[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:38

Sterkte voor de mensen die het weer nodig hebben :(:)

Letizia, ik heb mijn pony een kuur 'drainage compositum' van 'de groene os' gegeven, maar pas nadat hij geen medicatie meer kreeg :) En ook vooral omdat hij door de buut erg ziek is geworden. Of hij is opgeknapt enkel door te stoppen met de buut, of dat de drainage kuur daaraan heeft geholpen weet ik niet, maar hij ziet er weer een stuk beter uit dan toen ie zo ziek was :j (Sinds we begonnen met de buut stopte zijn verharing, met het stoppen daarmee kwam de verharing weer op gang en nu zit ie mooi glanzend en glad in z'n vacht).

Bij mijn pony is vandaag de tandarts geweest :) Hij was erg braaf. Hij heeft vanmorgen weer onwijs lopen rennen en bokken (stond te kletsen en duurde hem te lang voor ik met z'n hooi kwam geloof ik := ) dus ben benieuwd hoe hij straks/morgen dan weer loopt, toch elke keer weer spannend. Maar de laatste tijd houdt ie zich toch wel goed nadat ie gek heeft lopen doen :j

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:46

@lolclub

jouw vorige post is zo waar :j

zo is het bij mijn appaloosa ook gegaan
waarschijnlijk al 4 jaar aan het opbouwen geweest en vorig jaar ineens ge-explodeert
de trigger is waarschijnlijk alle medicatie geweest die ze gehad heeft op de vrijdag,zaterdag en zondag
op maandag 1 zakje prodynam en om 12 uur stond ze spierbevangen en de dag erna zwaar hoefbevangen en gekantelde hoefbenen

de dinsdag ervoor nog gereden,op woe liep ze niet zuiver en was wat traag,en op donderdag kwam er een verdikking op de bil, waardoor we dachten dat ze van de Belg een trap gehad,op vrijdag niet op dat been willen staan , DA erbij en een pijnstiller in de bloedbaan ,2 zakjes prodynam en zakje Hiroduid[ schrijf je vast anders ]
dat alles heeft haar DE zet gegeven voor de diagnose acute EMS
na 11 dagen van veel pijn ingeslapen |(

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:26

@Mirgino

Ik heb je IM Topic in je onderschrift even gelezen om te kunnen begrijpen wat er allemaal gebeurt is met je paard,
maar dat is heftig zeg.. :(:)

Als ik het goed begrijp kreeg ze medicatie voor d'r dikke bil, daarvan werd ze vrijwel direct spierbevangen,
toen is ze naar de kliniek vervoerd en daar werd ze hoefbevangen.
Heb ik het zo ongeveer goed ?

Heeft de DA het er nog over gehad dat ze waarschijnlijk al langer IR/EMS had of was ook dit een acute zaak ?

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:03

lolclub schreef:
@Mirgino

Ik heb je IM Topic in je onderschrift even gelezen om te kunnen begrijpen wat er allemaal gebeurt is met je paard,
maar dat is heftig zeg.. :(:)

Als ik het goed begrijp kreeg ze medicatie voor d'r dikke bil, daarvan werd ze vrijwel direct spierbevangen,
toen is ze naar de kliniek vervoerd en daar werd ze hoefbevangen.
Heb ik het zo ongeveer goed ?

Heeft de DA het er nog over gehad dat ze waarschijnlijk al langer IR/EMS had of was ook dit een acute zaak ?

ik heb haar 5 jaar gehad, ze heeft bij mij een dood veulen gehad en tijdens de dracht kreeg ze een dikke nek, ze dronk veel en had dunne mest
helaas heeft de DA nooit de link naar IR gelegd
het heeft dus 5 jaar gesluimerd en doordat ze de wei op ging [ na 2 weken wennen dag en nacht ]en er waarschijnlijk voor haar teveel fructaan in gezeten heeft en medicatie is het ineens naar buiten gekomen

ze heeft bij mij veel dingen gehad waar geen verklaring voor te vinden was ,maar wat nu achteraf allemaal terug te leiden is IR

en wat er nu met de bil aan de hand was blijft een raadsel.
dit is de verdikking
Afbeelding

ze heeft op vrijdag haar eerste pijnstillers gehad en za en zo 2x per dag 2 zakjes op ma ochtend 1 zakje en om 12 uur was het mis, ze was spierbevangen
op de kliniek gestopt met pijnstiller om haar de dag erna goed te kunnen beoordelen en toen vonden ze haar s`ochtends zwaar bevangen
zo vonden we haar toen we aankwamen in de kliniek
gelukkig had ik de zweetdeken mee want ze stond te trillen en was bezweet
Afbeelding

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:09

lolclub schreef:
paars schreef:
Als het op kan flakkeren, dan lees ik dat als: de ontsteking was niet 100% over en flakkert weer op. Bedoelt Maarten dat? Nee toch?


