hoefbevangen shet word niets aan gedaan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 13:10

oke nouja iig weer bedankt..
ik wil echt wel heel graag dat er een GOEIE hoefsmid komt..
maar dan moeten we eerst geld hebben..

en ik doe echt wel wat met de tips .. alleen er is alleen een vijver.. en dus geen slang.

en ik heb de eigenaar gebeld met iemands anders telefoon en zei zegt: '' laat die pony daar lekker staan.zo erg is het niet, ik ga geen geld betalen voor die pony want ze zijn van mijn man''

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:00

quartel schreef:
sharontucker schreef:
db is al HEEL vaak gebeld..
maar omdat ze vorige week eindelijk een keer naar de hoefsmid is geweest (laatste keer was half jaar geleden :( ) en weer ''beter'' liep.
konden ze er niets aan doen .. haar hoef aan de achterkant dat ''kussentje'' laat volgens mij los :(

als ze opstaat doet ze eerst haar kont en dan haar voorbenen.
haar achterbenen stonden helemaal onder haar lichaam .
nu ze bekapt is loopt ze heel voorzichtig stapje voor stapje... (en wat voor hoefsmid :( )

Als het hoefbeen door de zool heen komt......laten de "kussens" toch niet los????
Volgens mij krijg je dan een gat in de zool net voor de straal?

Kunnen ze dat dier niet van het gras af halen en hooi voeren??
Dat kost echt geen 400 euro hoor :?

Daar is ze al te veer voor. Je ziet haar hele hoef er door heen en onder de vetlok daar is een bloed uitstorting van het opstaan telkens want ze begint met haar achterbenen als ze opstaat. En op die plek daar loopt ze ook |( ze heeft hartstikke pijn !!

anne_bento

Re: hoefbevangen shet word niets aan gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:35

Ik heb in het verleden in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Verzorgde 3 Shets waarvan 2 hoefbevangen.
Kreeg op bokt na het vragen van advies ook veel nare reacties, mensen snappen niet altijd dat je als verzorger vaak weinig kunt doen en er van je ouders geen geld aan mag uitgeven.
Ik heb toen der tijd een aantal keer de dierenbescherming gebeld maar die deden helaas niets. Een gokker heeft uiteindelijk 2 pony's opgehaald en een halfjaar later heb ik 1 van die pony's gekocht. Dezeis nog steeds in mijn bezit en gelukkig helemaal gezond inmiddels. Ik heb gehoord dat de andere 2 die nog bij de boer stonden jaren later zijn ingeslapen....gelukkig maar.
Hoe vreselijk het ook is, als de eigenaar er de ernst niet van inziet kun je niks doen. Ik weet niet hoe de eigenaren zijn maar hopelijk kun je ze wijs maken dat dit gewoon echt niet kan. Sterkte, weet hoe je je voelt!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:54

Een die vreselijk hoefbevangen is en waar zelfs al een zoolbreuk bij is, heeft gruwelijk veel pijn.
Als dit arme dier dan ook nog eens bij mensen staat die er niks voor of mee willen doen, wordt het een moeilijk verhaal.
En kan het dier misschien maar beter uit het lijden worden verlost.
Het inslapen is wel wat duurder volgens mij maar het ophalen door rendac valt echt mee.
Ik heb toen iets van 16,50 betaald.
Hopelijk kan toch nog iemand het dier helpen, maar ik denk dat goede pijnstilling en een goede behandeling dan heel snel gestart moeten worden.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:03

wat een gedoe zeg :+ ... Kan je nog de tip meegeven om de politie te bellen .Zeg dat er een gewonde pony in de wei ligt en je niet weet wat te doen. Denk dat ze er zo staan.En dan gaat het balletje van zelf rollen,en kan dat diertje geholpen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:07

Goed advies :n dan weet de verzorgster meteen zeker dat ze van het terrein afgetrapt wordt door de eigenaar z'n vrouw en dat ze er nooit meer bij mag komen. Nu is er nog IEMAND die zich om het beest bekommert...

