@ponieparadijs, zie je ze doen het ook in vrijheid
lol dus is toch maar gewoon het verder uitwerken dan e. Leuk veulen trouwens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SETEFURII_ schreef:En dwang zonder bit mag wel?
randie schreef:ten eerste vraag ik me af waarom TS naar dat soort evenementen gaat als het haar niet aanstaat.
.
Bandida schreef:SETEFURII_ schreef:En dwang zonder bit mag wel?
Nee hoor. Je kan altijd eens proberen om een GP rondje op een bitloos hoofdstel te rijden (als dat dan al zou mogen): 0 punten. Deze vorm van bitgebruik is een noodzaak in deze sport, ik ben een bitloze ruiter die overtuigd is dat dit soort dressuur bitloos niet kan, en ook niet dient nagestreefd te worden. Het heeft onder de vorm zoals het nu bestaat niets meer te maken met het gymnastiseren van een rijpaard.
maar dat is een andere discussie waar ik helaas te weinig over weet, ondanks de grote interesse
randie schreef:ten eerste vraag ik me af waarom TS naar dat soort evenementen gaat als het haar niet aanstaat. Ten 2de zijn er ook echt wel ruiters die fatsoenlijk hun paard losrijden, waar zijn die foto's ? Heb bijvoorbeeld dubbeldam al vaker gezien en die viel mij heel positief op, ook hogere dressuur oefeningen op een gewoon trensje. Ten 3de houden wij dit allemaal in stand aangezien we allemaal aan de buis geplakt zitten of vooraan bij de evenementen..
bulck schreef:Dierenwelzijn, zou nog strenger gecontroleerd mogen worden in de amateur paardenwereld, waar mensen vaak het hele management rond een paard nauwelijks kunnen handelen. Waarbij vaak in eigenbelang (lees kostenbesparend) het paard de negatieve gevolgen moet dragen. Laat staan het management rond een sportpaard kunnen begrijpen.
jolin schreef:bulck schreef:Toch wel raar dat de meeste paarden die last hebben van hun rug, kop of benen zich vnl in de basis/ amateursport bevinden dan e.
Ja deu, paarden met een manko, die motten ze niet bij de profs en de grootste groep ruiters bevindt zich in de tak basis/amateur. Logisch dat daar ook de meeste paarden zijn, met of zonder manko.

randie schreef:ten eerste vraag ik me af waarom TS naar dat soort evenementen gaat als het haar niet aanstaat. Ten 2de zijn er ook echt wel ruiters die fatsoenlijk hun paard losrijden, waar zijn die foto's ? Heb bijvoorbeeld dubbeldam al vaker gezien en die viel mij heel positief op, ook hogere dressuur oefeningen op een gewoon trensje. Ten 3de houden wij dit allemaal in stand aangezien we allemaal aan de buis geplakt zitten of vooraan bij de evenementen..

bulck schreef:een hobbyruiter?