Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 bene. Update: ingeslapen, blz 42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:02

deze foto verdient nu zeker een speciaal plekje in je huisje!!
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:14

tinkerfunss schreef:
Afbeelding

Vind ik ook en dan de tekst eronder

Een kusje voor alles wat je voor met hebt gedaan.

Rivendell

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 18:45

Doet pijn om die foto te zien. Over een tijdje zal ik er met een glimlach naar kijken, maar nu voelt het nog leeg. Nu kan ik dat nog even niet aan. Heb ook de fotos nog niet ge-upload. Zit ook een foto bij van toen hij ingeslapen was. Ik wil ze nog even niet zien.
Ik heb zijn halstertje mee genomen. Dat hangt nu thuis, met een gevlochten staartje eraan. Wilde het halster eerst op stal houden, maar ik wil eigenlijk niet dat een ander veulen het draagt. Stom eigenlijk, maar goed. Heb het halster van mijn overleden merrie ook nog.
Als ik morgen op stal kom, is hij al opgehaald. Dan is hij echt weg. Heb vanmiddag nog even bij hem gezeten en hem geaaid. Zo raar om zo'n levensloos lijfje te zien. Met grote stiksels op zijn bil van de operatie.
Over een tijdje zal het zakken, dan komen de mooie herinneringen. Maar nu doet het nog zo verdomd veel pijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:53

Ah Melanie..
Kan me zo goed voorstellen hoe veel pijn dit nu doet en hoezeer je hem mist!
Ik heb zelfs de halsband van een hond die wij 22 jr geleden hebben laten inslapen. Die was van haar en dat blijft ie. Weet niet, voelt respectloos om de band bij een andere hond om te doen. En na lange tijd rook de band ook nog een beetje naar haar. Ik vond dat na een poosje heel fijn, nog even dat vertrouwde geurtje.
Ik hoop dat dat gevoel bij jou ook snel komen mag.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:01

:(:)
Ken dat gevoel inderdaad.. Halsband van Nouz blíjft ook van Nouz, voelt anders idd haast respectloos.

De foto van toen hij al ingeslapen was zal nog wel een hele tijd moeilijk blijven hoor :(:) Ik heb er ook eentje van Nouz en ik kijk er nog steeds niet graag naar.

Die pijn, dat duurt wel even. Gelukkig schijnt t zonnetje, kan je je zonnebril rustig ophouden in een winkel, ziet niemand de wallen van het huilen :=

Pfft. Er is zo weinig wat gezegd kan worden. Pijn en verdriet heb je en dat moet gewoon slijten. Mn moeder zegt dan altijd; de tijd is je enige bondgenoot.

Edit; heb even op je site gekeken, wat een prachtig stukje heb je over hem geschreven! Je voelt gewoon hoe veel je van hem houdt :(:)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:07

Ja ik heb onze eerste hond ook nog de halsband. Dat zijn dingen die je wil bewaren, omdat het van hun was.
Tijd heelt alle wonden idd, dat weet ik ook wel. Maar tot dat moment is het k*t. Als ik nu een foto zie van mijn oude merrie, dan kan ik met een smile terug kijken. Voor nu is dat nog te snel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:09

En k*t blijft het, hoe je het ook wendt of keert. Je doet er gewoon zo verrekte weinig aan, ook aan het hele rouwproces.. T neemt de tijd die het nodig heeft maar pfft, t gaat heel traag inderdaad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:13

En dat is het ook k*t. Niets meer, niets minder.
En alle cliché's van tijd heelt alle wonden etc.. het is absoluut waar, helaas voel je je daar nu niet beter door.
Kan ook niets bedenken om te zeggen dat het gemis minder zou maken.
Dat het zo'n pijn doet geeft ook aan hoe gek jij was op Rebel en dat is heel mooi. Je hebt Rebel gegeven wat je kon en ik weet zeker dat hij dat gevoeld heeft. Maar nogmaals, het maakt jouw verdriet er niet minder door..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 21:44

Uit gewoonte blijf ik steeds in dit topic kijken. Alleen komt er niets nieuws meer. Binnenkort is dit topic voorbij en wordt Rebel een herinnering.
Ik ga hem opgeven voor de Bokt veulen verkiezing. Voor mij is hij sowieso al goud. Nooit gedacht dat ik een veulen zo zou missen. Ik heb van meer ponies afscheid moeten nemen, maar hij heeft me zo geraakt. Al vanaf dag 1. En nu is het verhaal voorbij.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alles dat jullie gedaan hebben. De lieve woorden, de oppeppers, zelf de financiele hulp van een aantal Bokkers. Jullie hebben mij geweldig gehlopen en ik weet zeker dat Rebel dat ook gevoeld heeft.
Ik ga me weer richten op de rest van de ponies, die hebben weinig aandacht gehad de laatste tijd.
Rebel blijft altijd in mijn hart en hopelijk ook in die van jullie.

