Wie rijd er met renegade hoof boots?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Re: Wie rijd er met renegade hoof boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:37

Ahzo bedoel je :)
Vervelend dat je niet altijd kunt vertrouwen op die zogenaamd "kundige" mensen.. Vind ik ook met hoefsmeden, hoeveel prutswerk daar soms tussen zit, ongeloofelijk :n En de onwetende paardenhouder moet er toch maar op vertrouwen.. Tuurlijk, je leest je in, maar je verwacht toch eigenlijk dat je op de kennis en kunde van zo'n smit (of in dit geval hoefschoen-verkoper) kunt vertrouwen.

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:42

Kukkie schreef:
Hij 'wenst je succes'????? Wat een crap zeg!
Hij verkoopt die dingen voor ontzettend veel geld, met een garantie van weet ik veel hoe lang. Hij meet ze aan, want dat is de service. EN daarna laat ie je dus barsten.

In Amerika als je die schoenen koopt bij een smid die ze aanmeet, krijg je die vettec aanpassing erbij, zodat het echt goed past. Ze zijn iets goedkoper als je ze zelf besteld, maar dan heb je die service niet.
Hier reken je dus ook op die service, maar die komt nooit. Beetje TE makkelijk van meneer HA. En schofterig, eigenlijk.

Ik heb het al opgegeven. Heb Epics aangeschaft en die doen hun werk erg goed.

Er zijn in NL meer mensen die Renegades komen aanmeten. Ik zou HA vermijden voor wat die schoenen betreft, vanwege deze non-service. Over zijn andere werk en diensten heb ik nooit iets negatiefs gehoord of ervaren.

kun je mij misschien even aangeven waar je de informatie vandaan hebt wat betreftde vettec aanpassing dat die door de smid gedaan wordt en erbij zit, heb de Renegade site in USA doorgespit maar heb daar niets over kunnen vinden,

Overigens ken ik geen enkel fabrikaat hoefschoen die wordt geleverd en gratis wordt aangepast door een smid.
In dat opzicht vindt ik jouw uitlatingen hierboven erg grof en aanmatigend dat hoort volgens mij niet op een forum als hier thuis.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:35

@ Sheraton, ik ben het met je eens, zoiets stuur je per pb, maar niet zo even in het openbaar. Ik vind het jammer dat ik een schoen niet past, maar ik kan Ha aan een kant wel begrijpen. Aan de andere kant, zijn het geen dingen an een tientje, dus vind ik het jammer dat er niet wat meer service is verleend.
Bij Marquis kopen ze een schoen terug als hij niet goed blijft zitten.

Veeeel schoenen verkopen is natuurlijk heel erg leuk. Daarom blijft er misschien weinig tijd over voor dit soort problemen, weet het verder ook niet.
Ga maar wat anders proberen...

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:27

@Sheraton: Dat weet ik niet meer precies, waar ik dat vond. In elk geval op een YouTube filmpje.
Natuurlijk moest je voor de Vettec substantie betalen, maar het aanbrengen ervan hoorde bij de service. En dat lijkt mij ook service. Want je koopt als klant een hoefschoen, en die wordt passend gemaakt, aangemeten. Als dat niet klopt, is het geen aanmeten en kun je het net zo goed zelf.

Dat het aanmatigend klinkt, dat kan. Het zal mij echter niets verbazen als er achter Sheraton een al genoemde naam zit. En ergens is dat ook weer wel verbazend, want een reactie op een post hier is vast wat moeilijker te vinden dan een aantal mails in de reguliere mailbox.

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:57

Kukkie schreef:
@Sheraton: Dat weet ik niet meer precies, waar ik dat vond. In elk geval op een YouTube filmpje.
Natuurlijk moest je voor de Vettec substantie betalen, maar het aanbrengen ervan hoorde bij de service. En dat lijkt mij ook service. Want je koopt als klant een hoefschoen, en die wordt passend gemaakt, aangemeten. Als dat niet klopt, is het geen aanmeten en kun je het net zo goed zelf.

