Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:15

Tja volgens onze arts konden we in december 2011 alweer aan de SGW trainingen deelnemen. Heb er bewust voor gekozen om nog even te wachten met springen. Liever wat meer tijd dan te vroeg.
En inmiddels denk ik dat ze echt weer 100% is dus ik heb er eerlijk gezegd het volste vertrouwen in dat het goed gaat.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:17

Ja ik denk ook dat je zelf wel weet/merkt wat je paard aan kan, maar ik zou ook net als jou liever iets langer wachten,... top hoor,...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:29

had nog zo gehoopt dat het over zou zijn vanavond, misschien toeval
maar helaas toch morgen DA bellen.
Ik ben nu al zenuwachtig. Mijn paard heeft al zoveel tegenslagen gehad.
Hij is nu een half jaar bij mij, en hiervoor mishandeld geweest.
Ik hoop het zo voor hem. maar ik zeg nu al dat ookal moet hij in het ergste geval hele lange tijd op rust, hij blijft bij ons!
Maargoed we hopen maar het beste!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:45

Balen ietjelover, inderdaad DA toch maar eens naar laten kijken! Ik hoop voor je dat het meevalt en dat ze er zo vanaf is. Rijden zou ik inderdaad ook even laten tot je weet wat het is.
Wat zielig voor je paard zeg..... maar ga nog maar niet van het ergste uit, vooral omdat hij niet kreupel is enzo. De mijne had in het begin toen hij geblesseerd raakte echt een olifantenpoot.
Als hij zo draait op stal kan je hem inderdaad beter buiten op zandtegels zetten. Daar krijgt hij dan ook zijn beweging met stappen.

Fijn Quiz dat je paardje een beetje begint te wennen. En als het been zich zo rustig houdt lijkt het me toch allemaal goed hoor!! In ieder geval geen forse terugslag :) . Is toch weer een heerlijk gevoel of niet :D ?. Zo te horen heb je het wel getroffen op die nieuwe stal als de eigenaren zo goed meedenken. Dan valt er toch een hele last van je af, al is het maar omdat je weet dat ze doen wat je afgesproken hebt zonder dat je je daar zorgen over hoeft te maken!! Dat heb ik op mijn nieuwe (nouja sta er nu een half jaartje :) ) ook, Villie is vorige week maandag weer aardig uit zijn bol gegaan in de wei, ijzer weer eraf en flink door de modder liggen rennen *zucht*. Balen! Nu liggen alle weien langs elkaar en zijn wei is de laatste die ook een beetje lager ligt dan de rest, dus zijn wei is ook modderiger dan de rest. Toen stond hij dus weer met een opgelopen been, ergste sinds okt/nov dus ik natuurlijk gigantisch balen. Gelukkig is dit maar van korte duur en hersteld het zich binnen een paar dagen, maarja dat wil ik natuurlijk wel voorkomen. De stalhoudster vroeg aan me of ik het goed vond als ze Villie deed verwisselen met zijn buurman qua wei, want die wei was een stuk droger en als hij een keer uit zijn bol ging had hij in ieder geval harde ondergrond :D . Kijk, dat zijn de mensen die echt met je meedenken, ik vind het geweldig!!

Spannend LS dat je paard weer terug komt! Jij hebt ook gigantische pech zeg als je hem pas sinds juli hebt!! Ja, en als ze ergens bang voor zijn om de een of andere reden krijg je het er nog niet zomaar uit. Villie heeft dat ook in de rijbak, achteraan ligt de mestplaats waar een geel zeil overheen ligt. Was nooit een probleem totdat het een keer bewoog net toen we erlangs reden. Nu blijft hij het in de gaten houden als we in de bak zijn, wil er als een debiel vandoor rennen aan die kant als het maar iets waait.... wat ik doe is ik blijf eerst op de volte helemaal aan de andere kant stappen, net zolang tot hij zich ontspant en dan maak ik het rondje groter tot ik erlangs komt. Normaal gesproken zou ik hem gewoon een keer aanpakken, maarja dat durf ik niet met zijn been want dan begint hij te springen enzo, dus doe ik het nog maar op die manier.