Mijn Da noemde destijds de aanval bij mijn merrie ook een opflakkering,
toen ik er naar vroeg wat hij bedoelde , zei hij dat deze vorm van HB (fructaan- en koolhydratenlaminitis) al langer in aantocht was (kan enkele weken tot maanden),
het paard was in feite al in een lichte ontstekingsfase geraakt en het was wachten op de trigger die nodig is om de ontsteking op te doen laaien en zichtbaar te maken.

dit in tegenstelling tot bijv de koliek, inbraak in de voerkamer en ontstoken baarmoeder HB waarbij de aanval acuut optreed binnen 24 tot 48 uur.


Ik denk inderdaad dat hij dit bedoelde... en daarmee voel ik dus meteen de schande over me want ik had het kunnen zien aankomen. Niet dat het ijzer eraf vloog maar wel dat ze weer wat gewicht aan het verzamelen was en haar nek wat dikker werd. Voel me zo schuldig dat ik die signalen niet als een enorme alarmbel heb opgepakt..
Je denkt aan één kant: het gaat zo goed, ze is vrolijk, opgewekt en levenslustig, loopt helemaal goed en ja, die mooie zonnige dagen en de verleiding van een hele grote wei.. ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. |(
Natuurlijk hebben ze in de voorafgaande tijd niet zo langdurig op de wei gestaan als vóór het uitbreken van de HB vorig jaar.. toen liet ik ze gerust dag en nacht op de wei rondkuieren. Nu gingen ze alleen 's morgens vroeg, dan op stal of in de rijbak, en 's avonds weer een paar uurtjes in het donker. Ik had beter moeten weten met haar voorgeschiedenis en het feit dat ik toch geacht wordt genoeg te weten over de grassituatie ( droog, weinig regen, groeispurten)....
De enige 'smoes' die ik heb is dat het zo ontzettend snel gegaan is - het opzetten van de manenkam, het verdwijnen van de zichtbare ribben leek maar een paar weken in beslag te nemen.Aan één kant is het nog goed dat ze haar ijzer verloor want dan wordt je hartgrondig met je neus op de feiten gedrukt.. wie weet had ik haar anders wel gewoon op de wei gelaten. met nog grotere schade..
Anyway.. de dames zijn het met hun dieet en weideverbod niet eens... gisteravond laat ging ik voeren voor de nacht en toen waren ze allebei vertrokken.. dat is wel schrikken hoor! Pauli bleek op de grote wei te staan, heel ver weg in het donker en vretend alsof haar leven er vanaf hing, en aanvankelijk konden we Fries helemaal niet vinden. Ik dacht dat ik gek werd! Gelukkig vond ik haar uiteindelijk op de andere wei, verstopt achter de bosjes..en ja, ook met een mond vól gras.
Dwars door de draden heen.. stroom maakt niet uit: ze hadden gewoon honger.
Misschien moet ik maar iets minder rigoreus zijn en ze iets meer te eten geven.. voor Pauli (circa 700 kg) had ik 15 kilo hooi afgewogen en voor Jilske ( iets onder de 600) ong. 11 kg.. dat is wat ze normaal ook krijgen maar daarbij dan nog hun weidegang en hun F4F brokjes met een handje lucerne.

Ach ja, zo is er altijd wat, never a dull moment!

Tuc

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:33

Vandaag mijn pony buiten gedaan, draaft ze zo weg!!!! :D
Dat komt dan door de pijnstillers, dus ik weet niet of dit nou wel zo goed is.
Heb net de hoefsmid gebeld. Die kijkt dan of de witte lijn uitgebreid is en slijpt de hoeven bij. Hoop dat het goed uitpakt.

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:45

@jp
:(:)
Niet zo streng voor jezelf. Balen dat ze zelf op zoek zijn gegaan naar gras. }>
Ter vergelijking: Die van mij krijgen veel minder hooi; 5 kg per paard. Image weegt zo'n 500 kg en Janouk zo'n 425 kg. Met 3/4 onderhoudsbrokken Equiral en 1 uur weidegang.

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:33

@JP

Schande en schuldig voelen moet je niet doen, je hebt het niet expres gedaan en Pauli is er ook niet mee geholpen.
Het sluipt er in, maar ik denk dat dat bij iedereen zo is.

