[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:19

Kunnen wij niet links toevoegen met de verhalen van onze paarden. Ik had zelf veel behoefte aan ervaringsverhalen en die staan door het hele topic wel heen, maar een kort verslag per paard als herkenning, erkenning, lotgenoten. De succesverhalen, maar ook de verhalen van de paarden die deze rotziekte niet overleefd hebben.
Ik weet dat veel mensen erg veel steun hebben aan mijn verhaal over Image op de site bij Hoofcare.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:29

Dat is opzich best een idee Janouk, het geeft toch een beetje houwvast om te zien hoe anderen het hebben beleefd.

Vandaag weer naar Roosendaal geweest met Grietjepiet. Ik wilde graag foto's maken omdat ze een paar weken geleden zo slecht liep en bevangen stond. Rob vond het al niet zo raar, want toen hij de voet op tilde was de punt onder het hoefbeen wat dunner (de zool) en ruwer, hij dacht dus aan steentjes. Met die dunne zool en steentjes pijnlijk. Voor de zekerheid foto's gemaakt en idd de zool is daar dunner dan op de rest van de zool. Verder was hij erg tevreden over Grietje en de foto's. Ze heeft wel een hoedenrandeffect aan beide hoefbenen, maar verder ziet het er prima uit, hij was ook tevreden over haar uiterlijk, goed op gewicht, alerte en gezonde uitstraling. Dus weer gerustgesteld naar huis gereden :D

http://img148.imageshack.us/img148/3266 ... ov2010.jpg
2010
http://img189.imageshack.us/img189/1263 ... ov2011.jpg
2011
Het is over 2 weken precies een jaar geleden dat we voor het eerst op de kliniek waren. En overigens feest hier thuis, want vandaag is het leste mert en heb ik Amber alweer precies 12 jaar, Grietje 9 jaar en Hans 6 jaar.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:13

@capopjekop
Gefeliciteerd met je feest en de voortgang van Grietje. *\o/*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 16:21

janouk schreef:
Kunnen wij niet links toevoegen met de verhalen van onze paarden. Ik had zelf veel behoefte aan ervaringsverhalen en die staan door het hele topic wel heen, maar een kort verslag per paard als herkenning, erkenning, lotgenoten. De succesverhalen, maar ook de verhalen van de paarden die deze rotziekte niet overleefd hebben.
Ik weet dat veel mensen erg veel steun hebben aan mijn verhaal over Image op de site bij Hoofcare.

Dat lijkt me wel een plan ja, maar niet in de openingspost want die wordt minstens even lang als de hidige OP!
Mijn voorstel zou zijn dat iedereen die haar verhaal kwijt wil, een korte tekst schrijft over het verloop en afloop van de hb-periode. Meteen ná de OP kan dan een tweede sticky-post komen waarin de verhalen geplaatst zouden kunnen worden: de titel ervan zou kunnen zijn: "Ervaringsdeskundigen aan het woord".
Snappie een beetje wat ik bedoel?

Ik ga niet zelf al die leuke (of minder leuke, dat mag ook) verhalen uitzoeken - en om het een beetje centraal te houden zou ik voorstellen dat iedereen voor zich z'n verhaal doet en de eerste paar verhalen even per pb aan mij stuurt ( nee hoor, geen machtswellust!) -- dan kan ik even met de mods overleggen hoe we dat het handigste inrichten, okay? Dus.... ik zou zeggen: iedereen die spontane schrijfbehoefte krijgt - kom maar op!

Cap... wat is 'leste mert'????

capopjekop

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:26

Dat is traditioneel de laatste markt van het jaar van vroeger uit. Dan worden er paarden en pony's verkocht en is er markt en gaat iedereen de kroeg in. Mijn pony's komen daar vandaan;

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:43

Fijn COPK dat Rob tevreden was over Grietje.
Gelukkig dat er verder niets loos was.
Wat me wel wat verbaasd is dat er vorig jaar op de foto's nog geen hoedenrand te zien was.
Dat is dus toch in het afgelopen jaar ontstaan? Heeft Rob daar iets over gezegd over hoe dat kan?
Ben wel benieuwd, omdat Isa ongeveer soortgelijke bramen heeft en bij haar zou het gekomen zijn door slecht hoefbeheer (heb daar tenminste ooit nogal preek over gehad :+)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:57

Ik meld ook weer.

Hier gaat het weer goed. Af en toe staat Luuk nog tijdens het eten te hoesten dus dan is het weer gelijk schrik...Ze staat nog regelmatig te smakken dus maar even googlen wat dat kan zijn.

Zaterdags nog de hele avond een onrustig gevoel, we zijn elk half uur onderhand gaan kijken. Nu is het onrustige weg.

