Nandos schreef:Slaat ze haar benen niet uit om de tenen te ontlasten? Dus vooral landen en lopen op de hielen?
@Nandos, dat is het zeker niet. Ze zet ze gewoon naar buiten toe weg en landt dan op de hele voet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LinSa schreef:Hier weer even terugval helaas. Gisteren heeft ze perongeluk het verkeerde hooi gehad. Rijker hooi dan ze normaal krijgt. Vandaag stond ze weer te wiebelen van voor naar achter en liep ze strakker. Zo jammer want we ging zo goed. Ik weet niet goed wat ik moet doen als ze zo extreem gevoelig blijft.
LinSa schreef:Ja, het voelt echt als het begin van het einde dit.![]()
Om op jouw vraag terug te komen: mijn shet heeft 10 dagen 2 zakjes per dag gehad, daarna een tijd lang 1 zakje per dag en nu krijgt ze morgen voor de laatste keer 1/7 zakje. Daarna is het op en zijn we klaar met afbouwen. Ze krijgt bute vanaf 5 mei. Helaas nu dus wel die terugval, hopelijk komt ze daar zonder pijnstillers weer bovenop.
bcd94 schreef:1/7 zakje is wel erg weinig, vorige keer toen mijn pony bevangen was ging hij van 2 zakjes per dag naar 2x per dag 1/2 zakje naar 1x per dag 1/2 zakje en daarna niks meer
Deni11 schreef:Cushing (ppid), insuline resitantie (IR) of metabolic syndrom (MS) zijn veel voorkomend icm hb.
Ik zou denken aan ir, zoek de symptonen maar even op: maar het komt daar vaak op neer dat paarden dik lijken te worden van lucht.
assebassie schreef:@ joelledrs: Niet elke kreupelheid is HB inderdaad, kan goed iets anders zijn geweest, hoewel ik ook wel heb meegemaakt dat Hb in een paar weken weer helemaal verdwenen was en nooit meer is teruggekomen.
Is hij te dik, harde manenkam bv, vetophopingen enz.? billen, schouders, ribben.
Je zou hem rustige beweging aan de longe kunnen geven, kan hij z'n energie een beetje kwijt, want dat heen en weer gesjees is voor geen enkel paard goed, ook als ze gezond zijn.
En arabieren lopen gewoon door als ze opgewonden zijn, spreek uit ervaring, heb ze al meer dan 20 jaar
bcd94 schreef:LinSa schreef:Ja, het voelt echt als het begin van het einde dit.![]()
Om op jouw vraag terug te komen: mijn shet heeft 10 dagen 2 zakjes per dag gehad, daarna een tijd lang 1 zakje per dag en nu krijgt ze morgen voor de laatste keer 1/7 zakje. Daarna is het op en zijn we klaar met afbouwen. Ze krijgt bute vanaf 5 mei. Helaas nu dus wel die terugval, hopelijk komt ze daar zonder pijnstillers weer bovenop.
Mijn pony krijgt nu al 8 dagen 2 zakjes per dag, het ging iets beter maar helaas nadat de smid geweest is weer slechter.
1/7 zakje is wel erg weinig, vorige keer toen mijn pony bevangen was ging hij van 2 zakjes per dag naar 2x per dag 1/2 zakje naar 1x per dag 1/2 zakje en daarna niks meer
Hopelijk knapt je pony snel weer op, zou ze niet nog wat pijnstillers nodig hebben voor die terug val?