hwn schreef:Ik vraag me ook af of de behandelwijze anders is in Belgie dan in Nederland, heb nog nooit gehoord hier in Belgie dat paarden weken/maanden op buut stonden. Over werk of beweging zijn de meningen bij de DA'en dan weer verdeeld.
Ik weet niet hoe dat met anderen zit maar mijn dierenarts weet dat ook niet. Die is er 1 keer bij geweest om ze op bute te krijgen (aantekening in het paspoort) en daarna ben ik zelf bij Abler gaan bestellen omdat dat goedkoper is. Mijn DA kan verder toch niks extra's doen, dit is management en uitzingen... Dat Pippa ook op de bute is gegaan weet mijn DA ook niet (aantekening gelijk in laten zetten bij aanmaken paspoort dus maakt niet uit) want toen had ik al bute van Abler voor Raya. Ik heb al 2 keer eerder proberen af te bouwen maar kon bij een dip dan toch weer terug (dip kwam dan niet door het afbouwen maar door incident of bekappen). Nu gaat ze weer heel goed en ben ik weer aan't afbouwen, maar nu nog langzamer en ben er boswellia naast gaan geven. Gisteren en vandaag geen boswellia omdat het op is en m'n bestelling helaas later binnen komt en vandaag toch weer een fractie gevoeliger dus ik vermoed dat de boswellia zeker wel wat doet... Vanaf morgen krijgt ze dat als het goed is weer, dan tinctuur dus we gaan het zien... Het feit dat ik de track heb laten frezen is wel de belangrijkste factor geweest dat ze nu ineens zo vlot verbeteren. Lekker veel en pijnvrij kunnen bewegen omdat het zand mul is waardoor ze meer beweging krijgen en de doorbloeding veel beter is. Ik dacht dat het alleen op het zachte zo goed zou zijn maar na een paar dagen in het mulle zand werden ze beiden ook op het harde stuk track veel beter. Hopelijk nu geen dip meer en eindelijk richting 'genezing'.