Wat is er nou mooier dan een tevreden paard op een groot stuk gras, wie zijn wij om ze dat te ontnemen.

We zijn allemaal dagelijks bezig met een (naar eigen kunnen) zo goed mogelijk weide, voer en bewegings programma ,
onze eigen belangen schieten er geregeld bij in, maar juist door het schuldgevoel vinden we dat we dat verplicht zijn aan ons paard.
Ik kan het me heel goed voorstellen dat de strenge aanpak in de loop der tijd allemaal wat verslapt.
Soms heb je er gewoon geen zin meer in, wil je je paard gewoon lekker naar buiten gooien de hele dag en zelf een paar weken op vakantie gaan.

Dus, kop op en uit die hoek ! (geeft JP een schop onder de kont en een zoen op d'r wang :D )

ik wil wel een kleine kanttekening maken bij de hoeveelheid hooi die je voert.
ieder uur op het gras telt ongeveer als 1 kilo droge stofgehalte.
stel: Pauli loopt nu s'morgens 1 uur en s'avonds 2 uur op het gras, dan moet je dit dus tellen als 3 kilo DS.
Pauli is 700 kilo ideaal gewicht dus ze heeft nodig : 10,5 kilo tot 14 kilo maximaal DS.

Er van uitgaande dat hooi 2e jaars op 85 % DS zit heeft Pauli nog 9 kilo (bij 1,5 % DS) tot 13 kilo hooi (bij 2% DS) nodig
(deze kilo's zijn werkelijke kilo's hooi, reeds omgerekent vanaf DS gehalte).

Je zat dus wat hoog met je 15 kilo hooi voor Pauli heb ik het idee.

Als je je weidebeleid straks bijvoorbeeld eens aanpast naar 2x daag 1 uur en dan 10 kilo hooi, dan zou je een mooie basis hebben om Pauli op gewicht te houden.
je zit dan exact op de 1,5 % DS.
de rekensom: 10 kilo hooi:100 x 85 = 8,5 kg DS, + 2 kg DS uit gras = 10,5 KG DS (700 kilo x 1,5% = 10,5).

mag Pauli weer geforceerd bewegen, dan kun je stellen dat ieder uur goede vlotte beweging 1 kilo DS gehalte compenseerd.

Jip en Janneke taal: ieder uur redelijk intensief werk (duurwerk of sport) mag aangevuld worden met een gelijkwaardig aantal kilo's DS

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:00

lolclub schreef:
Je zat dus wat hoog met je 15 kilo hooi voor Pauli heb ik het idee.

Hangt ook af van het soort hooi. Vash is (op weegschaal gewogen) 600 kg en krijgt qua gewicht net zoveel hooi als Pauli. Minder hooi geven aan hem betekend afvallen en dat hoeft nu niet meer. Hiermee (+ de dagelijkse hoeveelheid F4F) blijft hij op gewicht.

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:23

@JP: Ben het trouwens eens met lolclub: niet jezelf zo in de schuldhoek zetten,snáp het wel, maar je hebt zo je best gedaan én wat fijn is, is dat je een beetje weet hoe het kómt! Soms tasten mensen daarover geheel in het duister. Dit geeft hoop dat je het toch steeds beter onder controle krijgt voor de toekomst. Leermomentje dus voor jou, maar ik leer er ook weer van. Honger zullen ze niet gehad hebben lijkt me, maar ja, de smaak van grás is onweerstaanbaar voor ze. Duwen tegen de draad om nóg een plukje te pakken misschien. Staat de stroom er goed op? Hopelijk heeft de escapade verder geen gevolgen, hoe ging het verder vandaag met Pauli?

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:13

paars schreef:
lolclub schreef:
Je zat dus wat hoog met je 15 kilo hooi voor Pauli heb ik het idee.

Hangt ook af van het soort hooi. Vash is (op weegschaal gewogen) 600 kg en krijgt qua gewicht net zoveel hooi als Pauli. Minder hooi geven aan hem betekend afvallen en dat hoeft nu niet meer. Hiermee (+ de dagelijkse hoeveelheid F4F) blijft hij op gewicht.


Hoe lang staat Vash daarnaast nog op de weide en als hij op de weide staat, hoe is de kwaliteit ?

Ik ben het met je eens dat 15 kilo niet teveel hoeft te zijn voor een groot paard zoals Pauli mits het schraal hooi is en/of graszaadhooi zoals jij dat voert,

Echter, de hoeveelheid die Pauli kreeg moet wel teveel geweest zijn want Pauli werd dikker.

