[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:34

Lielle wat een geweldige foto's zeg,

Alani Ik denk erg ook nu pas aan nu jij het zegt, mijn haf heeft ook zwangerschaps verlof Bloos

Ik heb met mijn andere paard zaterdag wedstrijd gehad
[HAW] Fiable Ami at B wedstrijd

Ging lekker weer 1 winstpunt erbij Knipoog

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:47

@Zamero; wanneer krijgt jouw merrie een veulen. Selena is 13 juni uitgerekend.

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:36

Zamero, wat een mooi paardje heb je daar zeg. Ontzettend mooie actie foto's. Kan me voorstellen dat je daar heel trots op bent!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:18

Afbeelding
Afbeelding
Zamero, dat ziet er fijn uit. Leuk paard Ja

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:20

Lielle dat ziet er weer lefgozerig uit. Hoezo een spatpaard Haha! ?
Raimaer is wel een moedig paard hoor, die van mij zou daar nooit over heen gaan (en als ze het wel deed, rijd ik met mn ogen dicht Bloos ).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:23

dat deed Raimaer de 1e keer ook niet Haha! Ze sprong wel alles, maar dan met 50 cm lucht (ze was ook doodop na de training) en alsof het allemaal beet *LOL*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:29

Zamero: mooie foto's van een mooi paard Ja

Lielle: Wow! en dat met een spatpaardje, dat geeft de burger moed Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:59

*LOL*

Afbeelding
Linksachter had ze dus het meeste last van spat Ja

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:16

Wow lielle, wat een super foto zeg, echt prachtig

Ik geloof het zelf niet, maar heb inmiddels weer 2 keer op jessie gestapt, en zelfs een paar rondjes gedraafd. het gaat super, en geen blokkades meer.
Longeren gaat ook steeds beter, ben nog maar 1, 5 week bezig, maar ik vind dat ze minder stijf loopt, en steeds ruimer.
Ik ben zooooo blij Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:16

He, wat fijn voor je, super!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:06

Lielle: toffe foto's!

Alani: bedankt voor de uitleg! Ik ga het zo even op mijn gemak lezen.

Pollewops: leuk om inderdaad een keertje samen te rijden! Ik zal oefenen met mijn weerbarstige IJslander in de trailer te krijgen en hopelijk is tegen die tijd Noah ook weer rad Haha!

Zamero: leuk paard heb je zeg! Fijn dat je nog zo kan rijden. Wanneer is je haf uitgerekend? Alani, wanneer komt jouw veulen? Jullie plaatsen hier wel foto's hè! Vingers aflikken

Haf_Jessie: ik ben zo ontzettend blij voor je!! We hadden al even gepraat via de pb en dan nu dit OK dan! Ik heb gisteren met mijn veearts gebeld. En als ik het goed begrepen heb, hebben Twister en Jessie ongeveer hetzelfde. En de veearts, net als bij jou toen, blijft er bij dat hij geen spat heeft. Hij dacht eerst dat het beginnende spat was, maar aangezien de gewrichtsspleet onaangetast blijft, houdt hij het op arthrose. Misschien heeft Jessie dat ook wel. De botwoekering kan irriteren, maar dmv glucosamine of adequan en regelmatig licht bewegen kan het een stuk soepeler gaan. Ze zijn soms wat kort en ze kunnen geen zware arbeid meer verrichten, maar lichte reacreatie zou moeten kunnen. En is zelfs beter, omdat er dan meer gewrichtsvloeistof aangemaakt wordt en ze zo minder kort gaan lopen. Dus ik hoop dat dat ook voor Jessie geldt!

Ik ben gisteren bij het adresje in Duitsland wezen kijken waar Twister zou mogen wonen. En het zag er goed uit. Ik denk echt dat het wat is voor Twister! Ben er wel erg verdrietig om, maar moet ook geen grootheidswaanzin hebben en denken dat ik de enige ben die Twis gelukkig kan maken toch.. Hij krijgt het daar echt leuk denk ik! Met aandacht, recreatie rijden als mogelijk is en anders als gezelschaps paard en een paar leuke speelmaatjes..

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 13:17

Jenny, bij jessie zijn in 2 klinieken fotos gemaakt van de benen, de ene zei spat, en de andere zei geen spat. Ook op de scintigrafie( botscan) was niks te zien op de benen.
Echt heel apart.
Alleen op de heupen was reactie te zien bij de aanhechtingen spier /bot.
Mijn veearts heeft de papieren van de botscan bekeken, en zei dat na ruim een jaar rust, die heupen weer goed moeten zijn. Dus wat jessie precies heeft/ had blijft eigenlijk onduidelijk.

