Gister is de smid weer geweest en de hoeven zagen er mooi uit. Bij Sam is is de witte lijn weer mooi smal, de vorige keer was bij Luuk de witte lijn nog "brokkelig" en weer mooi gelijk dus de smid en wij ook waren tevreden.
Vanmiddag ging ik ze voeren niets aan de hand,Luuk pakt zoals gewoonlijk een hap hooi uit de mand.
Ik heb de mand weer gevuld voor morgenvroeg en emmer water gevuld om de emmer in de stal bij te vullen.
Kom terug staat ze te treuren, zeg wat is er. Komt aan lopen,recht het stalletje in. En gaat liggen en wilt rollen. Slaat met der hoofd tegen de wand toen ze om wou rollen, blijft liggen. Ondertussen zwaar ademen.
Heb een tik op der kont gegeven zodat ze ging staan.
Snel het halstertje gepakt en gaan stappen.
Buiten zag ik dat haar onderlip hing en een rochelende ademhaling. Nicht (stikbang van paarden) gevraagd dat ze hem vast hield dan kon ik de buurman halen.
Zo gezegd zo gedaan, de buurman verder gekeken en gevoeld aan der buik.Tante en nicht gingen terug naar binnen om verder eten.
Tandjes gekeken zover dat ging zonder de tong uit de mong te halen, voor de 1e keer getemperatuurd

Ze had wel een snotneus en stond te smakken.
Mijn vader was ondertussen thuis gekomen dus die kwam ook. Hij heeft de keel gemasserd en toen moest ze 2 keer proesten. De witte snotters vlogen in het rond. Ze leek wat te bekomen.
Halster weer afgedaan,mevrouw loopt naar binnen en gaat of er niets gebeurt en aan de hand was hooi eten.
Terug naar huis gegeaan en even gegeten. Toen de DA gebeld voor advies, hij dacht aan slokdarmverstopping.
Moeten het nu in de gaten houden en anders bellen.
Sorry voor het lange en misschien wel warrige verhaal, ben ondertussen ook nog een paar keer gaan kijken. Tot nu toe is alles rustig.