Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:DubbelDun schreef:De tenen zijn te lang en de voorvoeten zijn kompleet in onbalans (de hoefwand is hol aan de binnenkant en lijkt daar ook hoger dan de buitenkant).
Even buiten het feit dat de tenen te lang zijn, kan de onbalans ook niet komen door een afwijkende beenstand?
DubbelDun schreef:@Laura_: ik vind het geheel geen mooi beeld en ik kan me indenken dat ze gevoelig loopt/gaat lopen. Ze mag best wel wat hoger op de hielen komen te staan en de straal vind ik ook érg rommelig.
Gypsy schreef:Afhankelijk van de genetische 'footprint' en leeftijd van het paard. Sommige paarden staan laag en komen nooit veel hoger.Over een jaar ziet het er heel anders uit.
DubbelDun schreef:Gypsy schreef:Afhankelijk van de genetische 'footprint' en leeftijd van het paard. Sommige paarden staan laag en komen nooit veel hoger.Over een jaar ziet het er heel anders uit.
Een onderontwikkelde straal met nauwe hiel is nooit goed, maar de straal bijsnijden doe ik ook; een te dikke straal is pijnlijk voor een paard en geeft interne drukkingen/kneuzingen.
Clasical schreef:Toont ze gevoeligheid?
Wel enorm mooie stralen en hoefballen!
Gypsy schreef:Als je buiten gaat rijden zou ik wel hoefschoenen gebruiken, veel korter moet het niet worden. Maar hou ook in gedachte dat je hoefsmid net begonnen is aan deze hoef, er is tijd en regelmatig bekappen nodig voor het helemaal netjes is. Over een jaar ziet het er heel anders uit.
Clasical schreef:DubbelDun schreef:@Laura_: ik vind het geheel geen mooi beeld en ik kan me indenken dat ze gevoelig loopt/gaat lopen. Ze mag best wel wat hoger op de hielen komen te staan en de straal vind ik ook érg rommelig.
Stralen zijn wat rommelig ( ook niet allemaal )maar dit is waarschijnlijk omdat ze niet cosmetisch bijgesneden zijn.
De vorm is gewoon heel goed, groot en ontwikkeld met een ruime hiel.
Beter dan een bijgesneden straal zoals de smid doet en dan een onderontwikkelde straal met nauwe hiel