Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
femmefatale1 schreef:AnneOmie schreef:Equilibrium is weer wat anders dan cytek
Dat klopt, maar deze ijzers staan ook in de titel van het topic..
Citaat:Mensen ga naar buiten, naar een manege laat je voorlichten wat de voor en de achterkant van een paard is en probeer in het zadel te blijven zitten.
Verdiep je in de materie oordeel later als je het zelf beter kan.
lailapri schreef:Nu even een simpele hersenkronkel, slechte verhalen komen er niet zomaar toch?
scoxxx schreef:[BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven
Heb ik fotootjes van mijn persoonlijk "cytek-projectje" geplaatst... met mijn kritiek en bevindingen.
Ik heb echt mijn best gedaan... en met echt serieus respect voor iedere cytek-liefhebber... maar ik kan slechts tot 1 persoonlijke conclusie komen: "cytek is slecht".
Zo is mijn persoonlijke mening en ervaring.
scoxxx schreef:Endurance is bij uitstek de sport die openstaat voor innovatie, zonder enig vooroordeel (over het algemeen). Cytek is de afgelopen 2 jaar uitgebreid getest/gebruikt op verschillende endurance-paarden.
Juist de paarden die 50, 60 of 100 km lopen, vallen als eerste door de mand wanneer er verkeerd beslag onder ligt. Een 100 km houdt immers in dat een paard 8 tot 9 uren achtereen galoppeert en draaft.
Een paard wat recreatief wordt gereden, galoppeert en draaft geen 9 uren achtereen. Een fout beslag zal minder snel consequenties hebben bij dit soort dieren. Uiteindelijk wel natuurlijk
Nieuwe ontwikkelingen brengen altijd innovaties met zich mee die achteraf slecht blijken te zijn. Nieuwe ontwikkelingen hebben altijd een keerzijde. Dit is helaas inherrent aan nieuwe ontwikkelingen.
Zo kijk ik tegen het cytek-verhaal aan, gebasseerd op mijn eigen ervaringen en die van andere endurance-ruiters.
Maar om toch een feit te mogen noemen: in het gehele endurance-wereldje is cytek inmiddels afgedaan als fout beslag...
bart6699 schreef:Toen het kunststof hoefbeslag op de markt kwam, sprong de endurance wereld ook hierop en werden veel paarden op het plastic hoefbeslag gezet.
Ook hier zijn veel endurance ruiters van terug gekomen.
Nu staan veel van die paarden die voorop liepen met de vernieuwing weer op het gewone beslag.
Cyteklover schreef:Jullie zullen geen last meer van me hebben
lailapri schreef:Nu even een simpele hersenkronkel, slechte verhalen komen er niet zomaar toch?
AnneOmie schreef:lailapri schreef:Nu even een simpele hersenkronkel, slechte verhalen komen er niet zomaar toch?
Inderdaad! Waar rook is is vuur! Daar ben ik zelf inmiddels door schade en schande ook al achter!