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:19

gelukkig kan ze nog wel zelf opstaan .. ik ga morgen nog even bij haar kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:03

Hoe was het vandaag met Smurf ?

Wat duidelijk was toen we smurf zagen was : moeilijk lopen, moet DA en hoefsmid bij. Maar zo te zien nog wel te redden.
Wat zijn de plannen van de eigenaresse , ik neem aan dat ze ziet hoe smurf loopt?

Ze heeft Smurf al weidemaatje voor de grote ?
Dus als Smurf ingeslapen wordt ( of gekocht door iemand die er wat mee wil gaan doen ) , dan komt er een nieuwe shetlander die ook hoefbevangen gaat worden.

Je allerbeste optie is : je ouders lief aankijken en een goede hoefsmid laten komen, elke maand ... en in overleg met de eigenaresse een graaskorf om zodat hij wel bij zijn grote vriend kan blijven staan maar niet zoveel meer binnen krijgt.

Veel meer kun je niet doen.
Als jij kan overleggen met de eigenaresse, ben ik best bereid om een beetje mee te betalen met de hoefsmid, maar dan wil ik ook met de eigenaresse spreken, en die moet het hier mee eens zijn.

als de eigenaresse niets wil, dan kun je vermoedelijk over een maand of wat de dierenbescherming bellen , en dan gebeurd er wel wat ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:08

Kl*te dat het eerst zo ver moet komen, maar ook ik ben bang dat er niet veel anders op zit... :\

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:57

Ik ben net naar een lezing geweest over EHBO bij paarden en die DA gaf de tip om bij hoefbevangenheid een stuk piepschuim met ducktape onder de hoef te plakken dit schijnt de pijn een heel stuk te verminderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:35

Voor EHBO is dat OK ja, maar dat is geen blijvende oplossing. Dan mol je de pezen weer...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:47

Ik heb het topic gelezen.. En over dat piepschuim.. Misschien is het een optie om het als hoefijzer vorm aan te brengen? *Gokje, geen verstand van dat piepschuim gebeuren*.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:09

xChantal94 schreef:
Ik heb het topic gelezen.. En over dat piepschuim.. Misschien is het een optie om het als hoefijzer vorm aan te brengen? *Gokje, geen verstand van dat piepschuim gebeuren*.

Je moet met dat piepschuim (wat nl niet echt piepschuim is) wel precies weten welke dikte en stand deze moet hebben. Anders wordt de schade alleen maar erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:38

xChantal94 schreef:

Sonja schreef:
Voor EHBO is dat OK ja, maar dat is geen blijvende oplossing. Dan mol je de pezen weer...

;)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:48

Hoe is het nu met Smurf?
Al een hoefsmid geweest??

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:30

volgens mij is ze op vakantie .... pony doet er even niet meer toe. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:13

meredith schreef:
volgens mij is ze op vakantie .... pony doet er even niet meer toe. }>

volgens mij hebben 13 jarigen nog heel weinig te vertellen over wanneer ze wel en niet op vakantie gaan.
Ik snap eerlijk gezegd het gekat op TS niet. Wat moet ze in hemelsnaam doen, met een eigenaresse waar ze amper contact mee kan hebben en die niet mee wil helpen.
De DB is al geweest, die doet niets ( dat snap ik, het beest kan nog lopen ... wel kreupel aan 4 benen )

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:20

Ik ken de pony al lang, en die probleem is al zo lang aan de gang.
En TS kan er helemaal niets aan doen.
De eigenaren geven niets om die dieren, alleen om de fries die daar staat.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:57

zit nu in spanje..
ik reageer dus even niet meer.
met smurf weet ik niet hoe het gaat.
ze word nog in de gaten gehouden door 2 vriendinnen maar daar heb ik nu geen contact mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:57

Wat een trieste situatie. Begrijp ik goed dat de pony dus niet gechipt is en ook geen paspoort heeft?
Anders had ik aan de eigenaresse wel willen aanbieden om hem voor slachtprijs over te nemen en dan zelf naar de slacht te brengen.
Ik heb gelezen dat jullie vonden dat de pony nog niet zó ver heen was, maar zo kan deze situatie natuurlijk ook niet langer doorgaan...... hij heeft die verzorging nodig, maar die wordt hem dus nu gewoon onthouden. En zo'n beest krijg je ook niet makkelijk verkocht.
Denk ook niet dat er verandering in die situatie gaat komen.... lijkt mij dat hij dan het beste bij de slacht af is, aangezien er dus toch helemaal niets aan gedaan wordt.

