anneliesdj, dankjewel
Balkjes meepakken deden we idd op de andere stal ook op aanraden van osteo en fysio, zoals ik schreef is dit de tweede keer aan de longe sinds lange tijd, en teven tweede keer ooit met pessoa. Deze stal heeft helaas geen hindernismateriaal. Wel hebben ze wat dunne omheiningpalen (uiteraard zonder schroeven oid) die ik mag pakken, de vraag is of ze die ziet/ wil zien. Ook staan er wat pionnen en tonnen die ik misschien als steun aan de zijkanten van de balken kan gebruiken, of zelfs om er cavaletties van te maken, wordt zeker aan de training toegevoegd, maar doe liever een ding tegelijk, vreemde bak en hulpteugel was wel even voldoende.
Wat ik zelf nog lastig vind is haar te leren loslaten, voornamelijk in draf dus, hoe ik haar hierbij kan ondersteunen, duwtje in de goede richting geven. Nu komt ze vaak enorm terug in tempo, dat mag ze niet op eigen initiatief (anders stappen we binnenkort alleen nog maar namelijk
), maar als ik dan ook maar een klakje doe met mn tong schiet gelijk dat hoofd weer de lucht in... Iemand zei me een bijzet is beter, maar ik vind dat meer symptoombestrijding, ontspanning van voren is een gevolg van het loslaten van gedeelte erachter...
Dit paard staat te kort op haar hoeven, waarbij linksvoor idd het meest gevoelig is. Voor zover we weten is met haar knie niks mis, buigproeven waren goed en gaf geen aanleiding voor meer onderzoek.