Super pp dat die van jou weer helemaal oke is!! Spannend om weer met springen te beginnen :D .

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:12

Mijne heeft zijn blessure dus opgelopen door gek te gaan wegspringen van dat tuinhuis..
Volte groter maken heb ik ook al geprobeerd, werkt niet. Gekke is dat de ene kant beter gaat dan de andere, maar hij lijkt er precies van overtuigd dat het ding gaat bewegen. Ach we zien wel.
Eerst nog even gaan werken, om 1 uur komt mijn pa mij ophalen en vertrekken we :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:43

vanmiddag om 4 uur moet ik naar de DA toe!
Ben echt heel benieuwd

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:53

Ik zal voor je duimen dat het mee valt ietjelover!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:41

Oke hier komt het, gelukkig valt het mee!
Mijn paard heeft op zijn witte voorbeen twee bulten waarvan 1 een schiefel is waar hij geen last van krijgt,
de andere is helaas wel op zijn pees, dit geld ook voor de bult op zijn zwarte been.
Gelukkig is het wel op een pees die niet erg zwaar gewicht op zich heeft.
we zouden het zo kunnen laten, omdat hij er geen last van had,
maar de DA raad aan toch een echo te laten maken om te kijken of het niet schadelijk kan zijn.
Dit gaan we dan toch ook doen, en het zal deze week nog gebeuren.
ben heel benieuwd

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:07

Spannend ietjelover. Hou ons op de hoogte.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:09

Ik duim dat het niet ernstig is ietjelover!!

Ik ben superhappy :):)
Pukje is thuis, heb hem eerst nog laten zwemmen daar, op laten drogen en dan opgeladen naar huis toe. Even laten bekomen in zijn stal maar moest hem vandaag nog rijden van mijn DA.
zo gezegd, zo gedaan, een vriendin van me kwam net op stal dus die is er toch als eerste even op gegaan, ging echt supergoed. Dus daarna ik erop, heb wat gestapt en gedraafd, man was zo blij, net een klein kind :')
Én het beste is: hij was niet bang van het tuinhuis!! Eerste 2 rondjes keek hij eens, maar niets gek, tegen dat ik erop ging was er geen probleem, alsof er niets te zien was :D Hij was nu wel moe uiteraard, maar ben toch voorzichtig optimistisch!
Morgen echo ter controle, als die goed is mag ik beginnen met lange zijdes te galopperen.
Na een weekje werken mag hij op een stukje naar buiten dan :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:40

Wow dat is super :D . Dan mag je al snel veel doen hoor, dat toont aan dat het echt wel heel goed met hem gaat!! Wat fijn dat het tuinhuisje geen probleem was. Misschien komt het ook omdat hij nu alweer zoveel gezien en gedaan heeft dat hij daar nu niet meer naar om kijkt :D , zou heel fijn zijn!! Mijn ervaring is wel dat hoe meer je ermee doet, naar buiten gaan enzo, des te minder dat ze zich druk maken. Maar super dat het de eerste dag al zo goed ging. Is ook fijn voor je eigen zelfvertrouwen.

Huh ietjelover, hoe kan hij nou ineens 2 schieffels hebben? Ik hoop voor je dat het meevalt en dat hij er geen last van krijgt.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:48

Mag idd al vrij snel weer opbouwen, was nu ook maar een 'lichte' blessure aan het checkligament, maar toch genoeg om hem alle tijd te geven om volledig te herstellen..
Ja, daar in het centrum is het soms wel heel veel lawaai. Vanmiddag stond hij te drogen onder een deken dat warme lucht blaast, dus dat maakt al een hoop herrie en tegelijk stond er een paard op de loopband, dubbel herrie. Paard staat wat te slapen :')

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:52

MontyRulezz schreef:
Wow dat is super :D . Dan mag je al snel veel doen hoor, dat toont aan dat het echt wel heel goed met hem gaat!! Wat fijn dat het tuinhuisje geen probleem was. Misschien komt het ook omdat hij nu alweer zoveel gezien en gedaan heeft dat hij daar nu niet meer naar om kijkt :D , zou heel fijn zijn!! Mijn ervaring is wel dat hoe meer je ermee doet, naar buiten gaan enzo, des te minder dat ze zich druk maken. Maar super dat het de eerste dag al zo goed ging. Is ook fijn voor je eigen zelfvertrouwen.

