Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:34

Tja bij mij is het resultaat te vinden van een niet zo goede smid!
Maarrr nieuwe smid is weer geweest, heeft bekapt en Gim zet z'n voet een stuk rechter neer, zelfs af en toe een paar passen achter mekaar!
Smid heeft de zolen alleen flink moeten opschonen waardoor hij nu wat gevoelig loopt, maar zodra hij daar weer overheen is ga ik kijken hoe hij op 't harde loopt.
Ik hoop zooooo dat ik weer mag beginnen!

Aukelizzy gaaf paard is 't zeg!
Fijn dat je 't zo een beetje binnen de perken kunt houden, nouja, voor zover mogelijk natuurlijk. :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:35

Goede smid doet een hoop ja :j

Stoer hoor AL, dat je haar zo rijdt! Gave foto's *D

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:44

Nou, inderdaad, ik vind het ook wel stoer dat je er zo weer opgaat.

Wij gaan rond de 18e nog een keer terug naar Bodegraven en dan zou alles goed moeten zijn. Ik ben benieuwd. Ze staat nu lekker op het land te genieten en 1 x in de week pakken we haar weer even beet. Maar een aantal van jullie heeft de foto's al gezien (van Bloembloem) :D

Hoe gaat het Richtje?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:42

Toch spannend weer de 18e! Hopelijk laat ze daar hetzelfde zien als het gevoel dat ze jullie nu geeft :)

Tja het gaat wel Sannah, lief dat je ernaar vraagt. Het leven gaat door en er zijn een hoop leuke dingen ook gelukkig. Maar eigenlijk valt het me gewoon gruwelijk tegen en is het nog heel moeilijk :o

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:48

Denk dat het ook best nog een tijd duurt voordat je het echt een plekje kunt geven. Ik heb ook een paard verloren en natuurlijk gaat het leven door. Maar toch heb je een klein stukje van jezelf achter moeten laten. Soms overviel het verdriet me gewoon...Kan me voorstellen dat het je gruwelijk tegen valt.... :(:)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:50

Logisch dat het moeilijk is en alleen de tijd doet het slijten. En voor jou is het nog maar kort geleden. Eerlijk gezegd denk ik vaak op vrijdagochtenden aan de gang van zaken in Nijkerk.
Heb je wel iets te rijden, anders moet je maar een keer langskomen :-)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 14:51

Je moet jezelf ook de tijd geven om zoiets te verwerken natuurlijk, het is inderdaad een deel van je leven dat ineens wegvalt!
Al gedacht over een nieuw paard, of zie je dat nog niet zitten?
Ik heb altijd het idee dat ik dat enorm nodig zou hebben om het te verwerken, maar aan de andere kant doen heel veel dingen je natuurlijk weer aan dat andere paard denken.
Beetje dubbel, maar in ieder geval, geef het tijd!

Sannah, ik had de foto's al gezien inderdaad. :D
Enorm gaaf beest is 't zeg!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:03

Dank jullie wel :)

Ik heb op dit moment niets te rijden en mis het daardoor ook nog wel veel meer waarschijnlijk inderdaad. Ik ben zelf 4 maanden geleden aan mijn knie geopereerd en mag iig de komende 4 maanden nog niet rijden.
En daarna? Ik weet het niet... Heb nog een 2-jarige staan die natuurlijk over een poosje aan het werk mag. Dus denk dat ik als ik weer kan rijden op zoek ga naar een paard dat ik een tijdje bij kan rijden of voor iemand kan rijden.
Ik wil niet weer 2 paarden hebben, dat red ik gewoon niet naast mijn werk. En om nou eentje te kopen en binnen een jaar weer te moeten verkopen, dat is ook niet helemaal fair.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:55

Nee daar zou ik ook niet aan beginnen inderdaad, heel begrijpelijk!
Eerst maar eens herstellen van je operatie, waaraan ben je precies geopereerd als ik vragen mag?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:38

Ja natuurlijk mag je dat vragen :)

