Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
scoxxx schreef:Mmm, dat is al heel rap dus...
Er zijn nog 3 lipjes ontdekt die
hoop dat ze er snel weer bovenop is!
en ik ben trouwens erg te vreden ! tot nu toe nog geen 1 keer het idee gehad dat hij een beetje weg glibberde (wat met ijzers wel het geval was)
Wat prachtig! Ik ga deze foto's opslaan in mijn eigen hoeven-logboekje onder het kopje "goed voorbeeld". Hier leer ik veel van!scoxxx schreef:Dat ziet er verdomd netjes uit Nini-Roosje!Wat prachtig! Ik ga deze foto's opslaan in mijn eigen hoeven-logboekje onder het kopje "goed voorbeeld". Hier leer ik veel van!
Een vrouwelijke hoefsmid? Zeldzaam goed hier op deze foto's!
Kan je me de naam van deze smid PB-en? En in welk gebied werkt ze?
Wil je ook een keertje foto's plaatsen hoe de ijzers eruit zien na 7 a 8 weken?
en een supergoede idd ook nog (paard liep altijd kreupel toen de HS geweest was maar sind ik haar heb heeft hij geen stap kreupel meer gelopen! )
helaas ook nog de achtersten. Zijn achterhoeven zijn te kort en de grond is nu weer bevroren, echt balen! Moet de hoefsmid maar bellen en vragen of er andere opties zijn.. dat bij geplak is ook niets aan.. Verder loopt hij wel heel goed op kunstof! Dus zou er wel kunstof beslag onder genagelt willen hebben.
.
. Ik heb ze zoals de bedoeling is flink ruim gehouden.
.

Zal vanavond eens nadenken wat ik zal doen.. mischien dat ik de smid toch maar moet over halen om toch het kunstof eronder te slaan. Denk dat hij het gaat weigeren.. maar goed eerst maar even bellen.
Vind het alleen wel jammer dat het nog niet met wedstrijden mag (iig met de ijslanders niet) anders had ik mijn andere er ook op willen zetten. Glossi schreef:Dennis, heb je je paard er niet heel erg ruim op staan? Zou best bang zijn als ze het er dan onder vandaan trappen. Volgens mij bedoelen ze met kunstof er ruim op zetten kwa breedte, niet in de lengte? Ben benieuwt hoe je paard er mee gaat lopenZal vanavond eens nadenken wat ik zal doen.. mischien dat ik de smid toch maar moet over halen om toch het kunstof eronder te slaan. Denk dat hij het gaat weigeren.. maar goed eerst maar even bellen.
Djilan, ben ook benieuwt! Hoop mijn paard over een tijdje ook op hippoflex te zettenVind het alleen wel jammer dat het nog niet met wedstrijden mag (iig met de ijslanders niet) anders had ik mijn andere er ook op willen zetten.
.Dennis schreef:Het is mijn paard niet.
Ik heb de takken niet veel langer gelaten dan bij gewoon beslag, wel kwa breedte wat ruimer.
IJzerwerpers wil ik wel krapper er op zetten. Dit paard heb ik vandaag voor het eerst beslagen, en voor het eerst met kunststof gewerkt. Paard is als het goed is geen ijzerwerper dus ik ga er van uit dat het mooi blijft zitten. Mocht dat niet gebeuren stap ik in de auto om de boel toch krapper er onder te zetten.
Ik ga binnenkort Marathons bestellen om te kijken of het wat voor mijn eigen pony's is. De easywalkers zijn nl veel te groot voor mijn pony's.
.
. Ben erg benieuwd hoe ze zich houden als het er langer onder zit. Citaat:maar als je smid die je nu heb weigerd het te doen kun je toch een andere probeeren ? of is bij jou in de regio het erg moeilijk goede smids te vinden ?
mellamoshan schreef:Vandaag weer een buitenritje gemaakt alleen toen we terugkwamen nog even haar hoeven uitgekrabt (zat nogal wat bagger in) zag ik dat alle 4 maar met name voor wat speling tussen zat. Niet heel ernstig nog...
(noble's voetjes staan er nou
)