GoldenDancer schreef:ik merkte dat zie niet lekker liep op het harde na dat de smid was geweest. ik weet dat ze erg gevoellig is op- haar voetjes dus ik dacht in eerste instantie dat ze een beetje te kort was bekapt.
na 2 weken werd het niet minder en ging het in 2 dagen ineens heel hard achteruit.
ik heb mn smid gebeld en gevraagd of hij iets speciaals had gedaan.. ik hoefde nog niet een DA te bellen, hij kwam meteen kijken.
hij heeft het rechter ijzer (daar liep ze toen kreupel mee) eraf gehaald, niks aan de hand, niet vernageld ofzo. ook niet warm..
hij zij dat het binnen een paar dagen beter moest zijn. na 2 dagen trok ik het niet meer en heb ik de DA gebeld. het voelde echt niet goed. de DA heeft toch uiteindelijk geconcludeerd dat ze bevangen was. ze heeft toen metacam gekregen. toen ik dat moest afbouwen was het een dag later al meteen mis. stokkreupel. ik heb toen zelf een beetje aangedrongen op een foto. en niet voor niets. dat is nu iets meer 3 weken geleden. ze heeft toen 3 dagen op de kliniek gestaan. meteen andere ijzers gehad en een 10 dagen kuurtje metacam meegekregen. ook toen ik dat ging afbouwen was ze meteen weer kort en voorzichtig. daarna heeft ze 8 dagen buut gehad, was nog niet voldoenen ook na 2 dagen weer kort en voorzichtig, niet zo erg als de vorige keer, maar nog niet goed en recht voor en links achter zijn nog warm en hebben pols. ik heb nu tot dinsdag buut, dus donderdag gaan we het zien...
de dag erna gaat meestal wel goed maar de dag daarna is spannend!
waarschijnlijk is het een combi van verschillende factoren geweest, te mooi weiland, te dik en te weinig conditie. ik ben net klaar met revalideren. ben ik januari geopereerd. ze heeft dus vanaf het begin van het jaar niet veel gedaan...
mn mama heeft wel gereden nadat de sneeuw weg was maar ook niet dat je zegt gereden hahah
ze is nu echt zo ontzettend veel afgevallen, kreeg van de week op mn kop van mn pa "geef je pony eens wat te eten, ze is mager" hahah ze is nog verreweg van mager, ze komt in de buurt van wat normaal is.
ik moet zeggen dat ik echt heel hard gehuild heb op die kliniek... staat je paardje daqar zo in zo'n stalletje...
maar volgend de DA mag ik me niet schuldig voelen, hij vond het zelf niet heel duidelijk omdat paardje zich zo groot hield.
hij heeft ook goede hoop, moet alleen heel erg geduld hebben...
ik ben nu ook Hippo Laminitis erbij aan het geven. om de overtollige suikers af te voeren.
vond de DA wel een goed plan.
maar ik mag komende week weer terug naar de kliniek...
heb ik net een mooie roelofsen bus gekocht, word het eerste ritje naar de kliniek....
beetje jammer! haha
nee er is vocht onder het zooltje rechts gekomen en dfat is gaan smetten, ijzer moet er af en ciliconen onder.
moet speciaal bij die smid, en die beste man wil niet naar mij toe komen, te ver... dus...
ach is ook niet zo heel erg. dagje uit met pony, nieuwe bus en mn steun en toeverlaat mn lieve pappie!
wat een leuke foto van al die zeehondjes...
kan ook wel een weekje texel gebruiken... wat een stress geeft dit!
liefs Fab
Als ik het goed begrijp zijn de foto's met de kanteling van 4 en 6 graden dus 3 weken geleden gemaakt.
ze staat al sinds 6 weken op pijnstillers, eerst Metacam en sinds een dag of 10 op de Bute
Ze heeft nu nog pulsatie en de hoeven zijn nog warm.
Wat voer je momenteel en hoeveel bute krijgt ze per dag ?
Heb je het gevoel dat de Hippo ex Laminitis werkt ?
ben trouwens wel benieuwd naar je nieuwe paardenauto, heb je een foto ?
Laatst bijgewerkt door lolclub op 24-07-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt