Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:Wat vinden jullie ervan? Heb voor het eerst zelf de hoeven gekapt.
Voorvoetjes
[ [url=m/dpU4Yb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Achtervoetjes
[ [url=m/55YW5X.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de andere merrie
Voorvoetjes
[ [url=m/Kyus1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Achtervoetjes. 1 hoef is langer, ze had een wonde en liet die niet goed doen. Die is nu wel korter gezet aan de teen
[ [url=m/ko4hHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Quir schreef:De stralen horen ook wel degelijk wat bijgesneden te worden als ze te groot/dik en/of rommelig worden. Zelfs hier op de rotsige bodem en kneiterharde klei slijt de straal niet zelf.
Als de straal (met name de punt) te dik wordt gaan ze ook gevoelig lopen op de stenen/rotsige paden.
DubbelDun schreef:@ziezo: dan heb je een goede ondergrondof een 'oer'paard
Dat de verse straal wat hoger zit is logisch, die moet nog wat uitharden en zou te gevoelig zijn als die al meteen op de grond zou komen.
Ziezo_X schreef:Quir schreef:De stralen horen ook wel degelijk wat bijgesneden te worden als ze te groot/dik en/of rommelig worden. Zelfs hier op de rotsige bodem en kneiterharde klei slijt de straal niet zelf.
Als de straal (met name de punt) te dik wordt gaan ze ook gevoelig lopen op de stenen/rotsige paden.
Het is al een paar pagina's terug, maar ik zou hier graag nog een vraag over willen stellen als dat mag. Mijn paard 'vervelt' zijn eigen stralen eens in de zoveel tijd. Dit lijkt tegelijk te gaan met wanneer de nieuwe zool klaar(?) is en de oude er binnen enkele dagen vanzelf afschilfert. Is dit een bekend fenomeen? Net voor het vervellen wordt hij wat rommelig, en een week later is alles eraf en ziet de straal er weer super strak uit. Net als de zool, die dan weer helemaal gaaf is met een schub-achtige structuur. Gebeurd dit bij meer mensen, of heb ik een raar paard?![]()
(Normaal draagt de straal overigens netjes iets mee, maar na het vervellen lijkt hij even een week ofzo wat 'hoger' te zitten. En dan na een paar buitenritten ziet alles er weer als van ouds uit....)
Maartje1990 schreef:Ziezo_X schreef:Het is al een paar pagina's terug, maar ik zou hier graag nog een vraag over willen stellen als dat mag. Mijn paard 'vervelt' zijn eigen stralen eens in de zoveel tijd. Dit lijkt tegelijk te gaan met wanneer de nieuwe zool klaar(?) is en de oude er binnen enkele dagen vanzelf afschilfert. Is dit een bekend fenomeen? Net voor het vervellen wordt hij wat rommelig, en een week later is alles eraf en ziet de straal er weer super strak uit. Net als de zool, die dan weer helemaal gaaf is met een schub-achtige structuur. Gebeurd dit bij meer mensen, of heb ik een raar paard?![]()
(Normaal draagt de straal overigens netjes iets mee, maar na het vervellen lijkt hij even een week ofzo wat 'hoger' te zitten. En dan na een paar buitenritten ziet alles er weer als van ouds uit....)
Of het bij mensen gebeurt weet ik nietmaar voor paarden is het heel normaal!
Ziezo_X schreef:Quir schreef:De stralen horen ook wel degelijk wat bijgesneden te worden als ze te groot/dik en/of rommelig worden. Zelfs hier op de rotsige bodem en kneiterharde klei slijt de straal niet zelf.
Het is al een paar pagina's terug, maar ik zou hier graag nog een vraag over willen stellen als dat mag. Mijn paard 'vervelt' zijn eigen stralen eens in de zoveel tijd. Dit lijkt tegelijk te gaan met wanneer de nieuwe zool klaar(?) is en de oude er binnen enkele dagen vanzelf afschilfert. Is dit een bekend fenomeen? Net voor het vervellen wordt hij wat rommelig, en een week later is alles eraf en ziet de straal er weer super strak uit. Net als de zool, die dan weer helemaal gaaf is met een schub-achtige structuur. Gebeurd dit bij meer mensen, of heb ik een raar paard?![]()
DubbelDun schreef:@Clasical: je neemt dingen veel te letterlijk... ik bedoel met 'oerpaard' een paard wat een oerdegelijke ouderwetse zoalshethoort lichaamsfunktie heeft
Oerpaarden houd je als mens ook niet (dat op zich is al een contradictio in terminis), die bestaan gewoon
(of 'bestonden' eigenlijk
)