Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zwelgje27 schreef:Hier heb ik ook strookbegrazing en dan alleen 's nachts mét masker. Overdag hooi en tja.. ben weer eens aan het vergelijken geslaan want twijfel nu ook over mijn subli senioris waar ik 2x daags een halve kg van geef... mijne is schraal namelijk...
Heb haar trouwens vannacht maar weer een extra nachtje op hooi gezet.. Vind het ook weer eng worden.. Ze lijkt wat slomer de laatste tijd..![]()
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken/411/seniores-priores/110/safe-sound/
Gek dat bij Safe & Sound het suiker % en het suiker/zetmeel % niet weergegeven staat.. Weet iemand of dit op de verpakking wel aangegeven word..?
Ook (veel) mineralen en vitaminen worden niet vrijgegeven.. Betekend dit niet bekend, of zit het er niet in..? denk zelf het eerste eigenlijk..
Citaat:En ook ik geef alweer een poosje glucosamine.. (En net weer een paar potten besteld..) Heb toen uitdrukkelijk een mail gestuurd met de vraag of dit veilig is voor HB gevoelige IR pony's. Heb uitgebreide mail teruggekregen dat ik dit met gerust hart kan geven..
Alleen het ruikt wel mierzoet naar appeltjes.. maar dit hoeft niet perse iets te zeggen over suiker wat erin zit..?? staat niks van op de verpakking, alleen dat er appelaroma's inzit..
Citaat:Oja wilde ook graag nog even op lijnzaad terug komen wat ik hier las.. Om ze op gewicht te houden.. Dus is veilig te geven ivm HB..? Sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar heb de vraag een paar x zien staan maar niet een antwoord op gelezen.. Neem aan dat je dan echt de zaadjesvorm moet hebben en met water koken. De lijnzaadolie zal wel niet hetzelfde effect hebben..?
lolclub schreef:@JP
Weet jij of gekookte lijnzaad ook helpt bij het afvoeren van vlas uit de darmen ?
geerke schreef:Ook las ik ergens...volgens mij op de site van dodson and horrel(maar dat weet ik niet zeker)dat ze er BHT in gooien....en daar nog trots op zijn ook omdat het een goede anti-oxidant voor het lichaam zou zijn...hebben jullie dat ook ergens gelezen?
Jannepauli schreef:In principe zou dat wel het geval moeten zijn. Het prutje (en de vezels van de zaadjes) stimuleren de darmwerking en daardoor wordt de darminhoud gemakkelijker afgevoerd.
Hebben jouw paarden van de stalvloerbedekking gegeten? Om het ze af te leren: maak een vet sopje van een of ander zeepwasmiddel, en spuit dat over de vloer. Meestal werkt dat na een paar keer happen en dan bellen blazen! Azijn kan ook ( nb: géén schoonmaakazijn gebruiken!!) maar sommige paarden houden daar juist van!
cato47 schreef:Er kwam hier zonet een andere da, die hier meestal komt voor de koeien. Hij vroeg hoe het met de paarden ging (eigenlijk vindt hij paarden leuker dan koeien) En ik vertelde hem dus van het HB probleem van Keny. Nou, dat was toch onmogelijk, HB midden in de zomer! Er is geen gras!
Van suikers in gras wilde hij niets weten, er was geen gras, dus ook geen suikers........ Zucht! Ik heb me de HB van Keny vast verbeeld!
Ik geloof dat ik hier weer een kandidaat heb die een aantal artikelen op z'n bureau krijgt over fructaan, HB en IR!!
Na één dierenarts en de hoefsmid, nu ook de andere dierenarts!
Zo, moest even m'n ei kwijt!![]()
Ondertussen gaat Keny nog steeds goed, ze valt wel af, en staat toch nog 's nachts in de wei, met overdag geweekt hooi. Waarschijnlijk volgende week met graasmasker, er wordt regen verwacht. Gisteren voor het eerst wezen stappen, zo'n 10 minuten. Ze liep vanmorgen prima, ik geloof dat dat goed gaat!
Karin
capopjekop schreef:Vraag je je toch af wat er nu lekker is aan vlas. Maf paard je hebHeb je het al geprobeerd? Werkt het?
Jannepauli schreef:PS voor het zeepsopje om de vlasbodem mee in te spuiten gebruik je 't best die ouderwetse potten driehoekzeep!
lolclub schreef:capopjekop schreef:Haha sorry maar ik moet stiekem wel een beetje lachen. Ik zie het helemaal voor me
Ja lach maar, ik heb zelf ook een zeepsmaak in mijn mond...
Jannepauli schreef:'t is maar goed dat er internet bestaat en fora met topics zoals deze want anders ben je werkelijk in sommige gevallen aan de goden overgeleverd wat DA's betreft. Ik snap bést dat ze niet alles kunnen weten maar een thema als Hoefbevangenheid, Insuline resistentie etc. daar staat tegenwoordig ook de vakliteratuur bol van, en er is een grote toename van patienten dus..... Nu ligt dat in Frankrijk misschien wel anders ( minder paardenvolk) maar hier in Nederland staan bijna op iedere hoek van de straat wel één of twee paarden.
!
EstherHegt schreef:Geertje en Cato47 ik ben erg benieuwd of er in Frankrijk ook hooi is te testen en bij gebrek aan gras, wat voeren jullie? Wat voor voer is er beschikbaar in Frankrijk?