Ik had nog aan de smid gevraagd of hij verschil merkte met de 1e bekapping of nu; Ja dus.
De stand was veel beter, ze slijten de hoeven veel beter af en de kwaliteit was ook verbeterd. Sams hoeven waren volgens hem in topconditie.

Ik ga het hele levensverhaal van ze naar jou doorsturen Jannepauli.

@capopjekop gefeliciteerd met alles!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:11

Geen idee hoe dat kan, op foto's die ik hiervoor liet maken was er weer meer hoedenrand te zien dan op de eerste foto gemaakt bij visdonk. Mss manier van fotograferen ook meespeelt? Geen idee, heb het ook niet gevraagd verder.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:12

colinneke schreef:
Ik ga het hele levensverhaal van ze naar jou doorsturen Jannepauli.

Goed plan! Stuur je ook een mooie foto mee van je paardje?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:40

Ik wil ook wel sturen maar lees het nu pas... nog maar een pagina en kan pas mrgn uitgebreid reageren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 00:08

Geeft niet, we hebben van de mod al toestemming om ietsje uit te lopen, en de ervaringsverhalen worden meteen ná de OP geplaatst en kunnen ook in een later stadium nog toegevoegd worden. Doe er een leuke foto bij!

Inmiddels is de nieuwe OP helemaal klaar ( wát een bevalling zeg!) - degenen die het graag willen lezen vóór plaatsing om eventueel aan te vullen of te wijzigen: pb me even dan stuur ik het je toe.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 02:03

JP, kun je hem niet hier in het topic plaatsen de nieuwe OP zodat we er nog even naar kunnen kijken?
Zelf zou ik ook wel graag even door willen kijken of ik aanvullingen heb, of misschien dingen zie die me opvallen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:33

zijn we al begonnen in het nieuwe eigenlijk of moeten we t/m pagina 500???

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:33

Nog niet begonnen, de OP is nu bij de mod om door te lezen.
Volgens mij kunnen we gewoon door t/m 500..?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:41

Ja hoor, gewoon doorgaan tot de 500 is de bedoeling. En zelfs 501 zou niet erg zijn. ;)
Ik lees overigens niet in de functie als mod hoor, maar gewoon als gebruiker met helaas ook ervaringen.

En hier vandaag niet zo happy. IJzer eraf.. Hopelijk kan de smid snel komen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:34

Hey, ik geef mijn paard al een tijdje s&s maar hij eet het bijna niet meer. Zou ik het met iets kunnen mengen? Hij krijgt nu een handje 2 x daags.

Groetjes

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:38

Waarom voer je het? Want een handje is niet genoeg voor de vit/min lijkt mij?
Zelf voer ik Spillers Happy Hoof, dat wordt goed gegeten. Ik gebruik het om vit/min doorheen te geven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:46

ik geef als totaalsupplement Marstall Force naast het beetje krachtvoer dat ik geef en het ruwvoer...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:01

Omdat hij bevangen is geweest mij is toe aangeraden maar 1 handje te geven. Is dat te weinig?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:03

Qua vit/min is het te weinig ja.
Zelf geef ik per dag ook maar iets van twee handjes HappyHoof hoor per dag. Maar ik doe naar dus Marstall Force doorheen voor de vit/min.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:07

Ow dan ben ik verkeerd voorgelicht. Dus hij moet dan een halve kilo 2x daags ofzo? Wat kan ik er doorheen doen voor de lekker? Hij eet het namelijk amper op.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:14

PAard is trouwens wel te zwaar

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:36

Nou ja, ligt er dus aan waarvoor je het hem geeft?
Gaat het om vitaminen en mineralen, of wil je hem gewoon wat geven?
Precieve hoeveelheden van Safe and Sound weet ik niet.
Maar als die het slecht wil eten zou je ook naar iets anders kunnen kijken.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:50

Ik geef safe and sound met brandnetel,zeewier en knoflook voor vit en mineralen. Maar moet dus meer gaan voeren denk ik. Wil wel kijken voor iets anders maar heb net een neiuwe zak. Dus wil voor nu even mengen met iets lekkers. Gewoon handje erdoor heen.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:14

Ik zou ook stoppen met eten als er brandnetel, zeewier en knoflook over mijn boterham met kaas werd gedaan... :D

Laat de brandnetel, zeewier en knoflook eens weg, en kijk het een paar dagen aan of hij nu wel weer eten wil.
Op de zak S&S staat trouwens een voeradvies, er staat een minimum en maximum hoeveelheid te voeren product per kg paard op, heb je dat wel al gelezen ?

ps... als je een/twee handje(s) per dag voert, hoe lang doe je dan met een zak en is het voer dan nog wel goed ?
S&S heeft zo'n 5 maanden houdbaarheid vanaf productiedatum, let je wel op deze datum ?