Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
melissa7 schreef:ik zit ook te denken om mijn paard te laten doen. maar ik weet niet bij wie. mijn paard staat nu in delft maar gaat over 1.5 week naar moordrecht en wil natuurlijk wel iemand die in de buurt zit. hij moet nodig gedaan worden. hij heeft trouwens last van scheuren in zijn voorhoeven. ik heb in een ander topic een foto van zijn hoeven gezet dus als je wilt zien hoe hij er nu bij staat moet je ff zoeken op mijn naam. ik wil graag weten waarom natuurlijk bekappen beter is dan gewoon en hoe vaak moet je dat laten doen?
Citaat:Mijn beide paarden (Belg en Arabier) worden natuurlijk bekapt, d.w.z. de straal blijft intact, ze worden niet beslagen, en het paard loopt dus vnl op de straal zodat de hoefwand zo min mogelijk belast wordt. Mij bevalt dat heel goed, vooral omdat als je regelmatig over de harde weg stapt en draaft (doen wij wekelijks) je een heel mooie natuurlijke slijting krijgt met een hele mooie harde hoef. Als de bekapper komt hoeft er eigenlijk nauwelijks iets aan te gebeuren, en ik kan zelf dus zonder problemen (en zonder hoefijzers) lekker over het asfalt.