Citaat:Ik lees geregeld mee op een internationaal forum van hoefsmeden afkomstig van alle delen van de wereld.
Heb je een link naar dat forum ajb?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janouk schreef:Image haar hoefbeen is ook fors gekanteld.
De röntgenfoto staat op de website van hoofcare (ook ergens heel veel bladzijden terug in dit topic)
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... svaart.htm
Image had tijdens de curretage ook nog last van een zoolontsteking precies onder de punt van het hoefbeen en het hoefbeen was ontstoken.
Wij zijn nu 3 jaar verder en Image loopt nog steeds goed. Wel op ijzers, want zonder ijzers kan ze absoluut niet pijnvrij lopen.
lolclub schreef:janouk schreef:Image haar hoefbeen is ook fors gekanteld.
De röntgenfoto staat op de website van hoofcare (ook ergens heel veel bladzijden terug in dit topic)
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... svaart.htm
Image had tijdens de curretage ook nog last van een zoolontsteking precies onder de punt van het hoefbeen en het hoefbeen was ontstoken.
Wij zijn nu 3 jaar verder en Image loopt nog steeds goed. Wel op ijzers, want zonder ijzers kan ze absoluut niet pijnvrij lopen.
ik blijf het een fascinerend verhaal vinden van Image en jou,
ik denk dat het inmiddels al de 10e keer is dat ik het gelezen heb en ieder keer krijg ik weer een rilling over mijn rug...
EstherHegt schreef:Het is ook bijzonder dat EMS wordt vergeleken met mensen, voor die liefhebbers een erg interessant artikel!!
Dit artikel beschrijft de verschillen tussen mensen en grazers.
http://www.journalofdst.com/January2009 ... OHNSON.pdf
Goed leesbaar,
lolclub schreef:EstherHegt schreef:Het is ook bijzonder dat EMS wordt vergeleken met mensen, voor die liefhebbers een erg interessant artikel!!
Dit artikel beschrijft de verschillen tussen mensen en grazers.
http://www.journalofdst.com/January2009 ... OHNSON.pdf
Goed leesbaar,
Wie heeft de moeite genomen dit stuk te lezen en wat vinden jullie ervan ?
Jannepauli schreef:Iedere keer als iemand zo'n reisje naar 't zuiden aankondigt, maak ik m'n eigen reis weer een beetje opnieuw.. dat schommelen tussen hoop en vrees. Letizia, sterkte en we duimen voor jou en je paard!
Letizia schreef:Voor ons is het naar het oosten
We zijn weer terug, ben erg opgelucht, in eerste instantie leek alle kreupelheid uit van haar artrose te komen, dus het was even de vraag of ijzers gingen helpen. Na het bekijken van de foto's en het zien van de dunne zool was 1 ding duidelijk: de zool moet ontlast worden, dus ze kreeg een prachtig breakover op de voorhoeven en toen kwam het moment, hoe zou ze nu lopen...Nou, een heel verschil
Nee ze loopt niet 100% zuiver en ja, er zit kreupelheid van de artrose, maar ze liep echt 'n stuk beter, morgen mag ik nog meer verwachten, oow wat was ik opgelucht
We mogen nu rustig aan gaan wandelen, omdat we hier aan het water wonen kunnen we gaan pootje baden of zelfs gaan zwemmen en natuurlijk rustig aan de pijnstillers gaan afbouwen. Beweging is voor de artrose nu erg belangrijk en het ijzer zal ook ondersteuning gaan bieden. De HB is op z'n retour, dus ook goed nieuws. Al met al geen slecht dagje
paars schreef:Graszaadhooi koop je in NH gewoon ook in kleine baaltjes. Dat komt gewoon uit Nederland. Paarden zijn grazers. Die zijn gewend om veel te eten met een lage voedingswaarde. Zeker een ijslander. 3 plakken hooi op een dag is misschien qua voedingswaarde goed, maar qua volume houdt het niet over. Dat zit niet tussen de oren, maar is aangetoond. Dat sommige mensen niet anders kunnen en dan goedpraten door te denken dat 4 uur eten op een dag óók wel kan, dat mag. Maar natuurlijk is het niet. En een paard kan op velerlei manieren worden gehouden. Als je wil dat het aansluit bij hun natuur, dan geef je veel laagwaardig ruwvoer. Graszaadhooi is een prachtig product dat veel wordt verkocht aan veehouders als pensprik en paardenhouders als voer. Net als met gewoon hooi moet je navraag doen naar de herkomst. Testen van kleine voorraden hooi doet niemand, dat is te duur en duurt te lang. Ik heb eens 6 weken op de uitslag moeten wachten....
paars schreef:1.Graszaadhooi koop je in NH gewoon ook in kleine baaltjes. Dat komt gewoon uit Nederland.
2.Paarden zijn grazers. Die zijn gewend om veel te eten met een lage voedingswaarde.
3.Zeker een ijslander. 3 plakken hooi op een dag is misschien qua voedingswaarde goed, maar qua volume houdt het niet over.
4.Dat zit niet tussen de oren, maar is aangetoond. Dat sommige mensen niet anders kunnen en dan goedpraten door te denken dat 4 uur eten op een dag óók wel kan, dat mag. Maar natuurlijk is het niet. En een paard kan op velerlei manieren worden gehouden. Als je wil dat het aansluit bij hun natuur, dan geef je veel laagwaardig ruwvoer.
5.Graszaadhooi is een prachtig product dat veel wordt verkocht aan veehouders als pensprik en paardenhouders als voer. Net als met gewoon hooi moet je navraag doen naar de herkomst.
6.Testen van kleine voorraden hooi doet niemand, dat is te duur en duurt te lang. Ik heb eens 6 weken op de uitslag moeten wachten....
Letizia schreef:Jannepauli schreef:Iedere keer als iemand zo'n reisje naar 't zuiden aankondigt, maak ik m'n eigen reis weer een beetje opnieuw.. dat schommelen tussen hoop en vrees. Letizia, sterkte en we duimen voor jou en je paard!
Voor ons is het naar het oosten
We zijn weer terug, ben erg opgelucht, in eerste instantie leek alle kreupelheid uit van haar artrose te komen, dus het was even de vraag of ijzers gingen helpen. Na het bekijken van de foto's en het zien van de dunne zool was 1 ding duidelijk: de zool moet ontlast worden, dus ze kreeg een prachtig breakover op de voorhoeven en toen kwam het moment, hoe zou ze nu lopen...Nou, een heel verschil
Nee ze loopt niet 100% zuiver en ja, er zit kreupelheid van de artrose, maar ze liep echt 'n stuk beter, morgen mag ik nog meer verwachten, oow wat was ik opgelucht
We mogen nu rustig aan gaan wandelen, omdat we hier aan het water wonen kunnen we gaan pootje baden of zelfs gaan zwemmen en natuurlijk rustig aan de pijnstillers gaan afbouwen. Beweging is voor de artrose nu erg belangrijk en het ijzer zal ook ondersteuning gaan bieden. De HB is op z'n retour, dus ook goed nieuws. Al met al geen slecht dagje