Huh ietjelover, hoe kan hij nou ineens 2 schieffels hebben? Ik hoop voor je dat het meevalt en dat hij er geen last van krijgt.

hij heeft geen twee schiefels!

Hij heeft 1 wit voorbeen en 1 zwart voorbeen.
op het witte en het zwarte been, zat op ieder een bult op precies de zelfde plek.
Deze bulten zitten dus ook op de pezen dus word ook een scan gemaakt.
MAAR,
op zijn witte been zat nog een bult aan de binnenkant, en deze was dus wel een schiefel.
Hij heeft toch van de 3 bulten, 1 schiefel en twee zijn van de pezen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:54

Grote kans dat hij nu wat relaxter is! Gelijk veel dingen gaan doen met hem, dan blijft hij eraan gewend.
Lekker dat je al zo snel op mag bouwen. Is denk ik voor zijn koppie ook fijner, hij heeft natuurlijk wel een flinke conditie nu na al dat zwemmen :) .

@ietje,oh op die manier,dan heb ik het verkeerd gelezen. Goh, wat een pech dan.... dan vraag je je af wat hij gedaan heeft??

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:55

MontyRulezz schreef:
Grote kans dat hij nu wat relaxter is! Gelijk veel dingen gaan doen met hem, dan blijft hij eraan gewend.
Lekker dat je al zo snel op mag bouwen. Is denk ik voor zijn koppie ook fijner, hij heeft natuurlijk wel een flinke conditie nu na al dat zwemmen :) .

@ietje,oh op die manier,dan heb ik het verkeerd gelezen. Goh, wat een pech dan.... dan vraag je je af wat hij gedaan heeft??

vraag ik me idd af! de DA ook!
Ook ineenkeer precies twee evebn grote bulten op de zelfde hoogte.

wss heeft hij vast gelegen, want we weten van hem dat hij heel erg veel ligt in de stal en ook veel rolt.
Helaas iets wat we niet kunnen voorkomen!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:39

Het is wel de bedoeling dat ik hem vaak genoeg ga werken. Deze week kan het zijn dat ik hem 2x per dag eventjes rijd. Daarna heb ik stage dus wordt hij 1x/dag door mij gewerkt en dan gaat hij op de paddock of hij wordt gestapt op de dagen dat hij niet op de paddock gaat. Hoewel hij gewoonlijk dagelijks buitengaat, heb een streepje voor als groom hé :P
Ben er gerust in dat ze op stal er alles aan gaan doen om hem te entertainen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:37

Wat spannend ietjelover!

Ik heb de mijne vrijdag voor het eerst een soort van echt gereden in de buitenbak. Hij was net gesleept dus we hadden een super mooie bodem. Echt genieten!

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:12

Hoi,

Sorry dat ik even niet gereageerd heb de laatste week.
Was helaas met andere dingen bezig.
Ik had van de dierenarts weer trombagel gekregen maar zweer toch bij de traumeel of icetight.
Vandaag de minipulse binnengekregen. Mooi apparaat.
Moet het na het stappen om zijn been doen over een bandage en dan een half uur op 2 zetten. Door het magnetische veld zou de genezing een handje geholpen worden om mooi te genezen.