Fijn dat de plek voor twister een goede plek lijkt.
Tuurlijk blijft het altijd moelijk je paardje weg te doen, ik vind het dapper van je dat je het kan iig.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:45

Alani De mijne is 16 April uitgerekend, dus het komt steeds dichter bij Knipoog

Pollewops Ben ook echt super trots op hem dankje. Je kan je niet in denken dat hij zo'n last van spat heeft gehad als je de foto's zo ziet, echt lekker joh Tong uitsteken

Lielle Wat een foto's zeg echt prachtig, hoop dat ik ook ooit een keer over zulke sprongen heen durf met mijn paard Haha!

Maikeltje Dankjewel Lachen

Haf_jessie Wat een geweldig nieuws zeg super, ben helemaal blij voor jou en je haf Ja

Jennyxx Bedankt, hierboven staat wanneer ze uitgerekend is. Natuurlijk plaats ik foto's.
Ik ga jullie met foto's stalken Clown

Wat onwijs leuk zeg, dat het adres zo beviel.
Nu je bent wezen kijken is de keus ook een stuk makkelijker Sigaar

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:47

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:30

Het gaat goed in dit topic Go jij! Go jij! Weer eentje die op zijn paardje kan! Super Tiger! Leuk gefilmd. Twister was tijdens de stap weken ook een stuk frisser, dus ik vind het nog knap dat je zo rustig kan stappen Nagelbijten / Gniffelen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:00

@Tiger; lekker, gaat de goede kant dus ook weer met jullie op. Hoelang mag je nu met hem stappen?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:37

Tiger wat heerlijk zeg, het zou denk wel een super gevoel geweest zijn Knipoog

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:32

hij heeft dus 5 weken ongv stilgestaan, met elke dag 10 a 15 minuutjes lopen, en verder mocht hij zo nu en dan uurtje van de stalbaas voor de stallen lopen als de rest in de bak was. We gaan nu gewoon weer 10 minuutjes stappen, en ietsje opbouwen maar niet teveel, niet langer als 20 minuutjes iig. Voor een paard die 5 weken geen zadel op gehad had, was ie erg braaf!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:09

@ Zamero: Wat een onwijs leuk paard heb je! Mooie foto's

@Lielle: Lijkt me kicken, zulke sprongen nemen. Helaas ben ik erg bang uitgevallen met springen, maar heb daarom des te meer bewondering voor mensen die het wel durven. Het (spat) plaatje ziet er erg hoopvol uit.

@ Tiger: Lekker dat je weer langzaamaan mag beginnen. Je hebt nog wel een redelijke weg te gaan, maar het begin is er.

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:36

ik heb even een vraag over mijn pony. ze heeft aan beide achterbenen bij het spronggewricht een verdikking zitten. als ik er aan kom, voelt het alsof er vloeistof onder de huid zit. het is dus niet heel hard. eigenlijk gewoon een verdikking. kan dit dan spat zijn? of is spat hard als je daar aan zit? het is niet heel beweeglijk ofzo, je kunt er niet indrukken maar de verdikking lijkt een vloeistof.

ik vind het heel moeilijk uit te leggen als je iets niet begrijpt wat er staat kun je het vragen. als het geen spat kan zijn, wat dan wel?

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:12

Tiger, grappige filmpjes heb je gemaakt. En wat is ie lief!!

Haf_jessie, wat heerlijk om te horen dat het zo goed met haar gaat. Ik zal voor je duimen dat het zo blijft. Wellicht is dit wat ze nodig had.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:39

LisaenNatan schreef:
ik heb even een vraag over mijn pony. ze heeft aan beide achterbenen bij het spronggewricht een verdikking zitten. als ik er aan kom, voelt het alsof er vloeistof onder de huid zit. het is dus niet heel hard. eigenlijk gewoon een verdikking. kan dit dan spat zijn? of is spat hard als je daar aan zit? het is niet heel beweeglijk ofzo, je kunt er niet indrukken maar de verdikking lijkt een vloeistof.

ik vind het heel moeilijk uit te leggen als je iets niet begrijpt wat er staat kun je het vragen. als het geen spat kan zijn, wat dan wel?

Hoe lang zit dat er al? Loopt de pony er ook moeilijker door?
Ik durf hier geen uitspraak over te doen, als ik jou was dan zou ik gewoon eens je DA laten kijken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:40

Haf-jessie en Tiger, wat heerlijk dat jullie weer een soort van aan de gang zijn. Weet nog hoe ik me voelde toen ik voor de eerste keer weer op onze Victor zat, een smile van oor tot oor Haha!

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 01:05

het zit er al sinds ik haar verzorg. her is niet mijn eigen pony dus ik kan zelf er geen DA bij halen. en de eigenaar haalt er niet zo snel een DA bij. ik maak morgen wel een foto, dan kunnen julile het zien.

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 01:20

ik heb nog zitten zoeken, ik denk dat ik al weet hat het is. een piephak. alleen dan een met veel vocht. het is in ieder geval beter dan spat. met voeren slaat ze altijd tegen de wand van de stal, en daar kan dat door komen,

groetjes