Dat het aanmatigend klinkt, dat kan. Het zal mij echter niets verbazen als er achter Sheraton een al genoemde naam zit. En ergens is dat ook weer wel verbazend, want een reactie op een post hier is vast wat moeilijker te vinden dan een aantal mails in de reguliere mailbox.

als je in mijn profiel kijkt zie je het direct, heb ik geen geheim van gemaakt. Wat je exact bedoeld met je laatste reactie over posts hier en mailboxen begrijp ik niet helemaal, straks moet ik nog de complete correspondentie via email hier openbaar gaan maken omdat een of andere onverlaat van mening is dat het anders zit, gaat niet gebeuren, wat dat betreft krijgen mijn klanten dan de privicy waar ze recht op hebben, ook al komen de verhalen op dit forum iets verdaaid over en worden door anderen volledig uit hun verband gerukt. Wat ik hier wel over kwijt wil is dat ik een adequate (mogelijke) oplossing heb aangeboden welke simpel zelf is uit te voeren om de kosten van de aanpassing laag te houden. Als ik (vv) 150 km moet gaan rijden om dit uit te voeren zal dit betaald moeten worden, dus stel ik eerst voor om het door de klant zelf te laten uitvoeren. Moest er overigens hier op dit forum achter komen dat deze klant dat niet ziet zitten, jammer dat daar dan niet verder over is gecommuniceerd, want daar zullen we absoluut wel uitkomen samen. Gelukkig zijn er andere mensen die mij daar dan even over waarschuwen, zodat ik erop kan reageren.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:22

Ik ga het toch proberen om hem aan te laten passen met dat 2 componenten polyester en dan maar afwachten of hij wel blijft zitten.

Het nadeel is alleen dat je dat je dat je dat spul er dus niet zomaar weer uitkrijgt, dat maakt ze dus eigenlijk niet meer verkoopbaar. Dat maakt mij nog een beetje twijfelen.
pfff lastig hoor.

Nic001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:07

@ Jeannine, is het nog gelukt met de foto's??

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:12

:o Ik moet ze nog maken. Heb nog niet echt tijd gehad. Maar ik ben het niet vergeten en ze komen eraan. ;-)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:27

Afgelopen weekend in Zuid-Limburg de Renegades getest. Gelijk een bijzonder intensieve test. In totaal 6 uur gereden in zwaar terrein. Ze hebben de test glansrijk doorstaan!

Echt superschoentjes, Alter liep er zonder twijfelen op weg. We zijn er mee door de rivier gegaan, hebben ermee geklauterd en afgedaald, gedraafd, gegaloppeerd, off-road etc. Ze zijn als een huis blijven zitten, ik heb geen seconde naar de schoenen gekeken en Alter leek ook niet door te hebben dat hij ze aanhad. Bijzonder tevreden dus!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:42

Super om te horen Bella!! Klinkt ook als een heerlijke dag!!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:15

Dat klinkt inderdaad als een fijne rit! Waar in Zuid-Limburg ben je geweest? :)

Ik heb voor mijn paard toch Marquis hoefschoenen besteld. Heb contact gehad met Spirithorses en die raadde voor de rondere hoeven toch Marquis aan (zij verkopen verschillende merken, dus zijn objectief in hun advies, dat vond ik wel fijn).
Ben erg benieuwd, verwacht ze deze week ergens binnen te krijgen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:30

Vankje schreef:
Dat klinkt inderdaad als een fijne rit! Waar in Zuid-Limburg ben je geweest? :)

Bij Gulpen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:50

Mooie omgeving daar he :j
Inderdaad wel zwaar terrein, nog iets zwaarder dan waar ik sta met mijn paard.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:38

@ Vankje, ooh dan ben ik superbenieuwd naar je ervaring :-)

Ik heb een keer Banholt gereden in Limburg en dat is zwaar terrein , maar wel supergaaf.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:41

@Jeannine: Ben ook heel benieuwd, hoop ze eigenlijk vandaag binnen te krijgen, dan kan ik ze morgen gelijk testen :D (dan heb ik nl. vrij :D )
Banholt is ook heel leuk ja, daar ga ik over 1,5 week helpen als vrijwilliger bij de Endurance wedstrijd (sta bij de finish).