Lieve, schattige Poon is oktober 2007 langs een schutting gesprongen op concours, met mijn knie in de schutting. Daarbij heb ik een kraakbeenbeschadiging opgelopen.
We hebben alles geprobeerd, fysiotherapie, steunzolen, inspuiten, operatie waarbij het kraakbeen gepolijst is, toen weer sportfysiotherapie, maar het hielp allemaal niet. Begin dit jaar ontdekten ze dat mijn knieschijf wat naar binnen stond en dus ook constant over de kraakbeenbeschadiging heen schoof.
Eind maart hebben ze me dus weer geopereerd en daarbij de binnenste spier die je knieschijf op z'n plaats houdt los gemaakt en een stukje opzij weer vast gezet. Zo wordt mijn knieschijf weer in de juiste positie getrokken en word ik hopelijk na 6-8 maanden revalideren eindelijk weer pijnvrij :)
Ze durven met redelijke zekerheid te zeggen dat fietsen en autorijden dan weer gaat, paardrijden durfden ze niets over te zeggen. Dus is echt afwachten!

Mocht ik in oktober nog steeds klachten hebben dan mag ik weer gezellig bij de orthopeed langs :)
Leuk joh zo'n paard :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:44

Jeetje dat is nogal wat zeg, en een knie is niet niks!
Hopen dat je straks weer alles kunt, tegenwoordig kunnen ze de gekste dingen op de operatietafel (gelukkig!) maar je hebt ook al een heel traject achter de rug zo te lezen!
En ja, paarden zijn ontzéttend leuk. :+ :=

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:18

Jeetje Richtje, dat klinkt ook niet lekker zeg! Ik hoop met je mee dat je straks weer helemaal pijnvrij bent! :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:03

Helaas geen goede update van mijn kant. Drie dagen geleden begon mijn paardje ineens weer flink te staken tijdens het rijden, flink bokken en steigeren. Eerst dacht ik dat ze gewoon wat dwars was maar sinds gisteren loopt ze rechtsvoor ook weer niet goed. Ook trek ik altijd even haar voorbenen naar voren als ik haar gezadeld heb zodat er geen velletjes tussen de sinel zitten, en nu laat ze zich gewoon vallen, ze gaat zo liggen. Ik weet niet of het alleen haar voet is of toch ook weer haar rug. Ik heb de afspraak gelukkig een week kunnen vervroegen, moet nu 11 augustus heen. Inmiddels hebben we al zoveel geprobeerd en zoveel voor haar gedaan maar het mag gewoon niet lukken. Ik vrees dat het nu toch echt weer de verkeerde kant opgegaan is, en dat het toch een keertje gaat ophouden. We hebben al zoveel gedaan en zijn al zolang bezig en telkens krijgt ze na een week of 6 een gigantische terugslag. Ik ben er echt ziek van. ;(

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:07

Ik heb een paard gehad met een gat in de laterale band van het hoefgewricht. Genezingskans 50%. Gevonden bij een scan in Bodegraven. Paard stond al dagelijks buiten in de wei en heb dat zo gelaten. Is verder ingespoten en behandeld met magneetveldtherapie. Is volledig hersteld en was ook niet zo gek omdat hij elke dag 4-5 uur in de wei stond.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:32

Ah nee Aukelizzy, dat is écht geen goed nieuws!
Hopen dat ze de 11e meer uitsluitsel kunnen geven, wat ga je tot die tijd doen?
Heb je nog persoonlijk contact met Sander gehad?

Nikka, super zeg dat je paard helemaal hersteld is, dat zijn verhalen die we hier graag horen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:47

Gimli_ Ik heb idd contact gehad en ik moet tot die tijd rustig proberen wat te stappen, mag eventueel onder het zadel. Ik hoop ook echt dat ze zich gewoon even verstapt heeft ofzo, maar ik weet eigenlijk wel voor 99% zeker dat het weer helemaal foute boel is. En ik weet ook dat we eigenlijk alles wat we kunnen doen, gedaan hebben, dus ik ben ook wel een beetje bang dat we nu niet zoveel meer kunnen doen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:55

Het is niet niks allemaal zeg, en het ging juist de goede kant op!
Als het nu wederom foute boel is, zou er dan geen mogelijkheid zijn haar 'n jaar op de wei te zetten oid?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:03

Het ging idd zó goed, en daarom is het nu ook echt een flinke tegenvaller.

