Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy15 schreef:Maar gaan jullie dan echt alleen uit van wat volgens het boekje de ideale hoeveelheid is voor jullie paard?
Dat heb ik namelijk nooit gedaan eigenlijk, bekijk het gewoon per dag en als ik het idee heb dat hij aankomt gaat hij iets terug in hoeveelheid, en als hij teveel afvalt krijgt ie iets meer
Jannepauli schreef:Ik baal stevig.. Pau is niet beter vanmorgen, integendeel: ze loopt op eieren. Hoefsmid is niet te bereiken- ik laat voor de zekerheid vanmiddag de veearts komen. Het ging zo goed.. en nu opeens weer dit. Het kan verschillende oorzaken hebben maar ik durf niet te wachten - in ieder geval geen weidegang meer en nu maar hopen dat het of een vernageling is, zoolkneuzing, hoefzweer...
Wendy15 schreef:lolclub: Mijn pony stond op een kaal stukje land en kreeg 2 keer per dag ongeveer 2 plakjes hooi, en 3 keer per week een héél klein strookje gras (geen krachtvoer). Tóch is ie bevangen geraakt.. Van de ene op de andere dag stond ie onwijs kreupel aan 1 been in het land. Je weet het denk ik soms toch niet hoe het kan
Letizia schreef:Vanmorgen een filmpje gemaakt van het wandelen, ze was super vrolijk, als maar snuiven. Tis net jammer dat ik d'r hoofdje er niet op kon krijgen, strak vooruit kijkend met priemende oortjes
Wel nog wat stijfjes en voorzichtig, maar ja, 5 weken stil staan
xFioon schreef:mijn pony doet het idd goed op de safe and sound van D&H, thanks voor de tips van hier
Hij eet het nu al 3 weken...
Heb de foto's van zijn hoefjes binnen, interesse om ze te zien hier?
Ik zie er zelf namelijk niet zoveel aan...
lolclub schreef:Jannepauli schreef:Ik baal stevig.. Pau is niet beter vanmorgen, integendeel: ze loopt op eieren. Hoefsmid is niet te bereiken- ik laat voor de zekerheid vanmiddag de veearts komen. Het ging zo goed.. en nu opeens weer dit. Het kan verschillende oorzaken hebben maar ik durf niet te wachten - in ieder geval geen weidegang meer en nu maar hopen dat het of een vernageling is, zoolkneuzing, hoefzweer...
Oeh dat is mooi k..,
ik leef met je mee !
is de DA al geweest ?
Jannepauli schreef:Oei, nou heb ik een hele gekke gedachte - brainstorm 's met me mee... ik ben circa een week geleden met F4F begonnen.. vanaf dat moment vond ik haar hals wat opzetten -- zou het kunnen dat ze 'te veel' vit/mins binnenkrijgt, te 'rijk' zeg maar? Of is het complete onzin? Ik kan natuurlijk testen door nu meteen te stoppen en alleen nog maar hooi te geven ( ik hou haar sowieso van de wei af)
Jannepauli schreef:Het had allemaal wat voeten in de aarde maar de smid is zojuist geweest. We hebben alles nagelopen, geen pols, geen warme hoeven, in stand belast ze beide voorbenen. Maar laat je haar een rondje rennen dan is het uit met de pret. Stappen gaat redelijk, galop natuurlijk perfect maar draven doet ze liever niet en toont ze kreupel.
Volgens de smid zit ze mogelijk tegen bevangenheid aan (nek sinds een dag of twee hard) dus joepie.. daar gaan we weer![]()
Morgenochtend komt de paardenarts voor de zekerheid nog een keer inventariseren en om Ascal af te leveren voor het geval dat..
Oei, nou heb ik een hele gekke gedachte - brainstorm 's met me mee... ik ben circa een week geleden met F4F begonnen.. vanaf dat moment vond ik haar hals wat opzetten -- zou het kunnen dat ze 'te veel' vit/mins binnenkrijgt, te 'rijk' zeg maar? Of is het complete onzin? Ik kan natuurlijk testen door nu meteen te stoppen en alleen nog maar hooi te geven ( ik hou haar sowieso van de wei af)..
En dan nog wat: er is een aantal weken geleden bij ons in de storm een enorme wilgenboom omgegaan. Het is in ieder geval een soort van wilg en de paarden hebben uitbundig aan de takken, bladeren, stammen staan knagen..
Poeh, weer allemaal puzzelstukken???
xFioon schreef:ik ga het nu bij Rene wielens bestellen denk ik, daar had ik het de vorige keer supersnel van binnen!
Heb net gebeld (wel voor 17.00 hoor) maar hij neemt niet op.
Openingstijden zijn volgens de site ook woensdag en zaterdag, dus hoop niet dat ik pas zaterdag weer kan bellen?...
geerke schreef:ik merk bij mijn paard dat iedere verandering hoe klein ook in het voer ,supplement,hooi noem maar op ...een risico met zich mee brengt.
Tenminste na een week of twee,niet meteen.
De afvalstoffen worden gewoon niet goed afgevoerd bij ex bevangers...en een afvalstof is in dit geval alles waar TE voor staat.
lolclub schreef:geerke schreef:ik merk bij mijn paard dat iedere verandering hoe klein ook in het voer ,supplement,hooi noem maar op ...een risico met zich mee brengt.
Tenminste na een week of twee,niet meteen.
De afvalstoffen worden gewoon niet goed afgevoerd bij ex bevangers...en een afvalstof is in dit geval alles waar TE voor staat.
Hoe en waaraan merk je dat dan ?
geerke schreef:het begint met een grijze stofwaas op zijn nek,iets hardere manenkam en bulten op zijn kont....en dan,als ik dat negeer,beurtelings voorhoeven ontlasten...maar dan is hij al flink op weg.
Dit overkwam mij dus vorig jaar...geweekt hooi want ik hoorde een kuchje.
Toen dacht ik wat meer te kunnen geven omdat het meeste fructaan er toch uit zou spoelen...niet dus.Ik weekte het 6 uur,onder water.
Dat is wel een proces van enkele weken,dan is de emmer vol zeg maar...het paard bedoel ik