Hoogstwaarschijnlijk kwam dit niet eens van het hooi maar voornamelijk door de overvloed aan nieuw gras die een paar weken geleden is ontstaan doordat het inene behoorlijk begon te regenen,

Feit blijft echter dat 15 kilo weidehooi naast 3 uur weidegang op normaal/nieuw gras echt een beetje te veel is voor ieder paard van 700 kilo.
(ik ga er hierbij wel vanuit dat er niet gewerkt wordt met het paard)
Laatst bijgewerkt door lolclub op 31-07-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:17

Ik dacht dat Pauli nu niet meer op de wei stond sinds een paar dagen, vandaar. Vash staat idd niet op de wei. Anders zou ik moeten minderen. Zeker.

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:38

@Mirgino

Dat klinkt als zwangerschaps diabetes welke niet meer weg is gegaan,
is je veulen voordat het geboren werd al overleden ?

wat vermoedde je DA vwb de bult op haar bil ?

een vriendin van mij had een paard met uiterlijk net zo'n kwetsuur, dit was gekomen doordat de merrie kort en snel gedraaid was in de box omdat ze schrok.
in haar draai was haar knie vastgeschoten (patella fixatie) en ze is toen gevallen met een rechtgehouden achterbeen.
hierbij is de spier van het bot losgerukt en zat nog maar aan een paar spiervezels vast.
het zag er net zo uit als bij de jouwe en heeft zeker een half jaar geduurt voordat de merrie weer onder het zadel kon.
ze moest meteen boxrust hebben voor een aantal weken.
Als het hetzelfde is dan is de verdikking ontstekingsvocht bij de aanhechting aan het bot en het "gat/kuil " ervoor is waar de spieren hadden moeten zitten, nu echter afgerukt zijn en dus ingekrompen zijn
Bij de merrie van mijn vriendin is het gat nooit weggegaan, andere spiervezels hebben de taak van de afgerukte spiervezels overgenomen.

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:42

Tuc schreef:
Vandaag mijn pony buiten gedaan, draaft ze zo weg!!!! :D
Dat komt dan door de pijnstillers, dus ik weet niet of dit nou wel zo goed is.
Heb net de hoefsmid gebeld. Die kijkt dan of de witte lijn uitgebreid is en slijpt de hoeven bij. Hoop dat het goed uitpakt.


hoeveel pijnstillers krijgt ze nog, welke precies en hoe groot is ze ?

doe wel voorzichtig hoor,
Pijn is bedoelt om aan te geven hoever een lichaam mag gaan, met pijnstillers gaan ze dus over deze grens heen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:52

lolclub schreef:
@Mirgino

Dat klinkt als zwangerschaps diabetes welke niet meer weg is gegaan,
is je veulen voordat het geboren werd al overleden ?

wat vermoedde je DA vwb de bult op haar bil ?

een vriendin van mij had een paard met uiterlijk net zo'n kwetsuur, dit was gekomen doordat de merrie kort en snel gedraaid was in de box omdat ze schrok.
in haar draai was haar knie vastgeschoten (patella fixatie) en ze is toen gevallen met een rechtgehouden achterbeen.
hierbij is de spier van het bot losgerukt en zat nog maar aan een paar spiervezels vast.
het zag er net zo uit als bij de jouwe en heeft zeker een half jaar geduurt voordat de merrie weer onder het zadel kon.
ze moest meteen boxrust hebben voor een aantal weken.
Als het hetzelfde is dan is de verdikking ontstekingsvocht bij de aanhechting aan het bot en het "gat/kuil " ervoor is waar de spieren hadden moeten zitten, nu echter afgerukt zijn en dus ingekrompen zijn
Bij de merrie van mijn vriendin is het gat nooit weggegaan, andere spiervezels hebben de taak van de afgerukte spiervezels overgenomen.

het veulen was waarschijnlijk te groot, kan door suiker gekomen zijn maar dat is niet vastgesteld
de DA dacht dat het wel nog geademd had ,dat kon hij zien aan de foto hoe het veulen erbij lag
s`ochtends was het veulen nog druk geweest in de buik

foto van het veulen staat onder in mijn profiel,ze was 102cm van hoef tot schoftje.

en wat er met de bil was weet ik niet, dat is toen op de 2 de plaats geschoven omdat al het andere voorging
helaas kom ik er ook niet meer achter.

Tuc

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:59

lolclub schreef:
Tuc schreef:
Vandaag mijn pony buiten gedaan, draaft ze zo weg!!!! :D
Dat komt dan door de pijnstillers, dus ik weet niet of dit nou wel zo goed is.
Heb net de hoefsmid gebeld. Die kijkt dan of de witte lijn uitgebreid is en slijpt de hoeven bij. Hoop dat het goed uitpakt.


hoeveel pijnstillers krijgt ze nog, welke precies en hoe groot is ze ?

doe wel voorzichtig hoor,
Pijn is bedoelt om aan te geven hoever een lichaam mag gaan, met pijnstillers gaan ze dus over deze grens heen.