Bedankt allemaal.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:57

Gelukkig gaan de andere dieren gewoon door he? Heel goed om je daar lekker op te richten!
Tuurlijk zal je nog genoeg traantjes laten, en dat mag ook!
Ik zal dit verhaal ook niet gauw vergeten! Vind het fijn om te lezen dat een 'veulen' niet zomaar opgegeven wordt om de kosten en dat je heel veel van hem houdt!

Geniet van je andere diertjes!

En volgend jaar reken ik op een prachttopic!
Een vol broertje of zusje van die dappere Rebel!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:02

Stom is dat heh....ik kom ook elke keer even kijken in dit topic, terwijl ik ook weet dat hij er niet van gaat terugkomen. Maar zolang we hier over hem praten is het net of hij er nog een beetje is...

Geef je andere pony's maar lekker veel aandacht en hopelijk kan je straks weer door je tranen heen lachen om hun capriolen. Vergeten doe je hem toch niet....

Edit- dat gedicht op je site....en eerder hier trouwens...ik ken m al maar als je die dan leest behorend bij Rebel, wat is dat vreselijk verdrietig....poeh,...kan me voorstellen dat je het dan even niet droog houdt...als ik daar al last van heb, ik ken Rebel eigenlijk niet eens!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 22:20

Elpharo schreef:
Stom is dat heh....ik kom ook elke keer even kijken in dit topic, terwijl ik ook weet dat hij er niet van gaat terugkomen. Maar zolang we hier over hem praten is het net of hij er nog een beetje is...

Dat is het ook een beetje. Zo voelt het voor mij. Het is raar om het land in te kijken en hem niet meer te zien. Op sommige momenten heb ik het echt heel moeilijk.
Ik ben blij dat ik nog meer paardjes heb, zo heb ik afleiding. Het lijkt me helemaal vreselijk als je maar 1 paardje hebt en die is ineens weg.
De pijn wordt niet minder door de andere ponies, maar ze geven je wel afleiding.
Ga dit weekend wel leuke dingen doen, even eruit.
Vergeten zal ik hem nooit. Mijn lieve dappere Rebeltje. Mijn hartendiefje. Het is goed zo...

en daar komen de tranen weer...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:28

ik heb nog niet gereageerd na het treurige nieuws. Ik weet gewoon niet goed wat te zeggen. Ts, wat ben jij ontzettend sterk, en je mag echt trots op jezelf zijn dat je echt alles hebt gedaan wat je kon voor Rebel. Het is vreselijk dat het zo is gegaan, maar niet omdat niet alles is geprobeerd. Je hebt hem een kans gegeven. En hem een mooie tijd gegeven, ook al was hij veel te kort.

Pff. alles wat ik typ komt zo 'rot uit de strot'. Vind het heel moeilijk om nu iets te typen, maar wilde toch even laten weten dat ook ik aan jullie denk. Voor mij is Rebel echt het gouden boktveulen. Hij is, en was, een topper. Net zoals jij.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:46

wat mag Rebel trots zijn met z'on lieve dappere eigenaar.
Heel veel sterkte met het verlies van dit knappe ventje Y;(

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:00

Heel veel sterkte! jullie zijn onwijs dapper en sterk geweest. Wees trots op jezelf dat je hebt gedaan wat het beste is. Ook al doet het toch zoveel verdriet :(:)

en ik zal zeker op hem stemmen dat heeft ie wel verdient!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:01

Ik vind je echt heel sterk, veel respect voor je.
Je zult inderdaad zien dat je Rebel nooit zult vergeten, maar dat het wel draaglijker is als je nu ook je liefde nog met je andere ponies kunt delen (en ook een beetje je verdriet).

