Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mister01 schreef:@norton: ik weet dat ik nooit meer alle dingen kan doen die we deden, geen koeien meer en geen reining meer, maar ik zal wel iets moeten blijven doen, iets waar uitdaging inzit voor hem.
Je hebt qualiteit en kwantiteit, als ik bv kan kiezen tussen:
1) hem 10 jaar hebben nog, maar dan kan ik elke dag 8 rondjes linksom en 8 rondjes rechtsom
2) hem 5 jaar hebben nog, en dan wel nog uitdagend trainen, en soms dingen doen die niet goed zijn
Dan kies ik echt voor optie 2! Puur ook omdat het geen paard is voor simpel werk, hij wil hard werken, trainen en uitdaging wil hebben, als ik hem ga rijden met de handrem erop gaat hij zwaar gefrustreerd worden.
Maar zover zijn we nog niet.
Het longeren is om te zien hoe hij loopt, op een cirkel ter grote van een grote volte. Ik weet ook dat longeren niet goed is, maar wil hem onbelast testen hoe hij loopt dan dat ik er op zit.
Hij liep al beter als gister, dus ik ga het eens even bekijken van de week hoe het verloop zal zijn, en dan ga ik beslissen of er ingespoten gaat worden.
rapido schreef:denk dat juist voor jou paard een goed supplement echt de moeite waard is!
Nadia schreef:Carmy81 schreef:Petra wat balen zeg, mijn paardje heeft ook wekenlang met warme kogels gestaan. Teken van Artritis....
Tikken op de onderkant hoef was zeer gevoelig. Mijn paardje heeft Artrose in 4 kogels.
Heel veel geprobeerd via de DA, maar het werdt niet echt veel beter. Heel veel vocht in de kogels. Ik was er kapot van.
MAAR toen heb ik Pardoes Aurora gebeld. Die hebben mij het volgende aanbevolen om te gaan bijvoeren:
Grand Meadows Mega Grand Flex & Grand Meadows Mega HA
Binnen een paar dagen was de ontsteking weg en werden de kogels weer harder.
Ik voer het nu 1,5 week en ik ben alweer 4 dagen buitenritjes aan het maken.
Het gaat geweldig goed !!!
Paard is weer helemaal happy, geen zere voetjes meer.
Het zijn wel dure supplementen maar zeker de moeite waard om te proberen en dat geldt voor iedereen hier in dit topic
Iedereen succes, ons artrose dilemma is voor nu hiermee opgelosd
Bedoel je de Grand HA?? Mijn merrie staat op de Grand HA Synergy en doet het er geweldig op. Inderdaad een dure hobby, maar liever een paar centjes uitgeven en een happy paard dan een hoopje ellende op stal.
Mister01 schreef:rapido schreef:denk dat juist voor jou paard een goed supplement echt de moeite waard is!
Ik ben echt geen fan van supplementen, mits ze door een kliniek of da worden voorgeschrevrn.
Ik heb al zoveel verschillende supplementen gezien en dat werd aan verschillende paarden gevoerd, en het deed of helemaal niks of het paard werd langzaam kapot gemaakt erdoor.
En sowieso ga ik niet zelf dokteren daarmee, mijn lokale da is er niet voor, maar als de kliniek mij anders adviseerd, dan zal ik in hun visie meegaan.
Mister01 schreef:rapido schreef:denk dat juist voor jou paard een goed supplement echt de moeite waard is!
Ik ben echt geen fan van supplementen, mits ze door een kliniek of da worden voorgeschrevrn.
Ik heb al zoveel verschillende supplementen gezien en dat werd aan verschillende paarden gevoerd, en het deed of helemaal niks of het paard werd langzaam kapot gemaakt erdoor.
En sowieso ga ik niet zelf dokteren daarmee, mijn lokale da is er niet voor, maar als de kliniek mij anders adviseerd, dan zal ik in hun visie meegaan.