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:51

oh wat leuk zeg! Vandaag... trek je ze meteen aan dan, want ik ben net zo benieuwd als jij.
Hebben ze een site van spirithorses, dan ga ik even kijken.

Ik hoop dat ik vanmiddag foto's kan maken en ook de foto die HA wil, zodat hij de schoen kan aanpassen. Ik heb ze nou eenmaal, dus moet ik het maar proberen. Als het niet lukt, dan ga ik verder kijken.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:21

Jaa, als ik ze vandaag krijg dan trek ik ze meteen aan. Maar ze zouden mailen als ze op de post gingen, heb nog geen mail gehad..
www.spirithorses.be , daar staat heel veel info op. Ook over andere interessante dingen :)

Hopelijk kun je een goede foto maken zodat HA de schoen kan aanpassen. Zou fijn zijn als dat lukt, dan kun je ze tenminste nog gebruiken.
Kennis van mij heeft ook Renegades en heb ze afgelopen weekend voor het eerst in het "echt" gezien. Zijn mooie dingen hoor, lijken me fijne schoenen. Maar niet zo geschikt voor de voeten van mijn paard blijkbaar.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:35

Ik vind het nog wel even goed om hier te melden dat ik de schoenen via Hans Arendse had besteld en dat ik erg tevreden ben over de service. Even als tegengeluid voor alle rommel die in dit topic naar boven kwam ;)
Ik heb tot 2 keer toe een paar schoenen terug mogen sturen, werd niet moeilijk over gedaan en netjes steeds antwoord op mijn e-mailtjes. Die ervaringen zijn er dus ook 8-)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:59

Je hebt altijd positieve en negatieve ervaringen. Mijn negatieve ervaring komt niet door hem, maar door die verdraaide schoen zelf haha.
Ik ga hem nu ook opsturen en ik hoop dat hij hem kan aanpassen.

Hij heeft mijn mailtjes ook steeds beantwoord en ik ben ook tevreden met hem :-) Dat wil ik dan ook even zeggen.

@ Vankje, hoe bevallen de schoenen??

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:27

@Jeannine: Ik heb de schoenen nog (steeds) niet binnen :(
Heb net een mail gestuurd met de vraag waar ze blijven. Heb vorige week direct betaald via internetbankieren, dus het geld moet binnen zijn.. Word nu langzaam enigzins ongeduldig :o

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:32

he wat vervelend!! We wachten het af dan maar!
succes!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:16

Heb al een mail terug, heeft meteen de betalingen gecheckt en had die van mij over het hoofd gezien. Ze worden vandaag nog verstuurd, dus met een beetje geluk heb ik ze morgen in huis :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:26

okee, nou super! Ik wacht ook met spanning ;-)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:07

Heb de schoenen ontvangen en heb ze gepast, maar daarna ben ik ziek geworden. Ben dus niet meer op stal geweest.
Heb wel een foto van toen ik ze gepast heb:

Afbeelding

De schoenen passen en mijn paard liep er eigenlijk vrijwel meteen goed mee weg. De eerste paar passen vond ze het maar vreemd en tilde ze haar benen absurd hoog op, maar daarna ging het eigenlijk prima.
Als ik zelf weer op de been ben, gaan we opbouwen volgens het schema (ze moeten ingelopen worden omdat deze schoenen over de hoefbal heen zitten).

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:25

Weet iemand of je die Renegades ook per stuk kunt kopen?