:(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:17

ik krijg ook iedere keer weer een krop in mijn keel als ik weer naar dit topic ga.ik denk veel aan rebel,ondanks dat ik hem alleen maar ken van dit topic

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 00:09

Ik ga, zodra ik weer eens geld heb, een tattoo laten zetten van Rebel. Ik wilde er toch al weer 1 bij, dus wordt het er 1 van hem. Mijn laatste eerbetoon aan mijn lieve kleine man.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:36

Ik heb tot nu toe alleen maar meegelezen, had zo gehoopt dat het goed zou komen met je kleine man! :(:) Ik wil je heel veel sterkte wensen! Mooie idee om een tattoo te laten zetten van hem! Nogmaals veel sterkte :(:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:49

jeetje meid ik kom net terug van mijn vakantie,, en heb al die tijd aan jullie gedacht.. en schrok enorm van dit bericht ;(
erg veel sterkte met het verlies ;(

dg01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 01:31

Iedere dag heb ik je berichten gelezen en heb ik hoop gehouden
dat het wel goed kwam met Rebel.
Je heb echt geknokt voor dit schattige mannetje, ik vind het ook
heel spijtig dat je tot de tragische beslissing moest komen dat inslapen
de enige correcte en eerlijke oplossing was voor Rebel, hoe zwaar die
dan ook voor jezelf is.
Heb zelf ook dezelfde beslissing moeten maken voor de pony van
onze dochter en mijn paard in een periode van nog geen 2 maanden.
Is ruim 2 jaar geleden maar op sommige momenten voelt het nog als
gisteren.
Maar de leuke momenten die we hadden herinneren we nu meer, zo
zal dat ook bij jou gaan zeker door die prachtige foto van hierboven
wordt Rebel zeker een mooie herinnering.
Ik wens je veel sterkte in deze rottijd

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 02:29

Heel veel sterkte toegewenst!!

ook ik volg dit topic al vanaf het begin, en leef met je mee...

nogmaals veel sterkte!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 03:20

Melanie5 schreef:
Rebel is er niet meer. Hij is om half vier rustig ingeslapen. Zijn heup kop was totaal verrot. Hele scherpe randen, totaal weg gevreten door de infectie. Er kwam liters troep uit de omgeving van de heup. Echt een emmer vol. Hij heeft ontzettend pijn gehad en dit was nooit beter geworden. Hij ligt bij zijn moeder in het land. Ze heeft gehinnkt en gesnuffeld. Nu staat ze te eten. Morgen haal ik hem weg en gaat zij weer in de groep. Het is goed zo, ik heb alles gedaan maar het mocht niet baten. Nu mag hij daar boven spelen en echt veulen zijn. Het ga je goed mannetje...

Wat is het leven oneerlijk voor mens en voor dier ;(

Veel sterkte ik krijg tranen in mijn ogen van dit bericht, en dan heb ik alleen nog maar OP en dit hierboven gelezen.
Je hebt gedaan wat je kon.

Y;( R.I.P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:59

Melanie5 schreef:
Bedankt voor de lieve woorden. Werd net ook even gebeld door mijn stal eigenaresse. Zij was er ook bij vanmiddag. Ze wilde even zeggen dat de merrie er rustig bij staat. En om te vragen hoe het met mij is.
Het gaat wel goed. Heb koppijn en pijnlijke ogen. Het moet nog even bezinken dat hij echt weg is. Toch heb ik er absoluut vrede mee. Ik weet dat we hem niet meer konden helpen en dat het alleen maar egoistisch zou zijn geweest om hem te houden. Ik heb voor hem gekozen en daar ben ik trots op.
Hij blijft in mijn hart en zal hem niet vergeten.
Zijn moeder is weer drachtig van dezelfde hengst, hopelijk heeft de volgende meer geluk in het leven.

Wie weet komt die lieve Rebel weer terug in de vorm van een nieuw veulen, zodat hij opnieuw kan beginnen maar dan in geluk en gezondheid, ja daar geloof ik wel in in sommige gevallen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:48

Ben op reis geweest en verschiet nu van deze wending. Zit toch met kleine traantjes te lezen..
Je hebt alles gedaan wat in je macht was om deze kleine kerel te helpen maar de natuur was te sterk spijtig genoeg. Ik ben er zeker van dat hij daarboven een ongelooflijke tijd heeft, galoperen en rennen met andere kleintjes zonder pijn te lijden. Kijkend naar beneden en dankend voor al je zorgen... Sterkte x