Ik heb afgelopen weekend even op hem gezeten. Was een leuk idee van de DA. Maar helaas in de praktijk minder. Na bijna 3 scheppen muisjes gegeven te hebben werd hij, zodra we de bak in kwamen, klaarwakker. Toen ik erop zat ging hij af. Ik vond het heel fijn want zo kende ik mijn paard weer. Maar uit voorzorg voor de pees toch weer afgestapt. Later hoorde ik dat als je paard inderdaad zo hoog in het bloed staat dat de adrenaline het wint van de muisjes.

Nu maar weer gewoon stappen. En dan 15 februari weet terug. Dat is freedom zijn verjaardag dus ga uit van een mooi kado.

Ik hoop dat het bij jullie ook een beetje beter blijft gaan. De minipulse heb ik van magnacare. Je kan een kijkje nemen op de site. Daar vind je heel veel info over beenblessures en de behandeling ervan met de diverse apparaten sie ze heeft.

Gr. Cin.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:47

Nou dat heeft weinig met 'hoog in t bloed staan' te maken lijkt me....Ik ben benieuwd wat er dan voor verklaring is voor mijn Te Frisse Fries :+ Onze Anglo-Arabische merrie heeft jaren terug tijdens haar peesblessure geen stap verkeerd gezet met stappen en daarna opbouwen.
Fijn Teegee!
Goed dat je paard langzaam begint te wennen Qizz :)
Ik ga vanavond weer rijden met Frisse Fries. Overmorgen weer naar de kliniek, voor het eerst sinds oktober! Spannend....

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:34

Dat weet ik niet. Ik zet alleen neer wat er gebeurd is en wat mij verteld is wat betreft de werking bij muisjes. Hij was in ieder geval suf toen ik hem aan het zadelen was en in de bak niet meer.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:50

panic: was met mijn paard ook zo, slaperig met opzadelen, bom in de piste en slaperig bij het afzadelen :')

Hier gaat het goed, hij is 100% genezen verklaard door de DA. Vandaag dus voor het eerst wat galop gedaan, héél liefjes gevraagd, was immers 4 maanden geleden dat het schaap nog heeft mogen galopperen maar hij gedroeg zich voorbeeldig!
Er is nog wel echt heel veel werk aan, zo slap dat hij is ondanks zijn trainingen in het revalidatiecentrum..
Maar goed ik ben al heel blij met wat ik heb en ik neem mijn tijd om alles weer op punt te zetten :)
Gisteren heeft hij nog 2x heel hard gebokt, jammer voor hem dat ik bleef zitten :Y)
Angst voor het tuinhuis is nog steeds weg dus ik zie het wel positief in!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:10

Hey top LS!!!!!!!!! De aanhouder wint! Ook met tuinhuisjes ;-).
Wat had je de jouwe precies?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:42

Haha LS had die even pech dat je er niet langs lag :D . Dan heb je wel veel geluk dat jullie zo snel al weer aan de slag mogen. 4 maanden is echt niet veel!! Fijn hoor!! En die bespiering die komt er vanzelf wel weer op. Die van mij die ziet er weer uit als een echte spierbundel, alleen zijn kont mag nog wat meer, maar dat komt wel als we weer vaker aan het galopperen zijn. Dat hebben we nu pas een keer of 10 gedaan in 2 maanden.

Goed dat hij nog steeds niet bang is voor het tuinhuisje. Hij heeft gelukkig een hoop bijgeleerd in zijn koppie!!

Spannend Gulpje om weer terug naar de kliniek te gaan!! Ik ben benieuwd wat ze zeggen :) . Ik ga duimen voor jullie!!

Ik ben benieuwd of je snel resultaat merkt met de minipulse Panic.
Haha als ze ontploffen als je erop zit kun je er beter langs gaan lopen,alles om ze rustig te houden!! Hoe lang was je alweer bezig??

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:31

Qizz: hij had een beschadigd checkligament. DA zei dat hij al vele malen erger had gezien, heb dus in zekere zin nog "geluk" gehad.
Zijn kont is nog het beste bespierd door het zwemmen, de rest is wat minder..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 11:31

Was het een scheur dan? Of een verrekking?