Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wendy15 schreef:Oh is dat zo? Ik hou het momenteel niet zo bij, omdat ik hem voorlopig toch niet op het gras doe. Hij krijgt elke dag een paar plukjes uit de hand of mag even een paar hapjes nemen na het wandelen, gewoon voor het idee, maar meer ook nog niet
Alleen dat gezeur elke keer en iedereen die zich er tegenaan loopt te bemoeien steeds. Dit was gewoon ff de druppel, ben het zoooo zat!
 (het hooi week ik ongeveer een half uurtje tot een uur)

Hebben het daar beide naar ons zin. Alleen nu is het gewoon allemaal even erg moeilijk.                                                         
 Maar wil natuurlijk wel alles onder controle houden zodat hij niet een terugval krijgt.
janouk schreef:[VN] Hunter Douglas Zan Tropez overleden aan zware koliekaanval
als je dit leest, schrik ik wel. Deze 6 jarige topper op stal bij Bartels is hoefbevangen geraakt en overleden aan koliek door te jong hooi; slechts 3 weken gedroogd, ipv de voorgeschreven 6 tot 8 weken. BLijkbaar zijn zijn darmen zo aangetast dat hij hoefbevangen geraakt is en koliek heeft gekregen.

Ik denk dat dat voorlopig wel even voldoende is, als de bak goed genoeg ligt, kan ze daar ook een poosje in keutelen, alleen groeit er veel groen langs de bak, maar m'n tante heeft bij haar nieuwe pony een graasmasker gekregen die ze niet gebruikt, dus zal eens vragen of ik die in bruikleen mag 

alleen zit ik met een klein probleem. 

sparxx schreef:Hallo allemaal!
Weet iemand een goede hoefsmid in de omgeving haaksbergen/enschede die ervaring heeft met hoefbevangen hoeven/pony's? en die nog (nieuwe) klanten aanneemt?
Indien iemand het weet zou diegene mij dan het nummer kunnen pben?
Of als het antwoord al ergens op dit forum staat kunnen verwijzen naar de pagina?

Maar dat wil niet meteen zeggen dat ie helemaal ok is. Mijn pony vind het ook leuk om te gaan wandelen en loopt ook bokkesprongen te maken, maar helemaal goed is hij nog niet 
 Moet er toch voorzichtig mee zijn dat ik hem niet teveel laat doen, ondanks dat ie zelf wel wil..