziet dit er rot uit. Ik ben het met de anderen eens dat dit beestje echt stok- en stokkreupel loopt. Ik zou niet kijken of dit over een tijdje beter is, maar meteen een DA erbij halen. Ook omdat ze erg overgewicht heeft en je vertelde dat ze op een nieuwe weide stond, zou ik willen uitsluiten dat het hoefbevangenheid is.

Nu ben ik totaal niet thuis in dit ras, maar ik moet zeggen dat naast dat ze erg zwaar is, ik haar ook nogal uit verhouding vind. Ze is duidelijk nog niet "klaar" en ik denk dus dat je haar überhaupt beter niet meer kan longeren tot ze een stuk ouder is. Je hebt het las ik maar een keer of 7 (voor 10 min) gedaan in drie maanden, dus veel kwaad zal dat niet gekund hebben, maar het heeft ook niet veel nut en het paard is er zo te zien nog niet klaar voor. Als je dan toch al wat met haar wil doen, kan je beter een stukje wandelen en voetjes vragen e.d.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:52

noortjjjj schreef:
Ts zet je paardje lekker op de wei. Ga een aantal weken niet meer longeren en kijk het eens een weekje af. Je kunt wel een dierenarts laten komen maar die geeft je toch het advies dat je rust moet houden. Is het na 3 a 4 weken rust, maar wel op de wei niet beter of zelfs misschien over dan zou ik er pas een keer aan denken om naar de kliniek te gaan.

Maar voordat je haar op het land gooit moet je dan wel uitsluiten dat het dier niet hoefbevangen is... Anders maak je het probleem alleen maar erger..Eerlijk gezegd betwijfel ik of TS de kennis heeft om in te schatten of dat het geval is. Vandaar het advies om er toch een DA bij te halen..

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:16

Heb het filmpje niet kunnen bekijken, omdat deze zijn verwijderd, logisch als je alleen maar zulke reacties krijgt..
Maar uit de reacties lees ik dat hij/zij niet goed loopt..
Dit is dus precies waarom ik een jong paard niet te vroeg zou beleren, 2 jaar vind ik persoonlijk veel te jong.. en dan bedoel ik longeren en zwaarder werk..Las dat je dit deed om de commando's erin te krijgen, maar hoe je dat ook kunt doen, is lekker stukken wandelen, en dan de commando's te leren, op een speelse manier, denk dat dit ook leuker is voor het paard..Rondjes lopen is denk ik ook te saai voor zo'n jong paard,dat kun je altijd nog leren...En denk maar zo, je kunt het altijd weer oppakken, je merkt het snel genoeg als je paard wilt werken.. Wat de kreupelheid betreft, kan ik niet veel zeggen, heb het filmpje niet kunnen zien, maar denk dat als je twijfelt, idd beter de veearts erbij kunt halen..Die weet precies wat hij/zij moet doen.. Ik wens je veel succes, en hoop dat het weer goed komt met je paardje...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:39

Ook geen filmpje(s) kunnen zien: want heeft user zelf verwijderd, aan de ene kant jammer (lees het topic nu net) want kan er zelf nu geen zinnige mening over vormen. Gezien echter de hoeveelheid stellige post van Forummers die de filmpjes wel hebben bekeken, dat het paard stokkreupel gaat, neig ik er toe aan te nemen dat dit wel op juiste waarneming berust.

Kon alleen de beginfoto van de filmpjes zien: het lijkt me dat 't hier gaat om een Haflinger, die ik echter alleen van die foto's af gezien niets van een 2-jarige vind weg hebben, en die, zo dit toch echt wel het geval is, ontzettend dik/overvoerd overkomt. Dit is sowieso al niet een "gezonde" conditie voor een 2-jarige.

Ik hoop dat TS er beslist een DA bij laat komen, het zou zo jammer zijn dat door onkunde/onervarenheid van TS het met dit paard nu helemaal mis gaat.

Hopelijk horen we nog eens iets, in elk geval wat er nu met het paard (de pony) aan de hand is).....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:51

terpentijn schreef:
Kon alleen de beginfoto van de filmpjes zien: het lijkt me dat 't hier gaat om een Haflinger, die ik echter alleen van die foto's af gezien niets van een 2-jarige vind weg hebben, en die, zo dit toch echt wel het geval is, ontzettend dik/overvoerd overkomt. Dit is sowieso al niet een "gezonde" conditie voor een 2-jarige.

staat al eerder in het topic dat het geen haf is:
Dobel schreef:
ze is groot en log qua ras: een comtois ze ziet er dus als ze loopt zowieso veel minder soepel uit dan mij haflinger of shetlander dus het ziet er wat stijf uit dat was bij mijn vorige belgische trekpaard ook altijd dus wel 'normaal' denk ik. Ze struikelt bijvoorbeeld ook over heel veel dingen en tilt haar voeten niet verder op dan nodig.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:56

Bedankt.. geen filmpje kunnen zien door aanval op TS.
Motiveert anderen ook echt om filmpjes te laten zien van hun paard +:)+
:\

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:01

Ik vind het vreemd dat mensen meteen beweren dat er een veearts bij moet komen. Hoppa 40 euro voorrijkosten en hij heeft nog niks gedaan, terwijl je het probleem misschien wel kan oplossen met rust. Ik denk dat er te snel door jullie geoordeeld wordt. Ze zal zelf het beste weten hoe haar paard in elkaar steekt.Zoals ze al eerder zei het paard speelt graag in de wei en heeft daar wel een bitchfight, logisch dat dat een keertje misgaat en dat het een keer zeer doet en het paard er moeilijk door loopt. Ik zou m een weekje lekker met rust laten en hem dan nogmaal longeren. Wat ook verstandig is, lange stukken in plaats van bochten. Het kan balans verlies zijn, wat logisch is. Ik vind het juist wel goed dat je al met een 2 jarige aan de gang gaat. Zo kennen ze het vast! En die 1x in de week kan echt geen kwaad hoor. Mischien zou je het wat vaker moeten doen zodat zijn balans beter wordt! Succes.