Ja, ik weet het.
Ze krijgt twee zakje Pro-Dynam en twee zakjes Ascal per dag. Ze is 1.15m groot.
Ik kijk wel goed uit. Vandaag heeft ze langere tijd op stal gestaan, omdat ze anders ontsnapt en het weiland in glipt :O
Dus dat hek ga ik morgen maar eens maken.

Ohja, verder loop ik elke dag ong. drie rondjes in de bak met haar. Dat vind ze altijd erg leuk :+

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:33

Het gaat niet om de stokmaat, maar om het gewicht. Net als wormkuur geef je pijnstiller zoveel mg per zoveel kg gewicht.
Mijn grote shet van 106 cm en 220 kg, mocht maar 1 zakje buut per dag (eigenlijk mag een klein paard tot 225 kg om de dag maar een zakje buut, volgens de verpakking).

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:23

Ik vergat nog wat bij mijn vorige bericht.
Ik had het over zakjes van 1 gram oftewel 1000 mg werkzame stof phenylbutazone. Ingeval van 500 mg werkzame stof, zouden het dus inderdaad best 2 zakjes kunnen zijn.

tjee

Berichten: 494
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Capelle aan den Yssel

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:11

Die van mij weegt 340 kilo en kreeg 2 x daags een half zakje van 1 gram

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:20

@JP

hoe is het met Pauli vandaag ?

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:24

Hebben jullie wel eens gehad dat je zo inene een dag weer een lichte pulsatie voelde op 1 been terwijl er verder niks aan je paard te merken was ?

dus geen dikkere nek, stijf lopen, mat of ziek zijn, en alle andere kenmerken van HB ?

als het in 1 been is kan het dan wezen dat er een zoolzweertje onderweg is, of moeten ze hier direct kreupel aan zijn ?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:21

lolclub schreef:
Hebben jullie wel eens gehad dat je zo inene een dag weer een lichte pulsatie voelde op 1 been terwijl er verder niks aan je paard te merken was ?

dus geen dikkere nek, stijf lopen, mat of ziek zijn, en alle andere kenmerken van HB ?

als het in 1 been is kan het dan wezen dat er een zoolzweertje onderweg is, of moeten ze hier direct kreupel aan zijn ?



nee,dat heb ik nog nooit gehad...pulsatie wil wel zeggen dat er iets aan de gang is in de hoef...maar dat wist je vermoedelijk al :D

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:31

Ja, daarom juist,
ik word er ook een beetje onzeker van wat te doen nu

het enige wat ik me kan bedenken is dat ze gister even over die voet struikelde , ze liep vervolgens ook zonder dat er wat aan de hand was weer verder, maar er kan natuurlijk wat gelegen hebben waar ze op gestaan heeft.

Je ziet ook echt verder niks aan d'r, ze is even blij en vlot als anders, loopt verder goed op straat en op de zachte grond enz.

de pulsatie was al wel wat afgenomen nu maar helemaal weg is het nog niet, ze heeft het sinds gisteravond

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:29

ik heb toch maar even naar de dienstdoend arts gebeld

volgens hem kon het inderdaad komen door de struikel, ze forceren dan toch de ondervoet en dus ook het hoefbeen en dat geeft ook pulsatie.
als ze verder helemaal oké leek kon hij zich niet voorstellen dat het een aanval van HB was.
Ze moest dan echt gaan kreupelen volgens hem.

moest iig geen bute gaan geven nu, want dat zou de pijn maskeren,
ze willen liever even weten hoe het morgen is zonder pijnstilling.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:39

lolclub schreef:
ik heb toch maar even naar de dienstdoend arts gebeld

volgens hem kon het inderdaad komen door de struikel, ze forceren dan toch de ondervoet en dus ook het hoefbeen en dat geeft ook pulsatie.
als ze verder helemaal oké leek kon hij zich niet voorstellen dat het een aanval van HB was.
Ze moest dan echt gaan kreupelen volgens hem.

moest iig geen bute gaan geven nu, want dat zou de pijn maskeren,
ze willen liever even weten hoe het morgen is zonder pijnstilling.



wacht gewoon morgen even af....misschien valt het wel mee!
Een beetje kloppen moet het wel hoor.... :D Maar niet zoals een migraine aanval...hoe leg ik dit uit?