Suzanne_J schreef:Bedankt alvast voor alle tips!
Ik vind het ook allemaal erg vreemd, dus we hebben zonet nog maar eens naar de DA gebeld.
Op het moment loopt het paard in de stal heel gewoon, alsof er niks aan de hand is, maar als ik hem uit de stal neem (we moesten even de stal uitmesten) dan loopt hij nog wel erg voorzichtig en stijf op het harde. Hij heeft van de veearts dus ontstekingsremmers en pijnstillers gekregen. Ik heb zonet nog aan zijn hoeven gevoeld en ze leken inderdaad wel wat warm, maar het zaagsel (of hoe het ook heet) voelt ook een beetje warm dus ik weet niet of het nu daardoor komt. Aan zijn hoef zelf is niks te zien, als ik op zijn zool of straal druk lijkt hij dat niet heel fijn te vinden. Gewoon in zijn hoef knijpen is niet erg. Ik denk dat de veearts niet bedoelde dat we over 2 weken al meteen aan het werk mochten hoor, maar ze zei dat hij 2 weken alleen mag stil staan in de stal, en daarna weer in de wei en langzaamaan opbouwen ofzo. Maargoed dit is nog lang niet aan de orde want we willen eerst dat hij voor 200 procent genezen is.
We hebben dus net naar de veearts gebeld en gevraagd of het niet beter zou zijn om foto's te laten maken. Zij zegt dat foto's maken weinig zin heeft, aangezien of het in zijn hoef nu gekanteld is of niet, dat je daar toch niks aan kunt doen behalve wat we nu doen. En dat we beter nog even afwachten. Ze zegt ook dat hoefijzers hem verlichting kan geven dus de hoefsmid probeert zo snel mogelijk ijzers te zetten. Ik vind zelf dat de veearts vrij mild reageert, maar misschien ben ik gewoon mega overbezorgd.. Ik ben gewoon zo bang dat het niet meer goedkomt, vooral omdat eerst de veearts zei dat het wel goed zou komen, aangezien hij zo goed op de medicijnen reageert, maar het volgende moment zegt dat het wel gekanteld kan zijn, en dat het dus afwachten is.
Pff ik vind het allemaal zo vreselijk, ik snap nog steeds niet eens wat hoefbevangenheid precies is. Ik heb heel internet al afgelezen maar het zegt me allemaal niet veel. Iemand misschien bereid een korte jip en janneke versie te geven van wat er nu precies in de hoef gebeurd?
Ik vind dit verhaal idd ook vreemd.
Dat een paard van de ijzers af heel gevoelig loopt op het harde is eigenlijk heel vaak het geval.
Om als DA maar meteen de diagnose HB te constateren (terwijl een goede hoefsmid, dit zelf ook veelal als signaal kan zien)en zonder foto's vind ik erg raar.
Boxrust? waarom? lekker los op het natte zand, en zelf laten bewegen als hij dat wil, is veelal het beste.
HB op 4 benen, na het net verwijderen van de ijzers, lijkt me sterk
zou idd meer lijken op gevoelige voeten.