Hoever zal ik komen als ik hem van zijn ijzers haal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Hoever zal ik komen als ik hem van zijn ijzers haal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:52

Ik heb serieus een van de beste in mijn regio, een supersmid.

Ik ga het nu gewoon over een andere boeg gooien!

aandreaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:48

Mijn paard heeft 15 jaar op ijzers gestaan, vorig jaar er onderuit gehaald. Van de smid kreeg ik een vijl om de eerste weken bij te vijlen. Dit om oneffenheden te voorkomen als de gaatjes van de hoefnagels door zouden scheuren. Is prima gegaan, geen dag gevoelig of kreupel gelopen. Succes ermee!

Napie

Re: Hoever zal ik komen als ik hem van zijn ijzers haal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:51

Ik had vroeger altijd problemen met ijzers bij mijn pony: hij raakte ze kwijt, in no-time hele tak flinterdun gesleten en vaak last van zijn knieën achter. Sinds 7 jaar heb ik hem op blote voeten lopen en het gaat echt geweldig. Het afslijten aan 1 kant doet hij nog steeds, achter staat hij scheef op zijn hoeven. Schijnbaar is dat de ideale stand want hij heeft veel minder last van zijn knieën sinds we dat niet meer proberen te corrigeren. Ik rij rustig 5 km in draf aangespannen over de weg. Voor de rest voornamelijk door het bos (maar zand slijt ook) Als er onregelmatigheden aan de hoeven zitten vijl ik dit er zelf even af. Voor de rest worden ze 1 keer per 8 wkn bekapt. We rijden mendurance dus veel lange afstanden