Zit ook echt met jullie mee te denken.... we zouden natuurlijk ook evt. met z'n allen de kosten voor chippen + paspoort kunnen delen, maar weet niet of mensen daar op zitten te wachten. Ik als student heb 't ook maar krap bij kas, maar als ik een keer een euro of 5 á 10 kwijt ben om zo'n arm beestje te helpen, doe ik dat met alle liefde.

En persoonlijk.............. er kan wel gepraat worden met die eigenaresse, hoefsmid/DA er bij e.d. maar dat zal weinig veranderen aan de situatie, als men het zover laat komen, ook met de gedachte 'ik geef er geen geld aan uit want dat heb ik niet en/of ze zijn van mijn man', dan gaat dat in de toekomst toch weer verkeerd en blijft het arme beest de dupe er van.....

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:10

Ben nog geweest vrijdag en bah ziet er niet echt goed uit. ze loopt echt niet lekker....zielig beessie is het toch.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:19

er moet gewoon wat gebeuren, maar dan moet er wel actie ondernomen worden.
Overigens wel erg kinderachtig weer dat de TS hier af en toe compleet wordt afgebrand; mag ze nu ook al niet op vakantie gaan? Pony is niet van haar, daarbij is ze nog maar 13. Zie het al voor me, een meiske van 13 die nog met haar ouders mee mag/moet op vakantie (neem ik aan) en die naar haar ouders stapt met de mededeling; 'mam, pap, sorry maar ik ga níet mee op vakantie, ik blijf lekker alleen thuis, want mijn verzorgpony waarvan de eigenaren het toch niets interesseert, is op het moment erg slecht'. :z komop zeg.

Als verzorgster kan je, behalve misschien met de eigenaren praten (maar ik lees hier tussen de regels door een beetje dat dat niet zo heel prettig volk is, om het zo uit te drukken), helemaal niets, nada noppes.
Heb zelf ook jaren pony's voor anderen verzorgd, en daar reed en trainde ik dan ook fanatiek mee. Is helemaal balen want ik reed er mee, maar als de eigenaar bijv. die pony vol met haver stopt waardoor ze werkelijk levensgevaarlijk werd maar ík moest er mee rijden, tsja dan wordt het lastig hé......

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:43

meredith schreef:
wat een gedoe zeg :+ ... Kan je nog de tip meegeven om de politie te bellen .Zeg dat er een gewonde pony in de wei ligt en je niet weet wat te doen. Denk dat ze er zo staan.En dan gaat het balletje van zelf rollen,en kan dat diertje geholpen worden.

Citaat:
volgens mij is ze op vakantie .... pony doet er even niet meer toe.

niet zo gauw mensen af gaan zitten sneren.Iedereen denkt mee, er is genoeg voorgesteld en er is niet ene actie ondernomen. Heel leuk om te schrijven hoe erg het is en go had ik maar of kon ik maar. Er hebben er nu 2 gepost die blijkbaar vlakbij zitten. Als het zo aan je hart gaat, ga je er naar toe en kijk je wat er gebeuren moet. Iemand weet blijkbaar waar de pony staat. Nou hij leeft nog ,en meer weten we niet.

Kan alleen maar herhalen wat ik al zei: politie inschakelen.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:47

Die paarden die daar staan, werden altijd al niet goed verzorgd.
Er zijn er genoeg pony's doodgegaan en weken blijven liggen.

Smurf ken ik al heel lang en dit probleem speelt al jaren.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:55

waarom wordt er niets aangedaan door de dierenbescherming? omdat ze op een kamp zitten?