Als ze pijnvrij op de wei kan lopen ga ik haar idd zeker op de wei zetten, dat is ook eigenlijk het enigste wat ik nog kan doen. Alleen heeft ze al bijna een jaar op de wei gestaan voordat we haar met IRAP gingen behandelen, en in dat jaar is het dus niet beter geworden. Sander was/is bang dat als ik haar op de wei zet dat ik niet meer aan een terugkeer in de (hogere) sport moet denken. Maarja zoals het nu gaat staat ze straks al een halfjaar op de box en helpt het ook niet, dus dan kies ik voor mijn paard en mag ze gewoon lekker op de wei van haar pensioen genieten. Vereiste is dan alleen wel dat ze echt 100% pijnvrij kan lopen, anders vind ik het ook zielig.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:21

Wat naar Aukelizzy, ik hoop voor je dat het misschien toch mee gaat vallen en het iets anders is.
Ik ga de 18e weer terug met mijn merrie.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:12

Jeetje AL.... wat een ellende ;(
Ik weet zo goed hoe je je moet voelen nu. Tegen beter weten in blijf je toch hopen op dat het nu iets anders is. Maar eigenlijk weet je het al.
Deels ben je ook toch al een beetje aan een afscheid aan het denken en alle doemscenario's aan het bekijken. Maar toch, misschien is het wel wat anders? En daar is de hoop weer.

Blijft een emotionele achtbaan en de onzekerheid de komende dagen is slopend :(:) Sterkte :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:27

Idd Richtje, jij beschrijft precies hoe ik me voel en hoe het gaat. Telkens gebeurt er iets waardoor je een beetje hoop krijgt, maar een paar dagen later stort dat weer helemaal in. En net wat je zegt, de dagen voor "de dag" duren zó lang en je raakt echt gewoon op. Ik loop op het moment met een heel dubbel gevoel rond, ben momenteel namelijk ook bezig met de koop van een paard erbij. Dus daar ben ik eigenlijk blij mee, maar momenteel overheerst toch het rotgevoel en de onzekerheid. Ik hoop gewoon echt dat mijn merrie nog "goed" genoeg is om als weide paard door te gaan, maar wanneer ze echt pijn heeft houd het helaas wel op.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:33

Zuur en heel herkenbaar ook dat je van de aankoop van een ander paard dan toch ook niet zo kan genieten als dat 'zou moeten'.

Het is zo ontzettend moeilijk en dubbel! Ook alle goedbedoelde woorden van anderen kan je zo weinig mee op zo'n moment. "Het komt vast wel goed" wil je niet horen, want je gevoel zegt wat anders.
Maar "stop er nou maar mee, je hebt alles gedaan" wil je ook niet horen, want dat wil je eigenlijk helemaal niet.

Pfff bah! Ik heb met Poon natuurlijk ook 2 jaar in zo'n traject gezeten, het is echt vreselijk. Wat dat betreft geeft een uiteindelijke beslissing, wat dat ook mag zijn, wel een hoop rust ook.
Woorden helpen je ook niet zoveel nu... Het moet gewoon snel de 11e zijn :j :(:)

Maar als je even je verhaal kwijt wilt, je mag altijd pben ook :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:37

Bedankt Richtje, Normaal doen woorden me idd niet zoveel, maar die van jou wel omdat jij precies hetzelfde meegemaakt hebt en dat merk ik aan de manier waarop je het schrijft. Voel ik me toch gesteund door. Vind het lief van je dat ik je mag pben, zal ik ook zeker doen als het me echt te hoog zit, want jij begrijpt precies hoe het is.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 17:00

Ik ben blij dat ik dit topic toendertijd geopend heb als ik zie hoe we hier steun aan mekaar hebben!
Ik blijf voor jullie duimen dames, dat is alles wat ik kan doen helaas.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:13

Ik ben daar ook zeker blij daarmee, Gimli! :j

Ik voel me echt gesteund omdat iedereen hier hetzelfde doormaakt en precies weet hoe het is. :)