Hoefkatrolontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:29

;( Sterkte met t grote verlies van je lieve paardenvriendje! :(:)

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:34

het moet echt heel erg moeilijk voor je zijn nu :(:) , maar probeer (probeer zeg ik wel) je er aan op te trekken dat je paardje nu geen pijn meer heeft, dat hij nu vredig slaapt en dat je echt de juiste beslissing genomen hebt.
Nu gaat het je niet zo erg helpen, maar na een tijdje kan je er op die manier vrede mee nemen, dat kon ik toch daardoor...
sterkte e meid!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:21

Bedankt.
Ja dat probeer ik me ook voor te houden door het vaak genoeg tegen mezelf te zeggen.

Heb het net even van me af moeten schrijven:
[IM] Rust zacht poppie

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:51

laura, heel veel sterkte e vndaag!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:04

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:07

Ik had het al gezegd maar nogmaals sterkte .

Hoe laat moet je er zijn?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:30

Het is al gebeurd, het staat in het [IM] topic. Erg heftig.

Heb jij nog wat kunnen slapen laulau?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:35

Heel veel sterkte! :(:) Wat zijn jullie dapper...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:48

Ok ik ga het nu lezen.

Ja heb super kunnen slapen was totaal uitgeput na de afgelopen weken...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:58

Laura1982: ook jij veel sterkte! :(:)

Eigenlijk word ik ook best verdrietig als ik dit allemaal lees in dit topic, komt zo dicht bij mijn eigen lieve merrie die ook HKO 3/4 op beide voorbenen heeft ... ;(
Gelukkig kan ik nog wel met haar dingen doen, rustig rijden (stap) etc., ben zo blij dat ik haar nog heb ... lees hoe het ook anders kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:07

Idd Simodi!
Dit zet mij weer even met beide benen op de grond...zó kan t ook gaan! ;( Ik geniet elke dag met volle teugen van het feit dat mn merrie goed loopt...t kan zó anders zijn...

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:14

Dat heb ik dus ook idd.. Ik leef zo erg mee juist omdat ik er ook 1 heb. Misschien ben ik nu nog een van de gelukkige. Ik hoop het nooit mee te maken.

Dit drukt je met je neus zo hard op de feiten. Hoe hard je moet genieten van je paardje. Zoals de twee Laura's ook hebben gedaan als je hun foto's bekijkt.

Daarom denk ik ook echt dat jullie de goede keuze hebben gemaakt. Het kon niet anders en nu hebben jullie iig nog prachtige herinneringen die ze je nooit af kunnen nemen.
Maar dit maakt het verlies niet minder pijnlijk.. Y;(

Dalikah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:01

Helaas kan ik mijzelf ook aanmelden als een eigenaar van een paard met hoefkatrolontsteking.

Hij is afgekeurd met een 4 op het straalbeen, dus hij blijft nu lekker de rest van zijn leventje bij mij.. Hij heeft er heel lang geen last van gehad, vroeger liep die af en toe onregelmatig.. Verder loopt het paard 24/7 buiten en ging het altijd prima, tot aan gister.

Ik ging een stukje met hem wandelen, en ik merkte dat hij ineens door zijn been zakte, heel af en toe en het was nog niet zorgmatig. Ik ging daarom even kijken hoe hij zou lopen als hij ging draven, en toen was het aardig onregelmatig.. Hij zakt steeds door zijn been heen... in de stap zie je er weinig van, maar in de draf is dit wel merkbaar.

Komt dit ook bij jullie paarden voor af en toe? Dat er in de stap nauwlijks wat gezien wordt maar in de draf wel? en hoe vaak gebeurt dat bij jullie paarden? Af en toe gewoon een slechte dag?

Ben erg benieuwd naar ervaringen.. Ik kijk dit even aan, en anders bel ik de DA, hoewel die er ook weinig aan zou kunnen doen..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:35

Bij mijn paardje was het zo dat er stap nooit wat aan te zien was. En dat terwijl hij in draf amper vooruit kwam....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 07:32

Mijn paard liep super op ijzers dus konden de ijzers er af volgens de smit,na een poosje liep hij erg slecht echt heel zielig.Dus een andere smit kwam en die zei hij mag nooit zonder ijzers, ik rij nu weer want hij loopt weer erg goed.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 07:49

Bij mijn paardje was het ook zo, dat ze in stap bijna niet mankte en in draf, o jee, niet te doen....
Bij mij gebeurde dat eig iedere keer dat ze een mankopstoot had, er was nooit iets aan te zien in stap en in draf was het boempatat, manken.

het is precies alsof ik mankende paarden aantrek, mijn vijfjarige zelfgefokte haflinger heeft een hoefkraakbeenverbening RV en zal niet veel meer kunnen werken in haar leven...

Mijn HKO-merrie heeft wel altijd op aangepast beslag gelopen, de hoefsmid moest daar veel werk in steken, lassen enzo, maar ze heeft daar toch een tijd goed op gelopen.
Maar na twee jaar beslist om haar te laten gaan, was te erg en beestje had geen leven meer...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:00

Vaak zie je in stap niets omdat ze op beide voorbenen slecht zijn, dus dan is er geen verschil. In draf komt het pas meer naar buiten omdat 1 been nog slechter blijkt te zijn dan de andere.

Althans, zo was het wel bij mijn paard. Hij begon echter op het laatst ook in stap heel slecht te lopen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:10

@ Laulau, heel veel sterkte :(:)
@ Laura1982, ook jij heel veel sterkte :(:)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:49

Don diablo, hij is 5,5 jaar oud.
Stadium 2 linker voorbeen, en stadium 3 rechtervoorbeen.

Afbeelding
Deze foto is genomen in het paardennkliniek op 26 augustus 2008.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:01

was even benieuwd hoe het er hier voor staat met de paardjes..?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:04

Goof zo was het bij de mijne ook inderdaad!

Laura hoe gaat het nu met je? Nog steeds veel in de sportschool? Hier gaat het goed hoor!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:09

Ik kan beter vragen hoe het met jullie is.
Mijn paard is nog steeds kreupel achter,mogelijk houd het verband met het feit dat hij in het najaar vorig jaar niet goed liep met beide voorbenen(HKO linksvoor) en last had van zijn rug.
Ben al vanaf 5 februari bezig en er is nog steeds geen duidelijke diagnose gesteld.
De 27ste moet ik weer naar de kliniek.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:24

Taverno misschien is het iets om eens een acupuncturist erbij te halen. Heeft kennisje van mij ook gedaan en dat paard ging echt vooruit. Door acupuntuur en 'rechtzetten' kon die echt veel bereiken toen..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:49

hier ind nog veel sportschool, kennisje van me is hoogzwanger en ga morgen voor het eerst weer naar een paard toe. (die van de zwangere kennis). ja het gaat goed heb soms nog een dipje dat komt vooral omdat het voor me gevoel nog steeds te snel is gegaan met dit weer mis ik hem echt onwijs mis het tutten en frutten en samen gewoon in hoekje zitten en dat hij een beetje om me heen aan het schuiven was. Ik hoop dat morgen een succes wordt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:31

Laura ik hoop inderdaad dat het morgen wat is! Ik mis Toy ook nog steeds hoor inderdaad met dit weer wanneer we lekker naar het bos konden.
Geluk daarbij is dat ik genoeg paarden te rijden heb en daardoor mis je het niet kunnen minder zeg maar..
Zolang ik druk bezig ben gaat het goed hihi...